renovering av volvo amazon 68a

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: renovering av volvo amazon 68a

Post by A-masen »

Den här: http://forumbilder.se/ är användarvänlig och okomplicerad, näst intill reklamfri och gratis. Alltså ingen inloggning etc. etc.
ricke
Posts: 239
Joined: Sun Oct 28, 2007 7:24 pm
Location: vimmerby

Re: renovering av volvo amazon 68a

Post by ricke »

Image

Uploaded with ImageShack.us

påväg in i garaget efter ca 1 1/2 år i en kall lada med mkt möss :S


Image

Uploaded with ImageShack.us

inne i garaget o påbörjat rost utrotningen....


Image

Uploaded with ImageShack.us

höger sidan :/

Image

Uploaded with ImageShack.us

mkt spackel

Image

Uploaded with ImageShack.us

påbörjad slipning av röva :P

Image

Uploaded with ImageShack.us

reserhjulsbaljan.. den ska väck men hur gör man med bakre kofångarfästet när man tar bort baljan? ska inte ha reservhjulsbalja pga den rostar alltid bort.

Image

Uploaded with ImageShack.us

slipat lite mera :) men hittade massa skador o fusklagningar :( men ja vet vem som gjort dom :evil: kanske skulle åka dit med ett järnrör :twisted: lr så lagar ja o njuter av bilen istället :P

Image

Uploaded with ImageShack.us

golvet bakom förarstolen

Image

Uploaded with ImageShack.us

förargolvet ska bytas o även tvärbalken under.

Image

Uploaded with ImageShack.us

det var allt för den här gången :P ska försöka ta fler bilder allteftersom ja hinner göra nått o ja fixat ny plåt till allt./// ricke
renoverar en volvo amazon 68a. old volvo´s never dies
Lars Br
Posts: 33
Joined: Sat Jul 07, 2012 8:28 pm

Re: renovering av volvo amazon 68a

Post by Lars Br »

Hade inte någon fusklagat bilen , hade den nog varit skrotad för länge sen.
Och det fanns en tid när Amazoner var värda noll kronor, eller näst intill.

Så det är bara att bita ihop och laga, sen får vi se vad de säger om 25 år om våra lagningar :?


Men det är kul att en till räddas...
ricke
Posts: 239
Joined: Sun Oct 28, 2007 7:24 pm
Location: vimmerby

Re: renovering av volvo amazon 68a

Post by ricke »

nej ioförsig inte men det är så trist o se vissa lagningar men det är bara o fixa det bättre :P det är som ett pussel men först ska jag kolla över vad som behövs bytas o sedan blir det att skicka efter från vp autoparts. var o kolla på mitt amazon lager o hittade ett par med helröda bakljus :P gött. tänkte på måste man ha kattögonen bak kvar? reflexerna alltså tkr dom e så fula så tänkte fixa några mindre o kanske sätta på kofångarn. mvh ricke
renoverar en volvo amazon 68a. old volvo´s never dies
ricke
Posts: 239
Joined: Sun Oct 28, 2007 7:24 pm
Location: vimmerby

Re: renovering av volvo amazon 68a

Post by ricke »

godafton i höstmörkret :D tänkte slänga upp några bilder på vad som hänt idag.

Image

Uploaded with ImageShack.us
påväg in till garaget igen.


Image

Uploaded with ImageShack.us

bakskärmen nästan färdigslipad

Image

Uploaded with ImageShack.us

slet bort skärmarna för o se hur det såg ut o det var bara lite hål men balkarna var fräsha.

Image

Uploaded with ImageShack.us

skrapat lite men ska tvätta bort mera o sen fixa rosten sen blir d färg.

Image

Uploaded with ImageShack.us

tänkte ha den här på bakluckan :)

Image

Uploaded with ImageShack.us

dags o gå hem...
renoverar en volvo amazon 68a. old volvo´s never dies
Lars Br
Posts: 33
Joined: Sat Jul 07, 2012 8:28 pm

Re: renovering av volvo amazon 68a

Post by Lars Br »

ricke wrote:nej ioförsig inte men det är så trist o se vissa lagningar men det är bara o fixa det bättre :P det är som ett pussel men först ska jag kolla över vad som behövs bytas o sedan blir det att skicka efter från vp autoparts. var o kolla på mitt amazon lager o hittade ett par med helröda bakljus :P gött. tänkte på måste man ha kattögonen bak kvar? reflexerna alltså tkr dom e så fula så tänkte fixa några mindre o kanske sätta på kofångarn. mvh ricke

Det är alltid roligare att vara först vid rostlagning. Men det är bara att bita ihop.

