Amazon 123 GT speglar

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
hadirajraj
Posts: 39
Joined: Wed Dec 10, 2008 1:12 pm

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by hadirajraj »

Ragge wrote:detta var lustig läsning här i forumet , men även lite förbryllande ... fick för en tid sedan en fråga om just dessa speglar på tradera av en känd amazon man , men som inte hade full koll på detta med volvologga på GT speglarna . jag tog då foto på riktiga original 123 GT speglar och mailade iväg , och vet att han sedan i sin tur sände bilderna vidare ... så fotobevis finns på att det SKA vara volvo logga på baksidan dessa speglar, och hjälper inte detta får jag väl se om det ska behövas att sändas till fotosidan på klubbsidan ....
Om du har möjlighet så lägg in några närbilder på en 123 GT spegel här. Finns nog flera som önskar få klarhet i frågan. En bild säger kanske inte allt men ändå mycket.
ClassicVolvoShop
Posts: 209
Joined: Sat Mar 11, 2006 11:16 pm
Location: Köpenhamn, Danmark
Contact:

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by ClassicVolvoShop »

123gtspegel wrote:Nu har ni alla fel! Då min pappa var med och konstruerade speglarna till Volvo Amazon 123 GT och även ratten. Speglarna sattes stämplar på men även speglar som såldes för eftermarknaden hade inte "Volvos Märke" Här kommer ren fakta från en som VET och har alla modeller av speglar nya!!
och
123gtspegel wrote:hej har precis skaffat dator och har inga planer på att skaffa någon digitalkamera då dator t.o.m är mycket modernt för mig (behöven nästan hjälp att hitta till detta forum varje gång jag ska kolla in :wink: så några bilder kommer jag inte att kunna ge er utan bara skriftligt. Ni får gärna skicka ett pm till mig så ska jag svara på era frågor. Mvh 123gtspegel

Hej.. Från en kille/gubbe (?) som JUST har inskaffat dator - tyckar jag verklig att du gör det jättebra! - Du kännar till at posta/göra inlägg i forum, fräscha Smilies - PM och förstärkning på ord mv. BRA!

Jag utmanar dig härmid:

Ta ett bild på din låda med ALLA speglar nya - så att vi alla kan se at du talar sanningan - om du inte kan lägga upp bilder - då MÅSTA du känna en kompis eller en kompis' son/dotter som kan.
Om du gör så - då gir jag dig SEK 500:- och lovar dig att göra det samma - att lägga upp bilder på min hemsida med MIN låda med "alla" nya speglar... MED och UTAN kartong.

Jag gör altså inte dette för att göra dig arg - men om du talar saningen, är det mycket intressant historiskt set - för ALLA som gillar Amazon - och med ALT respekt för din pappa - så är GT speglar (och dom andre) inte als konstruerade i Sverige.. Du kan jo börja med, att nämna vilken engelsk producent som leverade dessa speglar?
ClassicVolvoShop
Posts: 209
Joined: Sat Mar 11, 2006 11:16 pm
Location: Köpenhamn, Danmark
Contact:

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by ClassicVolvoShop »

Lars Bd wrote:Det är nu ganska klart att säljaren ljuger värre än en häst travar.
Är det då dax att ta sista rutten information i denne sak?...

OK - Här följar:

Auktionen:
http://www.tradera.com/NOS_Speglar_till ... n-79335672

OK?.. Säljaren, mr kinnunen har lagt till, att:

5 dec 23:51
Hej Rättelse obs ,, hjälpte bekant att sätta ut en annons på Trader fick info om att han har köpt dessa tidigare på tradera men kan passa 123 gt är lika men fattas Volvo logga ,,en eftermarknad tillbehör?? Lagt bud gäller inte om inte budgivaren vill ha det ,,Rätt ska vara rätt


Läs vad som skrivas här!.. Jag läser dette: Att säljaren HJÄLPTE en bekännt - att HAN (den bekänta eller vem??) har köpt dessa.. bla. bla. bla. - var det inte SAMMA alias på Tradera som köpta dessa speglar och nu försökar sälja dom? JO! - det var jo eksakt vad som var bevist!

