Heros' Amazon

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Tack!Ja fästet blev en rolig lösning. Har i ärlighetens namn dock ej orkat titta på fläkten något mer, men den måste ju gå att "vända på". Annars får den sitta och blåsa baklänges. Den funkar ju iaf ;)

Roberth, du får se till att det där reostatet inte börjar glöda bara. :roll: Men jag är helt inne på ditt spår. Löser du det före mig, får du gärna dela med dig!


Känns så "tråkigt" att inte ha något vettigt att uppdatera tråden med. Känns så ovant från att ha gått ifrån "svetsläge" till "körläge". Så jag slänger in några gamla bilder som jag inte tror att jag lagt upp tidigare.

Image
vintern 08/09

Image
vintern 08/09

Image
vintern 08/09

Image
vår 08

Image
vår 08

Image
vår 08

Image
Sista bilden har jag fått ifrån en fd ägare. Troligtvis ur första ägarens egna fotoalbum. Årtalet har jag tyvärr ingen uppgift på.


Just ja! Kan säga att jag idag var hos 440+6 och återlämnade den superba svetsen jag fått lånat. Jag var inne på "garagetid" så det blev oerhört mycket gjort i det garaget när jag var där :lol:
Fick bla träffa 65an och även lite andra helt underbara bilar.
Image
Än en gång. Tack för lånet!

Jag får se när jag uppdaterar nästa gång, och om vad det blir. Tills dess kommer jag ändå hålla ögonen på er ;)
Live long! and Prosper!
Praise the Lowered
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Heros' Amazon

Post by Rappel »

åhhh fina bilder!! man blir bra sugen på att ta och använda som bakgrundsbild!! :o :wink:
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
440+6
Posts: 29
Joined: Sat Oct 13, 2007 9:27 pm
Location: Jönköping

Re: Heros' Amazon

Post by 440+6 »

Svetsen finns till utlåning igen om behovet skulle infinna sig, jobbet du gjorde blev riktigt bra, och framförallt färdigt, grattis...

Tack igen för betalningen, men jag sparade den, hade blivit svårt och komma upp i morse annars :wink:

Lite mer snack än verkstad var det kanske i garaget :lol:
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Garagetiden var så som en garagtid ska vara! (eller? :lol: )

Jag har i dagarna märkt att jag har pyspunka på höger framdäck. Vilket gör att man måste pumpa det, irriterande, många gånger. Jag tror jag varit på närmsta Statoilmacken nu varenda dag, i det senaste.. Detta håller ju såklart icke..
Jag har däremot ett par amazon fälgar modell nyare, med blanka och fina däck!
Tog eftermiddagen till att åka runt och försöka kolla upp om någon firma hade ett par dugliga däck i rätt format. Som visade sig vara jävligt svårt att hitta. Ingen utav firmorna jag besökte (däckia, euromaster, duperdäck + nån skrot) hade något att erbjuda. Inte ens begagnat. Var kan man hitta dessa däck nuförtiden?
Eller skulle det vara lättare om man lämnade bort dem till någon för breddning så att man kan få på 175'or +?
Det enda jag oroar mig för då är att fullmoon-kapslarna inte går på :S

Det var väl en j-a röra det här blev, bara för att man vill vara finklädd till sommaren 8)

Todays offer:
Pictures

Image

Image

Image

Image


Om inget annat, så får ni ha en fin Valborg imorgon allesammans!
Don't get burned!
Praise the Lowered
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Heros' Amazon

Post by Rappel »

tack hero för dom fina bilderna du skicka! :wink: dock blev jag sugen på dom du la upp nu också! :shock: hahaha men nu ska jag inte fråga om nå mer bilder du blir ju snart galen! :lol:
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
PeterB
Posts: 352
Joined: Tue Feb 26, 2008 9:21 pm
Location: Skellefteå

Re: Heros' Amazon

Post by PeterB »

Det går att kränga på 175:or på originalfälgen, det är väl snyggare med 165:or men de kan vara lite knepiga att få tag i.
Amazon 4dr -61 B16, M30, 6V. Patina!
Pälle
Posts: 469
Joined: Tue Apr 27, 2004 10:26 am

Re: Heros' Amazon

Post by Pälle »

Köpte mina 165/15 med hög fin profil på däckonline för en löjligt låg peng ifjol. Blev kanon på bilen. Såg att de hade några nu för 566 kr/st. Mina kostade 450 nånting...
Pälle - Volvo 13134 VB 1963
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Haha Rappel, jag får väl ta och slänga iväg ett till mail snart :lol:


Ok! Det verkar ju rätt svårt att få tag på bättre begagnade 165or iaf på blocket, så det får nog bli däckonline.
Pratade med däckia igen och förslaget är att jag tar mina däck, som sitter på de äldre fälgarna, iaf tills vidare. Men innan jag gör det måste jag nog blästra de andra fälgarna.
Någon som vet var man kan vända sig då? Har aldrig funderat på blästring tidigare. :S
Praise the Lowered
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: Heros' Amazon

