Mycket vrid och Dubbla Su

Moderatorer
Post Reply
Banracing
Posts: 25
Joined: Sat Mar 20, 2004 1:55 am

Mycket vrid och Dubbla Su

Post by Banracing »

Tjena
Har lite frågor.Undrar hur bör man trimma min B20 motor för att plocka ut så mycket vrid som möjligt,helst inga jätte extrema saker utan sånt som man kan pula dit själv eller lämna bort som inte kostar allt för mycke flis.
Sen undrar jag också om det överhuvudtaget gör nån märkbar skillnad på min motor,en B20 i övrigt helt original, om jag monterar ett par dubbla SU-förgasare,förutom att soppaförbrukningen lär öka.Har nämligen ett par med insug och luftburk liggandes,och då tänkte jag att ger det nått så kan man likagärna slänga dit dom.
bjørn bakke
Posts: 401
Joined: Sat Mar 13, 2004 8:07 pm
Location: tromsø ,norge

Post by bjørn bakke »

blocket må inte være for mycket sliten,sitter næggeln fast i vendkanten,er det for mykket slitage :!: skift ringar og lager,monter k- aksel eller d-aksel.renovere toppen(sett bort jobbet til en proffirma)
renovere su forasarene,mykket viktig å just flottørhøyden korrekt, du har en rimeli kjørbar motor...... :D
emilnat
Posts: 43
Joined: Tue Apr 06, 2004 3:48 pm

Soppatörst

Post by emilnat »

Om dina SU gasare är fräscha och rätt inställda kan du få lägre förbrukning :idea: . Jag fick det iaf.
Amazon ankan
Posts: 11
Joined: Sun Mar 28, 2004 1:37 am
Location: Linköping

Post by Amazon ankan »

Hade en soppaförbrukning på 0,8 på motorväg med en Weber o 4000 varv... I en B20 Sport
Gammalt är ALLTID äldst!
-64 Mattsvart m. röda flames
bjørn bakke
Posts: 401
Joined: Sat Mar 13, 2004 8:07 pm
Location: tromsø ,norge

Post by bjørn bakke »

du kan vel inte forvente lavere forbruk heller,har pressa en b20 til 0,69,men da gikk en kolv,ble for mager blanding :oops: :!:
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Naturligtvis kan man få lägre förbrukning om man byter en sliten förgasare till 2 i bra skick och inte tar ut den extra effekt som man kan få tillgång till.
Amazon ankan
Posts: 11
Joined: Sun Mar 28, 2004 1:37 am
Location: Linköping

Post by Amazon ankan »

Besiktningen trodde att jag hade tanken full med k-sprit för att CO-halten va 0.2, men motorn gick bäst då = snål som satan :twisted:
Gammalt är ALLTID äldst!
-64 Mattsvart m. röda flames
Post Reply