Har säljaren här ett alias-problem eller?.. Well - det var faktisk en annan mycket mer intressant sak jag ville visa:

Ta och titta på mr kinnunen's "personliga meddelande": ((jag insätter här, då det inom kort kanske blir ändrat))
Mr kinnunens auktioner
Delarna/sakerna säljes i befintligt skick inga garantier lämmnas på delarna om inget annat står i beskrivningen. Det du ser det bjuder du på. Pengarna ska vara på mitt konto senast en vecka efter jag har kontaktat dig. Jag står ej för postens hanteringar. Vill ni skicka tillbaka en vara så får ni stå för frakten båda vägarna!


Länk: http://www.tradera.com/trader/message_s ... ?id=739889

OK - det är väl så.. Men.. just NU liggar vinnande budgivare nobben1 till at vinna med SEK 770..

Pröva nu att kolla nobben1's "personliga meddelande": ((jag insätter här, då det inom kort kanske blir ändrat))
Nobben1 auktioner
Delarna/sakerna säljes i befintligt skick inga garantier lämmnas på delarna om inget annat står i beskrivningen. Det du ser det bjuder du på. Pengarna ska vara på mitt konto senast en vecka efter jag har kontaktat dig. Jag står ej för postens hanteringar. Vill ni skicka tillbaka en vara så får ni stå för frakten båda vägarna!


Länk: http://www.tradera.com/trader/message_s ... ?id=853298

OJ???.. Väldig mycket det samma??.. Eller, vad tyckar ni?..

Nu tar jag kanske det mest heftiga gissning:

Är mr kinnunen, nobben1, Buick1940, hadirajraj och 123gtspegel - en och samma person???...

Jag har inget personligt att utsätta på någon - men jag har mottaggit så många mails från folk som är glada och har tackat för dette inlägg.
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Amazonsport »

:D Ja, om det nu är så här som säkert många misstänker så vem tror killen att han lurar? Oss eller sig själv i längden?

Kan bara säga att det är sorgligt med oärliga människor..
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Uffe »

Det var ett tag sedan jag skrev i forumet... men jag läser flitigt och har följt dessa senaste "GT trådar", kopplat till Tradera. Tyvärr är det nog så att här har skapats ett antal nya alias den senaste tiden. Tror "han/hon" att vi är helt blåsta eller? :lol:
Amazon 1957
hadirajraj
Posts: 39
Joined: Wed Dec 10, 2008 1:12 pm

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by hadirajraj »

ClassicVolvoShop wrote:
Lars Bd wrote:Det är nu ganska klart att säljaren ljuger värre än en häst travar.
Är det då dax att ta sista rutten information i denne sak?...

OK - Här följar:

Auktionen:
http://www.tradera.com/NOS_Speglar_till ... n-79335672

OK?.. Säljaren, mr kinnunen har lagt till, att:

5 dec 23:51
Hej Rättelse obs ,, hjälpte bekant att sätta ut en annons på Trader fick info om att han har köpt dessa tidigare på tradera men kan passa 123 gt är lika men fattas Volvo logga ,,en eftermarknad tillbehör?? Lagt bud gäller inte om inte budgivaren vill ha det ,,Rätt ska vara rätt


Läs vad som skrivas här!.. Jag läser dette: Att säljaren HJÄLPTE en bekännt - att HAN (den bekänta eller vem??) har köpt dessa.. bla. bla. bla. - var det inte SAMMA alias på Tradera som köpta dessa speglar och nu försökar sälja dom? JO! - det var jo eksakt vad som var bevist!

