Tjena
Har lite frågor.Undrar hur bör man trimma min B20 motor för att plocka ut så mycket vrid som möjligt,helst inga jätte extrema saker utan sånt som man kan pula dit själv eller lämna bort som inte kostar allt för mycke flis.
Sen undrar jag också om det överhuvudtaget gör nån märkbar skillnad på min motor,en B20 i övrigt helt original, om jag monterar ett par dubbla SU-förgasare,förutom att soppaförbrukningen lär öka.Har nämligen ett par med insug och luftburk liggandes,och då tänkte jag att ger det nått så kan man likagärna slänga dit dom.
Mycket vrid och Dubbla Su
-
- Posts: 401
- Joined: Sat Mar 13, 2004 8:07 pm
- Location: tromsø ,norge
blocket må inte være for mycket sliten,sitter næggeln fast i vendkanten,er det for mykket slitage skift ringar og lager,monter k- aksel eller d-aksel.renovere toppen(sett bort jobbet til en proffirma)
renovere su forasarene,mykket viktig å just flottørhøyden korrekt, du har en rimeli kjørbar motor......
renovere su forasarene,mykket viktig å just flottørhøyden korrekt, du har en rimeli kjørbar motor......
Soppatörst
Om dina SU gasare är fräscha och rätt inställda kan du få lägre förbrukning . Jag fick det iaf.
-
- Posts: 11
- Joined: Sun Mar 28, 2004 1:37 am
- Location: Linköping
-
- Posts: 401
- Joined: Sat Mar 13, 2004 8:07 pm
- Location: tromsø ,norge
-
- Posts: 11
- Joined: Sun Mar 28, 2004 1:37 am
- Location: Linköping