Skifferblå 4D 63á

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Skifferblå 4D 63á

Post by Telis »

Som en del vet så håller jag på med detta projekt. Vid det här laget kallat långtidsprojektet :D
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... =13&t=5400

För att ha något att köra med förra sommaren medan jag renoverade så köpte jag denna bilen...
Image
Det blev dock höst och jag sålde den igen såsom beräknat då inga starka band knöts...

Nu har det varit vår ett tag - ja ni förstår nog vartåt det lutar - jo en ny amazon förståss :)

På grund av det nya inköpet, semester och annat i vinter har det inte hänt så jättemycket med mitt stora
renoveringsobjekt i länken ovan, det tuffar på lite långsamt med några dm svets då och då.

Nu lite bilder på den nya bilen, en skifferblå 63á:

Image
Så såg den ut när jag köpte den. ca 14500 mil 3-4 ägare + bilhandlare. Syns tydligt på bilderna att framskärmar
och front är bytta. Det syns förstås i verkligheten med - men inte så tydligt som tur är.

Image

Image
Fin i bagageutrymmet, inga lagningar.

Image
Originaltrösklar!
Ena tvärbalken fram var bytt och skärminfästningarna, annars såg det mesta rättså bra ut.

Image

Image
Miljöbild någon vecka efter inköpet

Image
Och med vita däcksidor, det blev stor skillnad !

Image

Image

Image

Image

Image
Lite småsaker fixade i motorrummet, bensinrör istället för gummislang, annan spolarmotor, nytt batteri,
nya slangar till värmepaketet (en av de gamla sa knak och gick av då jag demonterade =) Extraljusen
tog jag bort då de är i behov av renovering - hmm snyggare utan på min bil kanske ?? Har en AC luftrenarburk
på gång också (hoppas jag).

Image

Image

Image

Image

Image



Image
Med Göteborg i bakgrunden

Image

Image

Image

Image

Kul att ha en bil som går att köra med igen - att göra finns alltid, hittils har det blivit byte av olja i motor, låda och bakaxel samt rundsmörjning och lite service, småpill etc. Riktig njutning då man kan glida ut på en planlös tur med bil och kamera och bara köra (inte åka) :)

Några i GBG trakten som vill med så hör av er, karavan till månadsträffen i Fristad kanske, det har vi ju provat förut =) Annars finns det god glass på flera ställen i stan !
/Henrik
1211962
Posts: 367
Joined: Sat Jan 26, 2008 4:06 pm
Location: skrika/fliseryd

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by 1211962 »

skönt att äntligen få se lite bilder av pärlan
hoppas du tar den till stugan i sommar så kan vi ta en repa :D
amazon 62/63 färg 67 skifferblå ,org regnr H8625 typ P13134 cnr32704 motor nr 103116
122 sport -65 röd 46
bm 230 victor -56
volvo 855 t-5 290 hk+
Johan Svenzen Skrika Småland

har haft en underbar Amazon sommar
Mats Lysekil
Posts: 62
Joined: Sat Jan 05, 2008 5:09 pm

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Mats Lysekil »

Mycket vacker bil!!!!!!!!!!!!!!! Vita däcksidor satt som en smäck, tack för suveräna bilder.
Mvh Mats
roberth
Posts: 514
Joined: Sat Jul 29, 2006 2:54 pm
Location: skellefteå
Contact:

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by roberth »

Fina bilder på en lika fin bil... Och som sagt, vita däcksidor lyfter en hel del på vissa modeller.
Lite stil med Nynäskepan på hatthyllan 8)
Amazon 122S-65
Cresent Scoterett-65:a
Mazda Miata (mx-5) -97:a
http://www.domherre.se/
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Uffe »

Ujujuj vad fint :D Härlig årsmodell (missat helt din Vit/Svarta :? ), fantastisk fin bil och en lagom uppfräshning med däcken mm. Hur gjorde du med navkapslarna (lackade eller klisterlappar)? Kanonfin och sober färg på inredningen. Kanon helt enkelt :D
Amazon 1957
AndersG
Posts: 40
Joined: Wed Mar 25, 2009 5:13 pm
Location: Oxelösund

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by AndersG »

Den var verkligen kanonfin! :D

Riktigt härligt skick var den i!
Blå 62;ans 122S
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Telis »

Jo Nynäskepsen passar kanske bättre på hyllan än på huvudet (blev utskrattad av cornelia med tillhörande personlig servicetekniker) då jag köpte den på en marknad och använde den som huvudbonad (fast lite cool är den som sådan med).

Navkapslarna är tillfixade med klisterlappar Uffe, inte perfekt men ett bra lyft !

Den skall få sig en vaxning någon dag och även lite mattrengöring, det är det som står närmast på tur. Har även en tidsenlig radio på reparation som skall i om den går att laga. Den som satt i vid köpet funkade inte. Radioreparatören sa att han kunde laga den men att det inte var så stor idé eftersom den ändå bara kunde ta in P1 om jag åkte till Sölvesborg så jag lät det bero... :roll:
Cornelia
Posts: 188
Joined: Fri Jul 04, 2008 6:38 pm
Location: Göteborg

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Cornelia »

Kan intyga att Telis såg ut som herrarna i Macken med keps på!
Tyckte det såg ganska bra ut! :lol:
Bilen är lika fin i verkligheten som på bild.
/tina
Caltex
Posts: 297
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:33 pm
Location: Skellefteå

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Caltex »

Bilen ser ju riktigt fräsch ut!
och fina foton är det också.
/Tobbe
Nuvarande Amazoninnehav: 57x2, 58 sport, 59x2, 60, 61, 66
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Rappel »

villken härlig bil i kanon skick! :wink:
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fidusen
Posts: 7
Joined: Wed Mar 25, 2009 5:25 pm
Location: Oxelösund

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Fidusen »

Riktigt snygg bil, inte utan att man blir lite avis :wink:
Skifferblå 61/62 122S,my pride and joy!
tubbe
Posts: 53
Joined: Fri Jun 02, 2006 11:14 pm

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by tubbe »

säger bara..vilken bil! ..vilket skick!!!!!
smått erotiska bilder juh! :P
hoppas att man kan få se denna irl framöver.
Henrik Vikström
Posts: 55
Joined: Fri Jan 28, 2005 7:10 pm

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Henrik Vikström »

roligt med en sån fin bil o en trevlig göteborgare :)
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Telis »

Så du har träffat bilen och ägaren?
Mvh
/Henrik
Henrik Vikström
Posts: 55
Joined: Fri Jan 28, 2005 7:10 pm

Re: Skifferblå 4D 63á

Post by Henrik Vikström »

Jag var o kolla på den i förrgår. Snackade länge med ägaren efter vi var o kollade på pärlan. Min kompis flickvän är syskon med han, Han hade ägt bilen sen han var ung o han var kring 50 ungefär. Han hade sruvat o renoverat i den några gånger
bla bytt motor o satt i en annan som knappt hade gått 500 mil men han hade va han sa trimmat den lite, hoppas de är ordentligt gjort bara.
Det var otroligt lite rost i bilen annars, men sa till att det hade samlats vatten i bilen på ett par ställen, så de hade börjat rosta så jobb finns de på bilen men fin kommer den att bli bara den får kärlek.
De är bara o fråga om du undrar nå, de kommer man långt med.
blir troligen att jag får ta över bilen för han tyckte det var viktigare att den kommer i rätta händer än att den skulle stå o förstöras.
Vi får se va som händer, om man sätter upp en tråd här med bilder o massor av frågor o svammel hehe
Post Reply