Träff i Västerås??

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
Nendinn
Posts: 38
Joined: Wed Oct 18, 2006 9:40 am
Location: Västerås

Post by Nendinn »

som tidigare redan sagt så är det lite långt fram, kommer vara mitt uppe i mitt examensarbete men om det finns tid till det så kommer jag nog, och kanske i amazonen om den är ihopplockad ;)
Rubinröd -69
Ford Custom -49
Zyno
Posts: 49
Joined: Thu Mar 12, 2009 8:37 pm
Location: Köping

Re: Träff i Västerås??

Post by Zyno »

Om det finns intresse skulle jag gärna kunna vara delaktig i och styra upp än träff i västerås/eskilstunaområdet?

Ett förslag är att att göra som fler andra klubbar, till exempel aircoolers och corvette, att åka en trevlig och fin runda med stop för fika. Start/stopp/samlingspunkt kunde vara natursköna Tidö slott. Det finns många härliga vägar i trakterna.

Några som är intresserade?
Nendinn
Posts: 38
Joined: Wed Oct 18, 2006 9:40 am
Location: Västerås

Re: Träff i Västerås??

Post by Nendinn »

Zyno wrote:Om det finns intresse skulle jag gärna kunna vara delaktig i och styra upp än träff i västerås/eskilstunaområdet?

Ett förslag är att att göra som fler andra klubbar, till exempel aircoolers och corvette, att åka en trevlig och fin runda med stop för fika. Start/stopp/samlingspunkt kunde vara natursköna Tidö slott. Det finns många härliga vägar i trakterna.

Några som är intresserade?

Jag är absolut intresserad!!!! Trakterna kring Tidö slott låter alldeles utmärkt, eller också Strömsholm? Iofs så är jue det ett redan välbesökt område till skillnad från Tidö som kan erbjuda lite andra saker...
Men som sagt så är iaf jag med på idéen!
Rubinröd -69
Ford Custom -49
Zyno
Posts: 49
Joined: Thu Mar 12, 2009 8:37 pm
Location: Köping

Re: Träff i Västerås??

Post by Zyno »

Jag inkluderade strömsholm/kvicksund etc i trakterna :wink: Givetvis kan vi försöka snacka med Bosse om ett besök på SVIS om det finns intresse för det?

Vi bör nog vara minst 10st för att göra en större träff.
Intresselista
1. Zyno
2. Nendinn
Whitesand
Posts: 93
Joined: Sat Jan 24, 2009 9:20 am
Location: STOCKHOLM

Re: Träff i Västerås??

Post by Whitesand »

Hej,

Åker gärna med. Besök på SVIS tycker jag låter mycket intressant.
Kan också höra med en Amazonkollega i garaget.

Har märkt att dylika initiativ ofta dör ut därför att alternativen blir för många och man
får svårt att komma till skott. Huvudsaken är att vi träffas och kan snacka lite Amazon.

MVH
Whitesand
1959 Amazon Sport 12206UVB, Rubinröd/gråbeige 51, renoveringsobjekt
1967 Amazon Kombi Sport 22234, Pärlvit 79-1, B18/M40 under renovering
Zyno
Posts: 49
Joined: Thu Mar 12, 2009 8:37 pm
Location: Köping

Re: Träff i Västerås??

Post by Zyno »

Jag har varit i kontakt med Tidöslott och de är intresserad av att vi "ställer ut" våra bilar i parken vid en ev samling.
Jag skall till SVIS nästa torsdag igen och kan surra lite med dem om de då.

Blir vi 10 tar jag tag i det här ordentligt!
Kom igen nu gott folk!
Intresselista
1. Zyno
2. Nendinn
3. Whitesand
Nendinn
Posts: 38
Joined: Wed Oct 18, 2006 9:40 am
Location: Västerås

Re: Träff i Västerås??

Post by Nendinn »

Det låter jue jättekul att det fanns intresse på tidöslott!! Fin omgivning och naturnära, vilket bjuder in till trevliga fikastunder :) Så komigen nu allihopa! Nu när det återigen finns nån som engagerar sig!! :D
Rubinröd -69
Ford Custom -49
Matte.P
Posts: 18
Joined: Sun Oct 08, 2006 9:20 am
Location: Surahammar

Re: Träff i Västerås??

Post by Matte.P »

är intresserad av att komma, har jag tur så kommer jag med båda amazonerna, fast de är sällan jag har tur=)
Zyno
Posts: 49
Joined: Thu Mar 12, 2009 8:37 pm
Location: Köping

Re: Träff i Västerås??

Post by Zyno »

HÄRLIGT!!!

Kom igen nu boys and girls!

Intresselista
1. Zyno
2. Nendinn
3. Whitesand
4. Matte.P


BTW MATTE.P.. Brukar du åka rakt fram i västerås och eskilstuna?
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Träff i Västerås??

Post by QV »

har tänkt åka på fler träffar i år än innan, men det handlar alltid om datum, tid mellan olika hobbys, familjen......

Tänker inte anmäla mig som "ett säkert kort" men som ett seriöst intresserat.....

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Matte.P
Posts: 18
Joined: Sun Oct 08, 2006 9:20 am
Location: Surahammar

Re: Träff i Västerås??

Post by Matte.P »

BTW MATTE.P.. Brukar du åka rakt fram i västerås och eskilstuna?[/quote]

om du menar de jag tror så brukar jag göra de med min gula leksak=)
Stoffe
Posts: 484
Joined: Sun Feb 01, 2004 10:40 pm
Location: Uppsala
Contact:

Re: Träff i Västerås??

Post by Stoffe »

Jag är även intresserad att komma och visa upp min amazon, hoppas det faller in då man är ledig bara.

Hur få det än blir så tror jag enbart det är skoj! Min och Nendinns Amazon hade nyligen ett inofficiellt privat mini-meet, då var det bara 2 st Amazoner och det var väldigt kul bara det :)
Megasquirt på både bruksbil och hobbybilar!
Nendinn
Posts: 38
Joined: Wed Oct 18, 2006 9:40 am
Location: Västerås

Re: Träff i Västerås??

Post by Nendinn »

Hur ser det ut på träffa fronten? Jag är mycket intresserad av att träffa alla er som visat intresse på denna tråden. Det verkar som om vi inte blir några fler i första taget. Så vad säger ni om att träffas iaf? Lite spontant! Vi kan väl komma överens om en plats och tid och bara träffas en gång? Vad säger ni om det?

Sen bjuder jue P1800-klubben in till träff på Westerquarn nu på måndag den 18maj, mellan kl. 18.00 och 21.00. Jag tänker ta mig en tur ut dit och hoppas på att några utav er oxå kikar ut. Kom gärna fram och prata med mig. Åker en röd 69a med ljusinedning och mags-fälgar.
Rubinröd -69
Ford Custom -49
Matte.P
Posts: 18
Joined: Sun Oct 08, 2006 9:20 am
Location: Surahammar

Re: Träff i Västerås??

Post by Matte.P »

Onödig citering borttagen av Lars Bd
låter intressant, jobbar jag inte över som vanligt så kommer jag å familjen antagligen, kör antagligen min blåa Amazonkombi, samma här, kom gärna fram å byt ett par ord eller fler.
Zyno
Posts: 49
Joined: Thu Mar 12, 2009 8:37 pm
Location: Köping

Re: Träff i Västerås??

Post by Zyno »

Tusan oxå att jag har rivit ner amazonen efter besiktningen i lördags. Troligen kommer jag in åkandes med en s60 istället om jag inte lyckas få en kompis att ta ledigt från jobbet, Då blir det amazon!
Post Reply