förslag om stil på Taksänkt amazon

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
roy sundin
Posts: 19
Joined: Sat Aug 22, 2009 10:13 am
Location: blekinge

förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by roy sundin »

Hej är helt ny här å sitter å funderar lite på vad man skulle kunna hitta på med mitt nästa projekt som är en bil som varit avställd från 87 å stått inomhus så ganska skonad från rost men det vanliga i golven finns ju men det mesta redan bytt annars är den riktigt fin i plåten å skärmarna som är original är ricktigt fina kunde ej finna någon rost alls på dom:-) så nu undrar jag om ni har några goda råd på vad man kan hitta på för skoj med en sådan bil alla förslag motages med glädje:-)
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by Rappel »

jag spyr över taksänkta amazoner! :evil: tycker de är vansinne att kapa taket på en sån fin bil! :( och som de låter så är de en ganska fin bil? varför förstöra den då? :( obs de är va jag tycker! :)
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
roy sundin
Posts: 19
Joined: Sat Aug 22, 2009 10:13 am
Location: blekinge

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by roy sundin »

jo det är en bil i redigt fint skick förutom lack å sådana grejer, jag hade ej kapat taket på ett så bra exemplar av amazon men nu är den taksänkt i början av 80 talet å sen stått i garage sen 86-87 så nu hade jag tänkt göra den så fin som den förtjänar är ricktigt seriöst gjort vad jag kan se åkillen som äger den har ju ej stressat om man säger så:-) jag har ägt en 6-7 amazoner för å alltid varit sugen på en taksänkt men aldrig velat kapa i dom för dom varit för fina så när det nu dyker upp en redan kapad så kan man ju bygga vidare på den:-)
mats.i
Posts: 40
Joined: Fri May 16, 2008 9:45 pm
Location: vårgårda

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by mats.i »

och jag spyr på dom som spyr på taksänkta amazoner :evil:
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by Shift »

Tur att vi spyr på olika saker då! :)

Om jag vore dig så skulle jag söka efter något nytt, som inte så många andra har gjort.
Kolla runt lite på andra bilar (inte amazoner), och se vad folk har hittat på där :)
Det som inte går att laga går att skruva sönder
poolio
Posts: 303
Joined: Sun Oct 08, 2006 12:47 am
Location: Jemtland - Schweden
Contact:

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by poolio »

Tjena Roy !
Jag tycker det är lite ballt med ombyggda Amazoner, bry dej inte i vad andra säjer :wink: .
Har du inga bilder att lägga upp ?
Plymouth '38
Lincoln Capri '55 x 2
Buick LeSabre '62
Impala Wagon '67
Ranchero '65
...å lite till....
roy sundin
Posts: 19
Joined: Sat Aug 22, 2009 10:13 am
Location: blekinge

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by roy sundin »

Jag har lite olika bilar jag håller på med håller mest på med gamla oplar men nu har suget efter en amazon kommit tillbax:-) så lite tips på vad man kan göra för å få den lite anorlunda skulle vara gött finns ju amazoner i alla möjliga former å skapelser så svårt å vara helt unik men någonting unikt vill man ju hjärna göra med den:-)
roy sundin
Posts: 19
Joined: Sat Aug 22, 2009 10:13 am
Location: blekinge

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by roy sundin »

Jo jag har någon bild på den men ej hämtat hem bilen ännu man är ju tyvär tvungen å jobba å slita å lägga tid på det oxå:-( är i tagen å diskutera pris å vad som följer med bilen finns tydligen många låder med delar oxå till den:-) jag förstår tyvär ej hur man lägger in bilder här :roll:
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by Shift »

Så här lägger du in bilder! Och nu när du vet det så vill vi se en hel drös :D
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... =12&t=1740
Det som inte går att laga går att skruva sönder
roy sundin
Posts: 19
Joined: Sat Aug 22, 2009 10:13 am
Location: blekinge

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by roy sundin »

här är bilden jag har på den för tillfället kommer bli massor av bilder på den när jag har kunnat hämta hem den:-)Image
roy sundin
Posts: 19
Joined: Sat Aug 22, 2009 10:13 am
Location: blekinge

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by roy sundin »

Hittade en bild till:-) är ju en del jobb med den men det är ju därför man kallar det bilhobby:-)
Image
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by Shift »

Grymt stuk! Vad för motor ska du stoppa i?
Det som inte går att laga går att skruva sönder
roy sundin
Posts: 19
Joined: Sat Aug 22, 2009 10:13 am
Location: blekinge

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by roy sundin »

Ja det är ett fränt stuk på den:-) jag vet ej redigt vad för motor som skulle vara go å lägga i. så blir nog å köra ett tag med b20 som ligger i nu har ju ej rullat så långt eftersom den mest bara stått inställd:-) sen blir det nog något mer roligare när kaross å allt sådant är i ordning gjort på den:-)
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by Shift »

Men om det är en motor i, hur kan den vara så hög i fronten?
Det som inte går att laga går att skruva sönder
roy sundin
Posts: 19
Joined: Sat Aug 22, 2009 10:13 am
Location: blekinge

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by roy sundin »

jo det ligger en b20 under huven på den:-) tror det är så att det är nya fjädrar å så på den fram därför som den är så hög. trodde först oxå att den va motorlös...
Post Reply