Zenith-förgasare

Moderatorer
Post Reply
amazon64
Posts: 88
Joined: Wed Feb 11, 2004 5:33 pm
Location: Nyköping
Contact:

Zenith-förgasare

Post by amazon64 »

Jag har fått tag på en Zenith-förgasare som har setat på en saan 900 8v.. Jag undrar då om förgasaren passar på det gamla hederliga Amazoninsuget, eller om jag måste modifiera lite saker. Just nu sitter förgasaren på saabinsuget, men det tänkte jag skrota.
Henke 12136
Posts: 497
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm

*

Post by Henke 12136 »

Vad är det för Zenith som sitter SAABarna då? Generellt sett så är det svårt och dyrt att få en okänd förgasare att passa på en annan bil. Sedan är ju oftast inte Zenithfuggarna gjorda för så mycket prestanda. Ärligt talat skulle jag slopa idén om att använda den förgasaren. Hellre då gå på en beprövad Weber eller dubbla SU. DCD Weber + insug kan du hitta för nån tusing om du letar. Sedan har du 115 friska med K kam.
-anglofil-
amazon64
Posts: 88
Joined: Wed Feb 11, 2004 5:33 pm
Location: Nyköping
Contact:

Post by amazon64 »

Jag provade saabförgasaren igår.. Det gick utan problem men jag var tvungen att ta delar från en b20 förgasare.. Stromberg båda 2 förstås. Jag använder Saabs Stromberg eftersom den är större än b20ins stromberg. Var bara tvungen att ta delar från b20 stromberg o sätta den på saabs stromberg.. Var även tvungen att sätta dit ett b20 insug på min b18. Nu ska jag se till att det inte läcker något vid insuget sen är det bara att köra med Amazonen igen =)
Post Reply