m40 vs. m400

Från koppling till drivaxel. Moderatorer
weber50
Posts: 187
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:58 pm

m40 vs. m400

Post by weber50 »

Funderar på o köpa en m400 till amazon då jag e trött på o byta m40 hela tiden, finns fan inga kvar häromkring....Men hur som, passar lång-spak-locket från m40 på en m400?
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: m40 vs. m400

Post by Arne »

Ja.
AVG
weber50
Posts: 187
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:58 pm

Re: m40 vs. m400

Post by weber50 »

kanon, kan man byta ingående axeln så man får "b20 splines" på en m400? lr blir d tvunget o köpa ny b30 lamell?
Moroten
Posts: 210
Joined: Wed Apr 25, 2007 4:40 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Re: m40 vs. m400

Post by Moroten »

weber50 wrote:kanon, kan man byta ingående axeln så man får "b20 splines" på en m400? lr blir d tvunget o köpa ny b30 lamell?
Ja det ska gå, men det ska vara en speciell ingående axel som är till för B20 och M400. Har man tur kan man hitta en M400 från en P1800 med "B20 splines". Om man inte kan få tag i en sådan ingående axel får man hitta någon lämplig lamell i rätt storlek och rätt splines så att lamellen passar till B20ins tryckplatta. Du kommer alltså inte kunna använda en B30 lamell till din B20!

Detta är vad jag har läst och kan inte säga om allt stämmer :roll:

Jag ska också sätta i en M400 låda i min bil så skulle vara kul att se hur du löst det när du är klar! :wink:

//Victor
weber50
Posts: 187
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:58 pm

Re: m40 vs. m400

Post by weber50 »

Moroten wrote:
weber50 wrote:kanon, kan man byta ingående axeln så man får "b20 splines" på en m400? lr blir d tvunget o köpa ny b30 lamell?
Ja det ska gå, men det ska vara en speciell ingående axel som är till för B20 och M400. Har man tur kan man hitta en M400 från en P1800 med "B20 splines". Om man inte kan få tag i en sådan ingående axel får man hitta någon lämplig lamell i rätt storlek och rätt splines så att lamellen passar till B20ins tryckplatta. Du kommer alltså inte kunna använda en B30 lamell till din B20!

Detta är vad jag har läst och kan inte säga om allt stämmer :roll:

Jag ska också sätta i en M400 låda i min bil så skulle vara kul att se hur du löst det när du är klar! :wink:

//Victor
fanskapet som ahde m400an sålde den till en annan, aja får leta vidare o sen återkomma....hade tänkt köra med m400 tills den rasar o då bygga om till kortspak med m47a
Moroten
Posts: 210
Joined: Wed Apr 25, 2007 4:40 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Re: m40 vs. m400

Post by Moroten »

weber50 wrote:
Moroten wrote:
weber50 wrote:kanon, kan man byta ingående axeln så man får "b20 splines" på en m400? lr blir d tvunget o köpa ny b30 lamell?
Ja det ska gå, men det ska vara en speciell ingående axel som är till för B20 och M400. Har man tur kan man hitta en M400 från en P1800 med "B20 splines". Om man inte kan få tag i en sådan ingående axel får man hitta någon lämplig lamell i rätt storlek och rätt splines så att lamellen passar till B20ins tryckplatta. Du kommer alltså inte kunna använda en B30 lamell till din B20!

Detta är vad jag har läst och kan inte säga om allt stämmer :roll:

Jag ska också sätta i en M400 låda i min bil så skulle vara kul att se hur du löst det när du är klar! :wink:

//Victor
fanskapet som ahde m400an sålde den till en annan, aja får leta vidare o sen återkomma....hade tänkt köra med m400 tills den rasar o då bygga om till kortspak med m47a
Har du otur var det jag som köpte den? :roll:
weber50
Posts: 187
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:58 pm

Re: m40 vs. m400

Post by weber50 »

det var d säkert, annonsen låg på savar :evil: :cry:
Moroten
Posts: 210
Joined: Wed Apr 25, 2007 4:40 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Re: m40 vs. m400

Post by Moroten »

weber50 wrote:det var d säkert, annonsen låg på savar :evil: :cry:
Då var det nog så tyvärr, köpte den idag! Världen är liten ibland...
weber50
Posts: 187
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:58 pm

Re: m40 vs. m400

Post by weber50 »

Moroten wrote:
weber50 wrote:det var d säkert, annonsen låg på savar :evil: :cry:
Då var det nog så tyvärr, köpte den idag! Världen är liten ibland...

fan ta dig :wink: ....vad fick du den för då?
Moroten
Posts: 210
Joined: Wed Apr 25, 2007 4:40 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Re: m40 vs. m400

Post by Moroten »

Det blev 1000 spänn + frakt, och frakten blir väll ett par hundringar :roll: Det kommer väll fler förhoppningsvis, det roliga med den är ju att man kan ha långspak och att det håller! :twisted:
weber50
Posts: 187
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:58 pm

Re: m40 vs. m400

Post by weber50 »

Moroten wrote:Det blev 1000 spänn + frakt, och frakten blir väll ett par hundringar :roll: Det kommer väll fler förhoppningsvis, det roliga med den är ju att man kan ha långspak och att det håller! :twisted:

okej, jag sa 1000kr jämnt så va nog drf du fick den :roll: , aa jag ahde tänkt kröa med den tills d kommer in en m47 i zunken
Moroten
Posts: 210
Joined: Wed Apr 25, 2007 4:40 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Re: m40 vs. m400

Post by Moroten »

Okej :wink:
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: m40 vs. m400

Post by Arne »

M47 är en mycket klenare växellåda än M400 bara så du vet. 8)
AVG
weber50
Posts: 187
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:58 pm

Re: m40 vs. m400

Post by weber50 »

Arne wrote:M47 är en mycket klenare växellåda än M400 bara så du vet. 8)

jo jag vet, är mest ute efter körbarheten i en m47 (5växlat i lådan)
User avatar
Hasse63
Posts: 6297
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: m40 vs. m400

Post by Hasse63 »

Men betoning på mycket. M46 är hållbarare än M47.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Post Reply