5/16" och 1/4"unc sänkade philips skruvar till k-fällbeslag

Moderatorer
Post Reply
vekeman
Posts: 18
Joined: Thu Aug 25, 2005 8:11 am

5/16" och 1/4"unc sänkade philips skruvar till k-fällbeslag

Post by vekeman »

Hej!

Jag undrar om någon kan hjälpa mig... jag ville köpa sänkade (philips) skruvar med dim. 5/16"unc, längd ca.25-30mm och 1/4"
unc, längd ca.30mm till kromade fällbeslag (framstolar amazon 65-70)
Volvo org.nr 950265 och 950254. Var kan man köpa dessa skruvar? Finns det goda bultaffärer i Stockholms trakten? Finns det hemsidor på internet? Alla svar mottas tacksamt! :D


MVH vekeman
azzo1@hotmail.com
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Re: 5/16" och 1/4"unc sänkade philips skruvar till k-fällbeslag

Post by Aggro »

hvis du ikke finner kan du ta kontakt med noen i norge.
http://www.industrisalg.no de har så og si alt av skruer du trenger.

eller kontakt (PM) meg så kan jeg sikkert stikke innom å kjøpe (hvis de har kryss-spor og senkhode i UNC da) noen til deg hvis du ikke får tak i. kan ikke koste all verden å sende ett par skruer til sweden.
firmaet ligger rett opp i gata for meg. har handlet mye "volvoskruer" der.

jeg vet med sikkerhet at de har med tverrspor og senkhode.
snart sommer!
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: 5/16" och 1/4"unc sänkade philips skruvar till k-fällbeslag

Post by QV »

Sivert i Stockholm har fått bra kritik för sitt skruvförråd. Tror inte att de har kromade skruvar men det går ju att ordna på andra firmor. Kom bara ihåg att tejpa gängan så skruven går att använda......

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
vekeman
Posts: 18
Joined: Thu Aug 25, 2005 8:11 am

Re: 5/16" och 1/4"unc sänkade philips skruvar till k-fällbeslag

Post by vekeman »

QV wrote:Sivert i Stockholm har fått bra kritik för sitt skruvförråd. Tror inte att de har kromade skruvar men det går ju att ordna på andra firmor. Kom bara ihåg att tejpa gängan så skruven går att använda......

/Janne
Hej! Jag frågade Sivert men dom hade bara insex skruvar på sådana där storlekar... Jag menade inte kromade skruvar!
Jag vill ha blankförzinkade , philipskryss med försänkt skalle... Finns det några andra butiker i Stockholmstrakten som kanske säljer skruvar i tumdimension?

MVH vekeman
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: 5/16" och 1/4"unc sänkade philips skruvar till k-fällbeslag

Post by QV »

jag har en del maskinskruv i 1/4 med försänkt skalle men det är stål och mässings skruv alla med spårskalle. Kolla med firmor som håller på med jänkebilar. Ytterligare ett allternativ är skruvhandlare i England / USA men då har vi ju lämnat Sverige. Gängtappar i udda tum och äldre modeler av gänga till ex för NORTONs motorcyklar finner man billigt i England men skruvar har jag inte kollat på (ännu).

/Janne

det blir nog snyggare med kromade skuvar till kromade fällbeslag.....
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply