el flekt

Moderatorer
Post Reply
kkolsen
Posts: 62
Joined: Fri Jan 21, 2005 4:25 pm

el flekt

Post by kkolsen »

hej,funderar på och montera en el flekt framom radiatoren,har problem med at motorn blir for varm ved tomgangsåkning och efter motorn er stannad,då blir det litt kok,nån som har erfaring,typ flekt,hur montera?
mvh kjell
parbring
Posts: 191
Joined: Sun Apr 29, 2007 10:36 pm
Location: Skellefteå

Post by parbring »

Motorn ska i normala fall inte bli för varm ens i varm väderlek vid tomgångskörning (så tillvida vi inte befinner oss i tropiskt klimat osv osv). Kollat termostat, kylare osv?

Annars ska det inte vara några större problem att montera en elfläkt, men du behöver en tempgivare om den inte ska gå hela tiden. Billigast är nog att plocka från någon SAAB, Opel eller dylikt på skroten och göra egna fästen/modifiera befintliga.
Volvo Amazon ´65 | Ford Capri ´77 | Mercury Meteor ´63 | Volvo 145 ´70 | MB 220D ´72
\"Everybody should believe in something. I believe I'll have another drink.\" (W.C. Fields)
kkolsen
Posts: 62
Joined: Fri Jan 21, 2005 4:25 pm

Post by kkolsen »

er til en trimmad motor,kylningen rekker inte
kkolsen
Posts: 62
Joined: Fri Jan 21, 2005 4:25 pm

Post by kkolsen »

er til en trimmad motor,kylningen rekker inte
Dalton
Posts: 58
Joined: Tue Apr 24, 2007 11:11 pm
Location: Hallstahammar

Post by Dalton »

Tar man givare från WW kan man ha två olika fläkthastigheter :wink:

Köpte en ny termostat som öppna alldeles för sent....tog en ur en motor i lagårn och den funka prima :lol:
Jusst de´
kkolsen
Posts: 62
Joined: Fri Jan 21, 2005 4:25 pm

Post by kkolsen »

kan du beskriva nermare det her med givare från vw
Post Reply