m40 vs. m400
m40 vs. m400
Funderar på o köpa en m400 till amazon då jag e trött på o byta m40 hela tiden, finns fan inga kvar häromkring....Men hur som, passar lång-spak-locket från m40 på en m400?
Re: m40 vs. m400
kanon, kan man byta ingående axeln så man får "b20 splines" på en m400? lr blir d tvunget o köpa ny b30 lamell?
Ja det ska gå, men det ska vara en speciell ingående axel som är till för B20 och M400. Har man tur kan man hitta en M400 från en P1800 med "B20 splines". Om man inte kan få tag i en sådan ingående axel får man hitta någon lämplig lamell i rätt storlek och rätt splines så att lamellen passar till B20ins tryckplatta. Du kommer alltså inte kunna använda en B30 lamell till din B20!weber50 wrote:kanon, kan man byta ingående axeln så man får "b20 splines" på en m400? lr blir d tvunget o köpa ny b30 lamell?
Detta är vad jag har läst och kan inte säga om allt stämmer
Jag ska också sätta i en M400 låda i min bil så skulle vara kul att se hur du löst det när du är klar!
//Victor
fanskapet som ahde m400an sålde den till en annan, aja får leta vidare o sen återkomma....hade tänkt köra med m400 tills den rasar o då bygga om till kortspak med m47aMoroten wrote:Ja det ska gå, men det ska vara en speciell ingående axel som är till för B20 och M400. Har man tur kan man hitta en M400 från en P1800 med "B20 splines". Om man inte kan få tag i en sådan ingående axel får man hitta någon lämplig lamell i rätt storlek och rätt splines så att lamellen passar till B20ins tryckplatta. Du kommer alltså inte kunna använda en B30 lamell till din B20!weber50 wrote:kanon, kan man byta ingående axeln så man får "b20 splines" på en m400? lr blir d tvunget o köpa ny b30 lamell?
Jag ska också sätta i en M400 låda i min bil så skulle vara kul att se hur du löst det när du är klar!
//Victor
Har du otur var det jag som köpte den?weber50 wrote:fanskapet som ahde m400an sålde den till en annan, aja får leta vidare o sen återkomma....hade tänkt köra med m400 tills den rasar o då bygga om till kortspak med m47aMoroten wrote:Ja det ska gå, men det ska vara en speciell ingående axel som är till för B20 och M400. Har man tur kan man hitta en M400 från en P1800 med "B20 splines". Om man inte kan få tag i en sådan ingående axel får man hitta någon lämplig lamell i rätt storlek och rätt splines så att lamellen passar till B20ins tryckplatta. Du kommer alltså inte kunna använda en B30 lamell till din B20!weber50 wrote:kanon, kan man byta ingående axeln så man får "b20 splines" på en m400? lr blir d tvunget o köpa ny b30 lamell?
//Victor
det var d säkert, annonsen låg på savar
Då var det nog så tyvärr, köpte den idag! Världen är liten ibland...weber50 wrote:det var d säkert, annonsen låg på savar
Moroten wrote:Då var det nog så tyvärr, köpte den idag! Världen är liten ibland...weber50 wrote:det var d säkert, annonsen låg på savar
fan ta dig ....vad fick du den för då?
Det blev 1000 spänn + frakt, och frakten blir väll ett par hundringar Det kommer väll fler förhoppningsvis, det roliga med den är ju att man kan ha långspak och att det håller!
Moroten wrote:Det blev 1000 spänn + frakt, och frakten blir väll ett par hundringar Det kommer väll fler förhoppningsvis, det roliga med den är ju att man kan ha långspak och att det håller!
okej, jag sa 1000kr jämnt så va nog drf du fick den , aa jag ahde tänkt kröa med den tills d kommer in en m47 i zunken
Okej
Arne wrote:M47 är en mycket klenare växellåda än M400 bara så du vet.
jo jag vet, är mest ute efter körbarheten i en m47 (5växlat i lådan)
Men betoning på mycket. M46 är hållbarare än M47.
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/