Halda speedpilot

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
QV

Halda speedpilot

Post by QV »

Funderar på en Halda till bilen, Vet inte riktigt var den skall sitta eftersom A/C tar up den gängse platsen men det är ju ett praktiskt problem som man får lösa då 8)

Jag har som vanligt läst förmycket om dessa produkter och man skall koppla in en vinkelväxel mellan hastighetsmätarvajern och hastighetsmätaren. I dom tabeller jag har funnit så anger man att VOLVO har M16x1 och man skall då ha en V-13-N växel. Nu har jag ju en äldre amzin från 63 och den har inte samma hastigetsmätarvajer som de yngre. Det står inte heller för vilker år dessa VOLVO är ifrån

Är det någon som vet vilken gänga det är på de äldre instrumenten? Om det finns fler Halda köpare så kanske även den nya gängan kan vara intressant att veta.

Om ni anger artikelnummer på växlar så ange gärna om det är för skruv eller clips på "halda" sidan.

Att det inte är världens bästa instrument har jag koll på men de är ju Svenska iallafall men finns det några "kända" fallgropar för ingen stans har jag hittat en lista med "vanliga fel"

/Janne
/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply