förslag om stil på Taksänkt amazon

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
mats.i
Posts: 40
Joined: Fri May 16, 2008 9:45 pm
Location: vårgårda

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by mats.i »

den ser ut att vara ett bra objekt. gött att den redan var taksänkt så du slapp förstöra en bil till :evil: det blir spännande att se vad du gör med den. hoppas på mycket bilder. mvh mats 8)
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by LABBE »

coolt stuk. ska bli spännande å se resultat, bara så du vet, jag blir utskälld då å då för att jag kör som dom säger ,sönderkapad amazon hur kunde du bla bla, när man säger det är gjort på 80 talet då blir det acceptablet. å dom blir nostalgiska istället. lycka till...
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Devil
Posts: 247
Joined: Fri Jun 12, 2009 7:17 pm
Location: Enköping

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by Devil »

HURRA!!!!! Äntligen en Amazon som är "rätt" taksänkt. Alltså mer bak än fram! Ser ut att ha en del andra customtrix gjorda! Jag skulle ha fortsatt i den gamla skolan: Borttagna dörrhandtag, insäkta lysen fram, sänkt fjädring(lägre bak än fram), ombyggd grillöppning med customgrill och en snygg lackering. Kanske med scallops, men inte med flammor.
.
.
.
.
SNÄLLA BYGG SÅ :!: :!: :!: :!: 8)
Tobbe
Tie him to the car and cremate him/Cremators
roy sundin
Posts: 19
Joined: Sat Aug 22, 2009 10:13 am
Location: blekinge

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by roy sundin »

ja jag gillar oxå sänkningen med mer bak:-) jo det är lite olika grejer gjort genom åren på den å jag hade nog tänkt fortsätta i det gammla stuket på den å sen en grymm lack som sticker ut men absolut inga flammor det känns för mycket pilsner åk.:-)
Devil
Posts: 247
Joined: Fri Jun 12, 2009 7:17 pm
Location: Enköping

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by Devil »

Så här byggde jag min:

Image

Det här stuket men med en snygg röd metallic skulle ju vara mumma. En mörk röd men inte jättemörk, bilen ser så liten ut då. Lackar man en för ljus röd ser det bara ut som en epa :wink:
Tobbe
Tie him to the car and cremate him/Cremators
roy sundin
Posts: 19
Joined: Sat Aug 22, 2009 10:13 am
Location: blekinge

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by roy sundin »

den bilen är sååå grymm!! jag hade nog tänkt hålla mig borta från röd finns ju väldigt många röda så som jag funderar nu så blir den nog i en lite mörkare silver metallick nästan grå typ sen med inslag av en mörkare blå färg till vissa detaljer.
Bamazon
Posts: 130
Joined: Wed Aug 13, 2008 10:43 pm

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by Bamazon »

Grymt jävla läcker....Punga upp en massa bilder på fräna custom amazoner
noXelon
Posts: 9
Joined: Mon Jul 06, 2009 2:48 pm

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by noXelon »

Her er min, a work in progress:
Image
Image
Image
*Volvo Amazon 68 mod
*VW Passat 1.8 97 mod


*Solgt* Ford Sierra 2l 84 mod
*Solgt* Opel Vectra 2l 94 mod
*Solgt* Mazda 626 2l 89 mod
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by LABBE »

här e min..
Image
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Claes
Posts: 18
Joined: Fri Apr 17, 2009 11:54 am
Location: Örebro

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by Claes »

LABBE wrote:här e min..
...................
Fan va ballt med en taksänkt 2-dörrars kombi :D
C. Hammarström
roy sundin
Posts: 19
Joined: Sat Aug 22, 2009 10:13 am
Location: blekinge

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by roy sundin »

Här får man måmga grymma tips på hur man kan färdigställa bilen till ett grymt resultat:-) kombin va redigt grym.. å gillade fronten som fan på den röda å stukrt på bakrutan på min sitter jag fortfarande å funderar på en lösning till bakrutan som det är nu finns ingen ruta å den har stuket av original ruta så det blir nog å limma dit en lexan ruta nu i början å sen se hur man kan bygga om det så linjerna bara flyter med överallt:-)
Devil
Posts: 247
Joined: Fri Jun 12, 2009 7:17 pm
Location: Enköping

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by Devil »

Om jag vore du skulle jag göra en mall i plåt som glasmästaren får skicka till Finland för att få en ruta i glas. Tror att det skulle bli ett fint flyt på taket med den rutöppning som sitter i nu! Jag skulle också göra om rutramar till sidorutorna bak så att dom passar i hålen och få härdade rutor gjorda dit på samma gång. Det gjorde jag på min. Det ser bättre ut med krom runt rutorna bak och så är det ju trevligt att glida runt på stan med utvikta sidorutor i bak. Folk som kan nåt om bilar kollar lite extra då :wink:
Tobbe
Tie him to the car and cremate him/Cremators
Hugger69
Posts: 332
Joined: Mon Feb 27, 2006 11:09 am
Location: Umeå/Teg
Contact:

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by Hugger69 »

Du frågar om stil på din taksänkta och jag tycker att den redan har en skön stil i detta läge!!
........däremot måste den ju droppas duuuktigt för att sitta rätt, Air Ride kanske? :twisted:

Stilen i övrigt så kika på Ford ´50 eller Mercury ´49 på nätet, då får du inspiration! Tycker d har samma grundutseende som en Custom-Amma!
FORD

Image
Image
Image
Image
Image

MERCURY

Image
Image
Image
Image
Image


Lycka till i det fortsatta arbetet! :D
Håkan i Umeå
- Amazon 1965 *Såld till Tyskland 2007*
- Chevrolet Camaro 1969
- Essbåten Kurre, en mahognyracer från 1937
- Rexoped Fleetline, moped från 1956
Håkans Motorsida
Min sida på Garaget.org
roy sundin
Posts: 19
Joined: Sat Aug 22, 2009 10:13 am
Location: blekinge

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by roy sundin »

jo jag ska fixa en ruta i glas till den men nu i början blir det nog lexan tills jag vet hur jag ska fortsätta bygget.sidorutorna ska oxå göras om så dom går att öppna eller så blir det en rutram å nervevningsbara rutor det är ju ej så vanligt på amazon med rutor som går å veva ner bak:-) Tack för alla tips...
roy sundin
Posts: 19
Joined: Sat Aug 22, 2009 10:13 am
Location: blekinge

Re: förslag om stil på Taksänkt amazon

Post by roy sundin »

Dom bilderna ger en många ideer på hur man kan bygga:-) jo sänkas ner ska den göras när jag har bestämt mig för fälgar till den men blir troligtvis breddade orginal fälgar å sen nersänkt ricktigt ordentligt:-) pratat runt lite med olika lakerare nu å det kommer säkert bli en ganska fräck lack eller en diskret lack med små detaljer som sticker ut i solen:-)
Post Reply