gårdagens bravader!

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

gårdagens bravader!

Post by Rogge »

JA!

då har man blitt av med kombin! så skönt är det!

kan ta det hela från början, va ute på fredan, kom hem 5.30, sov nån timme, sen vaknade jag o hade inget o göra, ringde kompisen o frågade om man skulle ta o köra kombin till skroten o plocka upp min 2 dörrars amazon hos honom..

sagt o gjort, det skulle vi göra, ringde först till skroten o frågade om han hade möjlighet att ta emot en bil, det hade han :) bra! så, ringa o hyra släp. ringde till Statoil i Örkelljunga, deras va krockat, Statoil o Ängelholm, de hade inget, samma med förslöv. okq8 på hallandsåsen hade inga släp öht! och inte okq8 i båstad, ringde sist till statoil i båstad o de hade! Äntligen! man blev ju matt av att bara ringa runt o leta släp ju!

vi va tvugna att lasta o komma till skroten o ö-ljunga innan 2 då han stängde vid 2. klockan var halv 12 när vi hyrde släpet, kom hem o lastade kombin, det va lite knepigt o gick inte så fort då den saknade framvagn.. men med en säckakärra (pirra) så gick det rätt smidigt, o så körde vi, kom ett par km, innan vi kom på att vi glömt papprena på bilen.. vända.. sen väl hemma igen så passade vi på att slänga upp lite mer skrot på släpet så det skulle bli lite mer jämvikt! bla en b230motor o en front till min 142:a

så äntligen på väg, nu va klockan 13 helt plötsligt. tog det lugnt då jag inte är van att köra med släp och aldrig kört med bilsläp innan (har ju inte ens BE kort :oops: :roll: ) kom till skroten lagom runt 2 lastade av o fick mina pengar för skiten! ett problem ur världen!

sen hem till kompisen, lasta 2dr amazon! den som jag köpte först av min granne (samma dag som jag reggade mej på forumet) sen sålde till min kompis som nu har lagat upp rosten, bytt bakparti (till ett friskare orginal)
och bytt skärmkanter. men den har stått o blitt plundrad ist nu, och vindrutan o fronten är kassa (har jag lyckats rädda från kombin) men kopplinghydraliken saknar jag, o lite annat smått o gott...

sen köra hem igen o lasta av och panik köra ner till staoil o lämna släpet.. klarade mej på 4h, med 3 minuters marginal! körde 12 mil med bilsläp igår!

bilder kommer komma upp i showroom, dock inga på kombin..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Post Reply