Köpa Amazon

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
amazon_raggarn
Posts: 15
Joined: Thu Jul 22, 2004 7:50 pm

Köpa Amazon

Post by amazon_raggarn »

tjen alla glada!
Jag har hittat en amazon som jag tänkte renovera lite och min fråga är är den dyr?? Det är knabbt någon rost på den det är lite på vänster skärmkant bak som inte är så ovanligt om jag förstått allt rätt och lite på höger framskärm.. den är grå/blå och väldigt sliten i lacken och stolarna i den är rätt dåliga.... men har ny inredning hemma... sen tänkte jag lägga en lack på den. svart med vitt tak, är det att fördärva för mycket orginal? eller vad tycker ni?? det är en 65:a drivlinan är toppen på en med! går som en klocka och b18:motorn tickar knappt alls som dom brukar :wink: han begär 5000:- med en recaro elstyrd rallystol på köpet. är det dyrt tycker ni?? för jag har typ kollat allt som stog på denna hemsidan om vad man skulle kolla på rost osv och det gav bara goda resultat. Mvh lars
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Det blir mycket enklare, snyggare och mer värt med originalfärgen men vill man ha en annan färg så är det inget som hindrar det och svarta amazoner med vitt tak fanns att köpa fram till 61, men ingen känd b18 amazon har färgkod för tvåfärgad förutom polisbilar.
Egentligen ska man få renoveringsobjekt gratis om det ska finnas en möjlighet att totalsumman ska bli rimlig, men ingen skänker bort en renoverbar bil och en någorlunda rostfri bil för 5000 verkar inte orimligt.
En seriös renovering blir fruktansvärt dyr och det finns ingen övre gräns för hur mycket det kan komma att kosta, man får helt enkelt bestämma själv hur mycket det får kosta inklusive inköp och bedömma om skicket efter renoveringen kommer att bli som man tänkt sig, billigast blir det att köpa en färdig bil i rätt skick.
Post Reply