Amazon Favorit -66

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
AMZCRUZ
Posts: 20
Joined: Sun Dec 20, 2009 10:35 am
Location: Hede

Amazon Favorit -66

Post by AMZCRUZ »

Köptes 2003, köpt på mig grejer eftersom. Men har hela tiden varit i trafik. Bytte ut den 3-växlade lådan det första jag gjorde. Renoverades vintern 2008/2009 med nya skärmkanter, skärmar o.s.v. Efter vintern ska en nyrenoverad B20 och en Overdrivelåda stoppas i. Självklart finns alla originaldelar kvar så den går att återställa.

Lite bilder.....

Image
Innan renovering

Image
Under renovering

Image
Under renovering

Image
Ny skärmkant

Image
Nylackad skärm

Image
Blev lite spacklande!

Image

Image
Strippad

Image
Nylackad med 5,5 tums KPZ-fälgar. Gräsliga klistermärken på rutorna som en "snäll" kompis smetat dit.

Mer kommer till våren! Ska försöka ta lite bättre bilder på den i skicket som den är nu.
boz
Posts: 3
Joined: Sat Oct 03, 2009 6:37 pm
Location: Partille

Re: Amazon Favorit -66

Post by boz »

En riktig pärla ju, snyggt jobbat! Skönt att se den sista bilden där du har bytt ut de
i mitt tycke hemska ALU-fälgarna.
/Bosse

PV -61
AMZCRUZ
Posts: 20
Joined: Sun Dec 20, 2009 10:35 am
Location: Hede

Re: Amazon Favorit -66

Post by AMZCRUZ »

No comments?
amazon_1967
Posts: 51
Joined: Wed Dec 30, 2009 6:07 pm

Re: Amazon Favorit -66

Post by amazon_1967 »

jävligt fin bil! jag har en favorit 67a :) kolla gärna in!
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: Amazon Favorit -66

Post by Shift »

Du har ju inte varit så aktiv med att kommentera andras bilar heller :wink:
Men det var då en riktig skönhet du har i ägorna! Fälgarna du har nu gjorde verkligen susen.
Det som inte går att laga går att skruva sönder
AMZCRUZ
Posts: 20
Joined: Sun Dec 20, 2009 10:35 am
Location: Hede

Re: Amazon Favorit -66

Post by AMZCRUZ »

Första turen för i år!

Image

Image

Image

Image

Image
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: Amazon Favorit -66

Post by einar- »

Vad är meningen med att sudda över regnumret när det syns på dom gamla bilderna :roll: Snygga bilder annars, vill också åka amazon men när man envisas med att ha risiga bruksbilar hinner man inte med amzingen som fattig studerande :(
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Amazon Favorit -66

Post by Rappel »

härligt med en svart amazon och kpz!! :wink: fin bil och mer bilder vill vi ha! :)
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Amazon Favorit -66

Post by QV »

Blir det inte snyggare med extraljusen utanför hornen, eller är det bara i min värld?
Bilen ser bra ut, låt den rulla många mil på våra vägar.
einar- wrote:Vad är meningen med att sudda över regnumret när det syns på dom gamla bilderna :roll: Snygga bilder annars, vill också åka amazon men när man envisas med att ha risiga bruksbilar hinner man inte med amzingen som fattig studerande :(
tog ett beslut om att inte visa (mitt eller andras) regnummer vid ett tillfälle. Då var det bara att börja ändra alla bilder. Nuförtiden har man lärt sig att göra snyggare maskeringar än i början. Men du måste ju helt klart sälja av "möket" du har och köpa dig en risig Amzing som bruksbil. :lol:

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Re: Amazon Favorit -66

Post by hakano »

QV wrote:Blir det inte snyggare med extraljusen utanför hornen, eller är det bara i min värld?
Jo, är nog benägen att hålla med dig. Typ 123GT... :)
AMZCRUZ
Posts: 20
Joined: Sun Dec 20, 2009 10:35 am
Location: Hede

Re: Amazon Favorit -66

Post by AMZCRUZ »

Allra snyggast är det nog utan extraljus! Anledningen till att dom sitter där är att hålen redan fanns.
AMZCRUZ
Posts: 20
Joined: Sun Dec 20, 2009 10:35 am
Location: Hede

Re: Amazon Favorit -66

Post by AMZCRUZ »

Image[/url

Ut med den gamla trötta!


Image

Och in med den nyrenoverade och OD-låda.
AMZCRUZ
Posts: 20
Joined: Sun Dec 20, 2009 10:35 am
Location: Hede

Re: Amazon Favorit -66

Post by AMZCRUZ »

Hej! Har lite problem.... Efter motorbytet så går motorn jättetungt. Den gick runt lätt och fint innan installationen, men nu orkar startmotorn inte ens dra runt den?? Det går att få runt den om man drar på veven med spärrskaft. Men det går skittungt! Någon som har några teorier? Finns det olika längder på växellådsaxlar? Tänkte om den är för lång så det är orsaken? Men då hade jag kanske inte fått ihop motor och låda?
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Amazon Favorit -66

Post by QV »

Jag har en (väldigt) gammal synd när det gäller motorrenovering.

Jag lyckades vända vevstaksöverfall åt fel håll (man skall ha nummerstämpens på samma sida, desutom åt rätt sida) och fick då detta fenomen som du har. Jag kollade ju bara att veven gick runt lätt vid vevlagermonteringen men inte efter monteringen av kolvar och vevstakar.

Vred du runt motorn när den var helt klar, innan du monterade lådan?

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
AMZCRUZ
Posts: 20
Joined: Sun Dec 20, 2009 10:35 am
Location: Hede

Re: Amazon Favorit -66

Post by AMZCRUZ »

Lutar åt att det måste vara nåt sånt som är felet... Så det blir ur med motorn igen.... =(
Post Reply