förslag om stil på Taksänkt amazon

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Devil
Posts: 247
Joined: Fri Jun 12, 2009 7:17 pm
Location: Enköping

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by Devil »

Jag skulle köra med 1" breddade tallriksfälgar och däck med vit sida. Diggisar helst :D Orsaken till att du bör ha en blank list runt sidorutan i bak är att om du sätter i en ruta i en fast list så ser rutan större ut än sidorutan i dörren. Symmetrin mellan rutöppningarna försvinner och taket ser då högre ut i bakkant. :cry:
Tobbe
Tie him to the car and cremate him/Cremators
Petter E
Posts: 182
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:31 pm
Location: Skellefteå

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by Petter E »

Jag har en del åsikter om hur en lyckad taksänkning bör göras. Det viktiga är att få fina linjer på bilen, därför ska man inte sänka för mycket, den ser inte tuffare ut ju mer man sänker. Och så ska man inte dela taket varken på längd eller på bredden, bilen ser tillplattad ut om taket blir längre eller bredare. Sedan är ju frågan om vilken stil man söker, min gula skulle ha en sportigare stil så jag sänkte taket rakt ner, och fick därmed en mera sluttande framruta. Dom som bygger efter en klassisk customstil skjuter taket framåt. Jag tycker att en amazon är för liten för att vara en custom i den klassiskt amerikanska stilen, man ser sällan en lyckad custom där man försökt få sin Amazon att likna en Ford ´50 eller Mercury ´49. Nej glöm det, och bygg en custom med de förutsättningar som en amazon har, nyttja amazonens egen design. T.ex. så tycker jag att man bör behålla orginalfrontens design och även bakljusens.

Lycka till!
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by LABBE »

min combi e sänkt mycket. dessutom e taket breddat ca 8cm. annars skulle de ju se skitkonstigt ut. (mitt tycke) takstolparna skulle få för mycket lutning inåt. kanske funkar på en sedan? men jag tycker aman tråden handlar om har ett skönt stuk på taklinjen...
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Amazonjonas
Posts: 66
Joined: Fri Oct 07, 2005 7:21 pm
Location: tidaholm

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by Amazonjonas »

Kan bli ett riktigt snyggt bygge de där, som petter e skrev så är det svårt att kopiera nån amerikansk klassisk kustom, amazonen har ju sin egen personlighet så att säga, jag tycker att det bästa är att förstärka den charmen och att inte överarbeta bilen. Jag taksänkte min -62a ca 3tum i fram samt något mer i bak, breddade taken några cm och sparade bakrutan bara vinklade ner den, tom dropplisterna är kvar, ska försöka fixa fram lite nya bilder på den. Kolla annars "skulle bara byta avgasrör" här på custom showrom. som sagt en rätt byggd amazon kustom är bland det snyggaste som finns.
shine can never replace attitude
Amazonjonas
Posts: 66
Joined: Fri Oct 07, 2005 7:21 pm
Location: tidaholm

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by Amazonjonas »

här kommer ett par bilder på frugans.
Image
Image
shine can never replace attitude
roy sundin
Posts: 19
Joined: Sat Aug 22, 2009 10:13 am
Location: blekinge

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by roy sundin »

Den va redigt fin den tack för alla förslag på hur man kan göra med bilen fått många fina ideer nu:-)
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by einar- »

Jag brukar inte gilla taksänkta amazoner men den där va riktigt snygg :wink:
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
daniel_sandberg
Posts: 355
Joined: Wed Apr 02, 2008 10:54 pm
Location: Umeå

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by daniel_sandberg »

Är den där lila skärmbreddad bak? Ser ut att den sticker ut lite över bakhjulet eller är det bara något som lurar ögat? Den är väldigt frän iaf med en härlig stil :)
Amazon 121 1967
PV 544 1961
http://danne84.blogspot.com - min blogg med lite skitsnack och blandade bilder
Amazonjonas
Posts: 66
Joined: Fri Oct 07, 2005 7:21 pm
Location: tidaholm

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by Amazonjonas »

Nänä inget skärmbreddat. Är nog bara djupet i lacken som lurar lite. sen blir det ganska fett med 6*14 mustang fälgar.Fick skära lite i innerskärmkanten för att det inte skulle ta i när jag kapade ner bakfjädrarna 4 varv.
shine can never replace attitude
weber45
Posts: 73
Joined: Tue Mar 06, 2007 6:44 pm
Location: kalmar

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by weber45 »

bara å glo i amerikanska hotrod/custom tidningar så har du proppfullt med ideer sen :wink:
är ju ett perfekt objekt för ett grymt "lead-sled" åk tycker iaf jag.
by the way, den lila amazonen ovanför är ruggigt ball med

// mathias
gullberg86
Posts: 96
Joined: Thu Oct 22, 2009 11:56 pm

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by gullberg86 »

Fan.. de är så grymma.. när man väl redan har en taksänkt ammazon.. så är det ju nästan tvunget med fenderskirt också.. Devils bil va asball.. Hade lätt satt kapen i en 57:a mint kondition om jag visste att den skulle bli som devils bil.. :mrgreen:
roy sundin
Posts: 19
Joined: Sat Aug 22, 2009 10:13 am
Location: blekinge

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by roy sundin »

Ja nu när man har en taksänkt amazon på gården har man fått många posetiva komentarer av grannarna i byn som annars verkar vara irriterad på bilarna man har:-) Nu är bilen hemma i alla fall å börjat gå igenom den lite satte i ett batteri å fyllde bränslepumpen med lite soppa å så efter några varv på starten så startade den:-) aven varit ute å kört lite å allt verkar fungera fast den stått sen 87:-) å efter en genomgång så verkar det ej som om det är så mycket jobb med denn innan den rullar förutom lacken som blir lite jobbig eftersom hela bilen är penslad:-(
Eftersom bilen är reggad med endast 1 passagerare så kommer den troligtvis bli en demobil för billjud efterssom man är ljud tokig :twisted:
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by xorox_88 »

xyz
bara regga om den till mer passagerare det :D
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
Murmilon
Posts: 1
Joined: Mon Oct 26, 2009 10:47 pm

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by Murmilon »

Och här är min amazon. håller på att renovera en Rover 3.5 som skall tillbaka i bilen. tycker sj den e ASRÅ hähähä;DImageImage Cheers
Petter E
Posts: 182
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:31 pm
Location: Skellefteå

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by Petter E »

Image
By ershag at 2009-12-19
Post Reply