Har säljaren här ett alias-problem eller?.. Well - det var faktisk en annan mycket mer intressant sak jag ville visa:

Ta och titta på mr kinnunen's "personliga meddelande": ((jag insätter här, då det inom kort kanske blir ändrat))
Mr kinnunens auktioner
Delarna/sakerna säljes i befintligt skick inga garantier lämmnas på delarna om inget annat står i beskrivningen. Det du ser det bjuder du på. Pengarna ska vara på mitt konto senast en vecka efter jag har kontaktat dig. Jag står ej för postens hanteringar. Vill ni skicka tillbaka en vara så får ni stå för frakten båda vägarna!


Länk: http://www.tradera.com/trader/message_s ... ?id=739889

OK - det är väl så.. Men.. just NU liggar vinnande budgivare nobben1 till at vinna med SEK 770..

Pröva nu att kolla nobben1's "personliga meddelande": ((jag insätter här, då det inom kort kanske blir ändrat))
Nobben1 auktioner
Delarna/sakerna säljes i befintligt skick inga garantier lämmnas på delarna om inget annat står i beskrivningen. Det du ser det bjuder du på. Pengarna ska vara på mitt konto senast en vecka efter jag har kontaktat dig. Jag står ej för postens hanteringar. Vill ni skicka tillbaka en vara så får ni stå för frakten båda vägarna!


Länk: http://www.tradera.com/trader/message_s ... ?id=853298

OJ???.. Väldig mycket det samma??.. Eller, vad tyckar ni?..

Nu tar jag kanske det mest heftiga gissning:

Är mr kinnunen, nobben1, Buick1940, hadirajraj och 123gtspegel - en och samma person???...

Jag har inget personligt att utsätta på någon - men jag har mottaggit så många mails från folk som är glada och har tackat för dette inlägg.
Blanda för sjutton inte in mig i mr kinnunens skumma traderaffärer!! Trodde det fanns amazonexperter här på forumet som kunde ge mig svar på mina frågor istället för att bli indragen i något som jag inte har att göra med.
Buick1940
Posts: 27
Joined: Sun Nov 02, 2008 2:21 am

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Buick1940 »

NU :lol:
Last edited by Buick1940 on Mon Feb 08, 2010 11:59 pm, edited 1 time in total.
ClassicVolvoShop
Posts: 209
Joined: Sat Mar 11, 2006 11:16 pm
Location: Köpenhamn, Danmark
Contact:

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by ClassicVolvoShop »

Buick1940 wrote:NU FÅR DU ClassicVolvoShop TA OCH LÄGGA AV!!! TÄNKER TA OCH PRATA MED DIG PÅ NÄSTA VETERANBILS MARKNAD. JUST DET VI HAR TRÄFFATS FÖRR.
TILL ADMIN PÅ AMAZON KLUBBEN: KAN INTE DU SKÖTA DETTA FORUM SÅ BORDE DETTA LÄGGAS NER!!!
JAG BAD DIG ATT DENNA TRÅDEN SKULLE LÅSAS OCH NU ÄR JAG SÅ TRÖTT PÅ DETTA ATT JAG VET INTE VAD :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
ÄR DET INTE SÅ ATT NAR DEN SOM SKAPAR TRÅDEN BER ADMIN ATT LÅSA TRÅDEN DÅ SKA DET LÅSAS DIREKT NÄR HAN/HON SER DET.
SÅ NU BER JAG DIG ADMIN ATT LÅSA DENNA TRÅDEN YTTLIGARE EN GÅNG OCH NU HOPPAS JAG ATT DETTA GÖRS ANNARS KOMMER JAG ATT RINGA IN TILL AMAZONKLUBBEN TILLS DETTA ÄR GJORT!!!!!!!!!!!!!!
Man kommer att se så jättedum ut när man hotar på skrift..
Men du kan jo börja med att visa up vem du är.. Ännars får vi jo be ADM + Polisen kolla up, vem som hotar.

I Danmark brukar vi säga såhär: När man klippar till hund-flocket, tjutar den man ramar!!
PeterB
Posts: 352
Joined: Tue Feb 26, 2008 9:21 pm
Location: Skellefteå

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by PeterB »

Skickar i alla fall in ett par bilder på 123GT speglar.

Så här ser de ut.

