projekt vita däcksidor

Moderatorer
Cornelia
Posts: 188
Joined: Fri Jul 04, 2008 6:38 pm
Location: Göteborg

Re: projekt vita däcksidor

Post by Cornelia »

På vilket sett blev det katastrof? Har du någon bild? Vore bra att se för framtida beslut. Nya däck skall ju införskaffas, det vore bra att veta om man kan köra med färgen ialla fall tills dess. Jag vill gärna se hur det kommer att se ut med vita däcksidor på bilen :D

:!: Tänk på att däcken har en viktig säkerhetsaspekt, gamla åldrade däck har inte samma egenskaper som nya. Däcken börjar åldras i samma ögonblick man börjar köra och bygger upp värme,så mönsterdjup är ingen faktor på att däcken är OK. Däcken skall ju också bära bilens vikt och det vet vi ju som kommit till åren att det blir svårare och svårare att hålla sig uppe! :lol:
(Märks det att man har jobbat på Michelin?)
/tina
12134VF
Posts: 2
Joined: Thu Aug 28, 2008 10:34 am
Location: Borgholm

Re: projekt vita däcksidor

Post by 12134VF »

Har inköpt sama färg för ett år sedan och målat på mina däck. Tyvärr har färgen blivit gulaktigt blek, den har dock inte flagnat. Verkar som man får bättringsmåla varje år om man vill att de ska vara fortsatt vita.
Det positiva är att färgburken räcker till många målningar.
Om det i slutänden blir billigare än lösa vita däcksidor kan förstås man undra.
1-210, 8-120, 3-220, 32-130, 4-240, 1-264, 2-164, 2-480.
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: projekt vita däcksidor

Post by Telis »

Mina lösa sidor gnisslar en del, funkar dock okej om man smörjer med silicon spray då och då. Det bästa alternativet är nog att köpa däck med vita sidor när det är dax att byta.
/Henrik
Post Reply