billjud...

Moderatorer
Post Reply
Autoholic
Posts: 41
Joined: Thu Mar 11, 2004 10:49 am
Location: Stockholm
Contact:

billjud...

Post by Autoholic »

funderar på att ta bort den bakre dämparen på min amazon.
funkar detta eller kommer det att låta förjävligt? (är ute efter ett lagom murrigt ljud =)
vad ska man sätta dit istället, går det att bara sätta dit ett längra avgasrör? ska det svetsas?
Grafitgrå 2dr amazon -66
-vinröd inredning
-b18 :(
Henke 12136
Posts: 497
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm

*

Post by Henke 12136 »

Om du menar den lilla runda burken vid bakaxeln så är den slopad på många system. Det är bara en resonans burk. Bilen blir nog bara bluttrigare av det. Låter plåt. Behåll dämparen eller skaffa ett Simons rör eller liknande om du är ute efter tuffare ljud...

http://www.ray.se

Finns på Mekonomen
-anglofil-
Amazon ankan
Posts: 11
Joined: Sun Mar 28, 2004 1:37 am
Location: Linköping

...

Post by Amazon ankan »

Har på min -64 bara Simons minsta dämpare bak 8) Som är i stort sett ett hålborrat rör... Låter lite mer än mullrigt men det ska det göra... :twisted: Systemet ligger visserligen emot karossen så det slamrar när man stämplar eller släpper av, så ett dunk vid varje start får man stå ut me tillsvidare
Gammalt är ALLTID äldst!
-64 Mattsvart m. röda flames
bamazonen
Posts: 23
Joined: Fri Apr 02, 2004 7:40 pm
Location: karlstad
Contact:

Post by bamazonen »

jag har extraktor 2,5 tums o full flödes hela vägen..min låter tillräckligt tyst o så in i helvete göt när man gasar..2,5 rostfritt o weber ljud ..nix nu får ja ge mig innan ja blir kåt=)
att ha en saab liggandes framför en i 50 på 90 väg är lika irriterande som ett sendrag när man runkar
amazon64
Posts: 88
Joined: Wed Feb 11, 2004 5:33 pm
Location: Nyköping
Contact:

Post by amazon64 »

Jag tog bort resonansburken igår på min AZ -64.. jag tyckte att bilen blev lite piggare...
Post Reply