Biltema fyrkantiga reflexer monterade i underkant av kofångaren funkar hos SBP.
Elelr så kan du göra som polaren han monterade sidomarkerings blinkers och reflexer med sån där blå "lera" som man sätter upp affischer med, på sin Hot Rod.
Det funkade det med, men han blev nog inte veckans bäste SBP kund.
ricke
Posts: 239
Joined: Sun Oct 28, 2007 7:24 pm
Location: vimmerby

Re: renovering av volvo amazon 68a

Post by ricke »

Ja d hade varit Gött o slippa se gamla lagningar men nu är d bara o bita ihop. Har tagit bort reservhjuls baljan. Har ni nån bra idé hur ja ska göra när ja inte ska ha baljan kvar? Ska ha en rak plåt istället. // ricke
renoverar en volvo amazon 68a. old volvo´s never dies
ricke
Posts: 239
Joined: Sun Oct 28, 2007 7:24 pm
Location: vimmerby

Re: renovering av volvo amazon 68a

Post by ricke »

tjena: här var d inte mkt komentarer :( men iallafall i garaget går det framåt sakta. har målat upp främre hjulhusen iallafall och det börjar bli dags o kapa o svetsa i ny plåt :) det blir lite ändringar i planen med reservhjuls balja tänkte ha en iallafall för jag fick tag i en billigt. ska fixa bilder såfort jag fått dit ny plåt. // ricke
renoverar en volvo amazon 68a. old volvo´s never dies
rolwig
Posts: 161
Joined: Sun Dec 21, 2008 6:03 pm
Location: Gotland

Re: renovering av volvo amazon 68a

Post by rolwig »

Hej ricke!

Nej det blir inte många kommentarer från såna som jag, men du ska veta att vi är många som är inne och tittar vad du håller på med så fortsätt och lägg in bilder det är kul att följa. Kan väl ge en kommentar att jag tror du får till det, fortsätt så.

/Roland/
ricke
Posts: 239
Joined: Sun Oct 28, 2007 7:24 pm
Location: vimmerby

Re: renovering av volvo amazon 68a

Post by ricke »

Tjena rolwig TACK kul o se livstecken även fast ja inte lagt ut bilder på några dagar :P men det kmr jag lovar . Har precis beställt lite plåt från motoroldies så får se när d kmr. Ska fixa gas mä nåndag. // ricke
renoverar en volvo amazon 68a. old volvo´s never dies
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: renovering av volvo amazon 68a

Post by 123GT »

Tjena!
3718 besök i din tråd och visst...kan hålla med om att det kunde vara några fler kommentarer! :-)
BRA jobbat med bilen, kämpa på vi är många som bevakar i kulisserna. :lol:
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: renovering av volvo amazon 68a

Post by Blomquist »

Reservhjulsbalja är alltid trevligt. Innan du tog timeout från detta forum skrev du om en kombi.
Sålde du av den också eller står den och väntar i kulissen?
210 -64, 223 -68
ricke
Posts: 239
Joined: Sun Oct 28, 2007 7:24 pm
Location: vimmerby

Re: renovering av volvo amazon 68a

Post by ricke »

Tjena o tack för ni visar intresse för mitt projekt det värmer. Nu har plåtdelarna kommit då ja ska hämta ut dom i kväll så då kanske jag tar en garage kväll efter jobbet. Lr imorn får se om man får ledigt från sambon :P hehe. Amazon kombin sålde jag av pga det var för mkt att göra . Jag hade inte tid o delar så det räckte o få iordning på den. Den var helt naken på grejer. Men den här bilen jag jobbar på nu har lite historia inom min tjejs familj. Min svärfar ägde den i cirka 22 år så det vore kul o få iordning på den. Min tjej åkte i den från bb 1990 så vore kul om mina barn i framtiden fick åka amazon :P
renoverar en volvo amazon 68a. old volvo´s never dies
favoriten
Posts: 91
Joined: Mon Nov 22, 2010 3:58 pm
Location: söderhamn

Re: renovering av volvo amazon 68a

Post by favoriten »

123GT wrote:Tjena!
3718 besök i din tråd och visst...kan hålla med om att det kunde vara några fler kommentarer! :-)
BRA jobbat med bilen, kämpa på vi är många som bevakar i kulisserna. :lol:
/ sven
ja det är väldigt lite kommentarer på många trådar här på forumet fast många läsare. jag är in och läser 4-5 gånger i veckan om inte mer. men det är inte så roligt att uppdatera sin tråd om det är dåligt med kommentarer på den.
ricke
Posts: 239
Joined: Sun Oct 28, 2007 7:24 pm
Location: vimmerby

Re: renovering av volvo amazon 68a

Post by ricke »

godafton amazongalningar :) det vart bara ett kort besök i garaget i dag men blir längre i morn efter jobbet o då kmr bilder. idag har jag hämtat ut lite plåt som jag köpt från motoroldies TACK för snabb leverans dom rekomenderas.. har även hämtat hem min blivande isbil idag mä. en fråga jag har är hur gör ni när ni byter skärmkant? hur gör ni med skarven mellan innerskärm och ytterskärm? mvh ricke
renoverar en volvo amazon 68a. old volvo´s never dies
Post Reply