Post by Shift »

hero wrote: Någon som vet var man kan vända sig då? Har aldrig funderat på blästring tidigare. :S
Ja jag skulle kunna rekommendera ett ställe i Borlänge om du räknar det till södra Sverige. Men jag antar att du bor lite längre ner. Om du berättar vart du håller hus kanske du kan få några fina tips :)
Det som inte går att laga går att skruva sönder
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Tokig jag är då! Södra sverige har jag skrivit mest för att jag aldrig riktigt vet var någonstans jag befinner mig. Har flyttat omkring lite de senaste åren :P
Just nu bor jag i Jönköping! Och skåning som jag är, tror jag att allt över Stockholm är Norrland ;)
Praise the Lowered
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Tjenixen alla

Blev inget original alls för mig.
Hadesom sagt pyspunka på de fälgarna och blev så jävla irriterad på det. Hade köpt några vita däcksidor och fullmoons som jag körde med i kanske 15 dagar...

Image


Men efter två snut-vs-tjuv ala 70 tal le amerique film navkapslerullningar fick jag nog..


Så jag fick köpt ett par 17"s 7,5 breda fälgar iaf.. Och nu rullar jag såhär istället..
(kör med 25mm spacers för att få plats med dem)
Image

Image

Image

Image


Däcken har 45 i profil vilket känns som ballonger jämfört med de gamla däcken jag hade på 18"arna.... :wink:

På bilen för övrigt, kommer inga större ingrepp att hända, förhoppningsvis då alltså. Bussningar i bakaxlen måste bytas snart dock. Det klonkar och har sig.. Men när jag får pengar och tid till det, vette gudarna..


Har hållit koll forumet fastän jag inte varit inloggad, och har blivit trött på den där jävla rödpennan så jag försöker hålla mig borta så mycket som möjligt..
Men killar (och ni få tjejer) gör ett grymt jobb, och det är fortfarande riktigt roligt att läsa era trådar.. när de får vara ifred..

Inhale, exhale.. breathe!
Praise the Lowered
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: Heros' Amazon

Post by Shift »

Såna där fälgar brukar inte falla mig i smaken, men på din amazon gjorde de sig riktigt jävla bra :shock:
Det som inte går att laga går att skruva sönder
Nalletill1000
Posts: 239
Joined: Sat Apr 15, 2006 12:45 am
Location: Slidell, Louisiana, U.S.A.
Contact:

Re: Heros' Amazon

Post by Nalletill1000 »

Kan inget annat an att halla med foregaende talare. Det ser bra ut pa din karra.
You can't fix stoopid. There is no medicine, surgery, or class you can take to fix it. _Stoopid_is_forever_ (Ron White in blue collar tour)
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Tjolahopp.

En veckas ledighet på sommaren tas tillvara på. Skåne besöktes för några dagar sedan, som ni kanske märkte i brorsans tråd

Nu är jag tillbaka i Jönköping. Iaf i några minuter till. Sedan bär det iväg till bröllop uppe i Bergslagen. Bilen ska givetvis med.
Många mil att avverka, men det är skönt. Fläkten bråkar fortfarande, men det är ju inte svårt att veva ner rutan.

Till bröllopet är det tänkt att jag ska fotografera lite, så jag smygstartade idag genom att värma upp med några bilder på bilen.
Känns som det är allt jag gör med bilen. Bara bilder, lite verkstad. Och det är inte alls som jag vill ha det.
Finns mycket som jag skulle vilja göra. Renovera växellådan(den läcker) och bussningarna i bakaxeln har jag fortfarande inte fått bytat. Vet inte vilka bussningar det är och som jag förstår det måste man hissa upp hela bilen. Och det kan jag inte :/
Vi får se hur det slutar. Kanske inte blir något alls.

Fick lånat en 450D och ett 70-200 L 4.0. Börjar bli trött på att bara ha en kompaktkamera nu.. Vill kunna fotografera som förr.

Här är iaf bilderna.

Image

Image

Image

Image

Image


Trevlig midsommar på er alla. Prognoserna ser inte bra ut, men hoppas ni får uppehåll iaf :)
Praise the Lowered
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Så ja, då stod bilen still igen!
Tyckte att det läckte lite väl mycket ifrån ventilkåpan och köpte mig en packning från FELtema..
Och den passar självklart inte. Den är längre, så när jag sätter in den i kåpan, böjer det sig överallt..
Jag skulle ha förstått det från början. Fattar inte ens att jag gick in i den butiken..

Var i Jönköping skulle man kunna få tag på en packning som har BRA passform? Bilen går som bruksbil och den behövs.. :S
Image

Image


Har fått tag i ett par riktiga bagageljusklämmor med. In med det gamla, ut med det temporära.
ImageImage


why this fuzz!?
Praise the Lowered
Post Reply