Bromsrörssats

Moderatorer
Post Reply
Zenoy
Posts: 22
Joined: Mon May 14, 2007 6:03 pm
Location: Finspång

Bromsrörssats

Post by Zenoy »

Hej, jag håller på och renoverar bromssystemet till min amazon. Jag har letat runt på internet efter en färdig sats med alla rör och slangar i rätt läng och med rätt nipplar. Det skulle vara så grymt mycket smidigare än och åka fram och tillbaka mellan affären hela tiden. Jag hittade 2 såna här satser på MECA, men dom verkar inte passa på min bil eftersom det står att det är för bilar med skivbromsar bak, och min amazon har trummor bak.
Sats 1
Sats 2

Så jag undrar om någon vet nått ställe som säljer kompletta satser med bromsrör och slangar i rätt längd och med rätt nipplar. Bilen i fråga är en 2 dörrars amazon av årsmodell -68.

Tack på förhand!
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Bromsrörssats

Post by Hasse63 »

Texten är felande för Amazon har inte på någon model skivbromsar bak. Förmodligen så kan du köpa dom ändå, fast det är nog säkrast att ta kontakt med dom så inge mer är fel på hemsidan :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Bromsrörssats

Post by QV »

Allt beror på hur petig du är!
Jag löpte min första sats hos Volvolelle. Fick alla rör och slangar (han tog längder ur en tabell). När jag kom hem så fick jag inte rören raka, så det gick inte att göra snygg montering. Den längden dom hade i tabellen motsvarade inte hur rören gick på min bil. Fick inte heller gummibussningarna monterade på rören till bakaxeln. Allt detta gjorde att jag gjorde egna rör. Raka och fina innan man skall bocka dom :lol: . Nu vart det inte helt perfekt för det var ju första gången men det vart bra mycket bättre än vad det kunde ha blivit med köpta rör. Nu skall jag inte peka ut Volvolelle som en leverantör av extra krokiga rör. På det sätten han gör, gör alla som inte maskintillverkar dom så det är lika krokigt överallt......

På min bil en -63 har jag bara en typ av nippel överallt (utom början på huvudbromssylindern).

/Janne
som numera har ett komplett bromsrörsytem från feltema gjort med feltemas verktyg....... är det bra?
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: Bromsrörssats

Post by Arne »

Jag har också ett feltema bromsrörsverktygssats och det funkar helt ok att tillverka rör med. :D
AVG
Post Reply