Image

Image

Image

Notera "vinkeln" på själva spegelhuset.
Amazon 4dr -61 B16, M30, 6V. Patina!
hadirajraj
Posts: 39
Joined: Wed Dec 10, 2008 1:12 pm

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by hadirajraj »

Äntligen och mycket stort tack till PeterB för alla bilder!! :D :D
Kent1
Posts: 131
Joined: Sat Nov 04, 2006 10:31 am
Location: Tavelsjö
Contact:

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Kent1 »

Är inte hela den här tråden ett paradexempel på varför man inte borde få registrera sig helt anonymt på forumet som är vårat forum. Med vårat menar jag medlemmar i Svenska Volvo Amazonklubben och deras gäster.
Kräv gärna att nuvarande profiler uppdateras.

Titta i Club Alfa Romeos forum där de till och med är tvungen att registrera sig med för- och efternamn.
http://www.alfaromeo.org/index.taf?_pag ... auid=14217
Så här skriver de i sina regler:
"Signaturen skall innehålla förnamn och efternamn. Det här är ett klubbforum vi vill gärna veta som deltar i snacket."
Titta på och skicka in dina amazonbilder till www.volvoamazonpictures.se
Originallitteratur hittar man på www.hortlund.se
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by einar- »

Då gör vi så då :wink: Dit med namn och ev medlemsnummer i signaturen
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by hero »

Buick, du känner uppenbarligen inte för Amazoner, likadant som se flesta på detta forumet gör

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 12&t=34555

Eller hur menade du när du lade ut din bil?
Visst du har köpt den och den är ett unikt stycke eftersom den gått så pass lite.
Allting har ett pris. Tom Uffe, har ju lagt ut sin PÄRLA till försäljning.

Men absolut. Ett ruttet ägg. Det har jag inga tvivel om. Det är han själv som lagt högsta budet på sina egna speglar.
Det är bara så jävla dumt att hålla på och försöka luras...
Först är det hans egna speglar, sen säljer han dom åt en bekant, sen är det ett dödsbo..
Att 123gtspegel, är en nybörjare på datorer och inte kan lägga in bilder är konstigt det med..Men som sagt, smileys och PM har han full koll på. Tur är väl det!
Nej jag orkar inte ta upp mer idiotiska saker...

Tråden tycker jag inte ska låsas. Ring du och klaga bäst f-n du vill till klubben. I den här tråden, visar det vissa folks rätta karaktärer. Och det tycker jag bara är bra.
Detta är ett av de bättre forumen som finns. Mycket trevligt och kunnande folk. Och för det mesta, trevlig stämmning...!!!

Men om nu 123gtspegel som sagt, är nybörjare på datorer, hans pappa designade speglarna och har alla speglar i kartonger och allt, all heder åt honom!
Kan 123gtspegel berätta namnet på sin pappa?

detta är en så jävla rolig läsning.. förbryllande som Ragge sa.. men rolig...


För övrigt. Schyssta speglar PeterB ;) lägg upp dem på tradera vettja. :lol:
Praise the Lowered
ClassicVolvoShop
Posts: 209
Joined: Sat Mar 11, 2006 11:16 pm
Location: Köpenhamn, Danmark
Contact:

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by ClassicVolvoShop »

Hmm... När nu jag är den "dumma" - måsta jag nock hellare ochså väre lite snäll här i Julen..

Amazon 123 GT speglar - som dom så ut på orig. 1967 123 GT från fabrik:

Image

Eller lite mere:

GT speglar
Last edited by ClassicVolvoShop on Tue Dec 16, 2008 10:02 pm, edited 1 time in total.
13134VD, 22134VD, 22244VD
PeterB
Posts: 352
Joined: Tue Feb 26, 2008 9:21 pm
Location: Skellefteå

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by PeterB »

Jag väntade mig en kommentar i stilen "Det där är inga GT-speglar"! :lol:
Jag får se om jag ska ha dem när jag väl byter framskärmar på bilen.
Amazon 4dr -61 B16, M30, 6V. Patina!
Post Reply