b18 A motor går dåligt i bland

B16/B18/B20 A/B/D. Moderatorer
Post Reply
FMR
Posts: 6
Joined: Tue May 26, 2009 10:16 pm

b18 A motor går dåligt i bland

Post by FMR »

Min fars gammal b18 är lite tjurig när den är kall o så kan den stanna i bland vid stopp ex.. har bytt alla tänddelar + bränsle pump monterat filter det är alltid 3/4 fullt utan bubblor...komp 10.5 i alla cyl.. helt orginal förutom weber 32-36a (helt ny) ersättnings fugge kan det vara den som spökar inte skruvat så mkt på den vid kraftig gas stillastående kommer det soppa ut från den.. kan det vara så att den får för mkt soppa därför den stannar vid stop när det inte är nån belastning..man brukar då stå still i någar min innan man kan köra igen alt köra in lite start gas!!!
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: b18 A motor går dåligt i bland

Post by QV »

FMR wrote:bränsle pump monterat filter det är alltid 3/4 fullt utan bubblor
silen som sitter högst upp under glaskupan är utloppet. Bensinen måste upp och över denna för att den skall komma vidare. Jag har vid ett tillfälle kollat ner på pumpen och sett bensin där och tänkt "dåså inte det felet" men ack vad jag bedrog mig....

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
FMR
Posts: 6
Joined: Tue May 26, 2009 10:16 pm

Re: b18 A motor går dåligt i bland

Post by FMR »

Sitter ett plast filter mellan pump o fugge o den är 3/4 full pumpen är en ny eftermarknads...
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: b18 A motor går dåligt i bland

Post by QV »

OK man tolkar det som skrivs på sitt eget sätt.... Då borde du inte ha problem med soppan

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Weber_b20
Posts: 263
Joined: Tue Dec 30, 2008 3:23 pm
Location: Emmaboda

Re: b18 A motor går dåligt i bland

Post by Weber_b20 »

Det första jag kom att tänka på är nåt strul med förgasaren...
Har du kollat bränsletrycket??

Du säger att du har bytt allt i tändningsväg, så jag antar att du har kollat att den står rätt i samma veva!!

Men Emmaboda som är så tjockt med motorintresserade, borde det väl finnas nån som kan hjälpa dig med felsökning?
Kan inte Sölwe ståhl hjälpa dig med en teori?? (Jag antar att det är samma FMR som hänger på STS!!)
Post Reply