Har bytt bil!

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply

Volvo 142 mot Amazon?

Bra byte
12
75%
Inte bra byte
1
6%
Beror på skick
3
19%
 
Total votes: 16

MyWay
Posts: 27
Joined: Sun Jan 10, 2010 12:43 pm
Location: Luleå

Har bytt bil!

Post by MyWay »

Hejsan!

Tänkte bara kika var ni tycker om mitt lilla byte, roligt att veta :)

Böt min Volvo 142A från 1974, 22 ägare, 19000 mil (stämmer EJ, trippen pajj sen lääänge) garanterat våldskörd innan mig, rostlagad, sportfjädrar från KG-trimning och lite annat "småpiff"
mot en
Volvo Amazon från 1968 med 4 ägare (5 med mig), 32000 ärliga mil, tredje ägaren var en 93årig karl, förra ägaren körde knappt med den, rost i tvärbalkar, skärmkanter bak, lite rost i "ankstjärten" (eller vad den kallas? Där tanklocket sitter), går bra i motor och har väldigt fin inredning (enligt mig).

Blev så mycket om jag skulle skriva upp allt jag vet om bilarna så det där får räcka tillsvidare :) Och om ni är nyfikna så är det ju bara att fråga lite om den så svarar jag så fort jag kan.
Fritt kopplat, hälften brunnet!

VOLVO 131341P -1968
cruisingphill
Posts: 219
Joined: Sun Feb 03, 2008 2:29 pm
Location: Lund, Skåne / Kalmar, Småland

Re: Har bytt bil!

Post by cruisingphill »

Image


Låter inte som ett dåligt byte, ska det tokrenoveras nu eller användas som den är?

Som sagt... bilder!!!
___________________________________________
Amazon 1968, Buick Riviera 1963, 740TIC 1988
Garageobjekt_______Glidarbil_________Bruksbil
MyWay
Posts: 27
Joined: Sun Jan 10, 2010 12:43 pm
Location: Luleå

Re: Har bytt bil!

Post by MyWay »

Det ska renoveras! Laga så mycket rost som möjligt, knacka lite bynglor och sen börja med lite annat småfix :)

Här kommer lite bilder!

Image
Sandplåten borta och den sitter löst på andra sidan

Image
Plastskärmar fram

Image
Nån byngla på huven, ingen kofångare och grillen ligger i baksätet

Image

Image
Regplåten hänger i en kabel...

Image
Finfint baksäte!

Image
En reva i förarstolen men fint passagerarstol

Image
Rätt fint med originalstereon kvar :) Alla wunderbaums och tärningarna är borta! Och det är inte original backspegel.
Fritt kopplat, hälften brunnet!

VOLVO 131341P -1968
PeterB
Posts: 352
Joined: Tue Feb 26, 2008 9:21 pm
Location: Skellefteå

Re: Har bytt bil!

Post by PeterB »

Du, det låter bra det där. Min första bil var en 142:a från -74 med trasig trippmätare, så det där känner jag igen. Hade den tre månader, sen blev det amazon... :lol:
Vi är många som vill se hur projektet fortskrider, så lägg gärna upp bilder och berätta om planerna.
Blir det strikt originalskick på den eller hur är planerna?
Amazon 4dr -61 B16, M30, 6V. Patina!
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Har bytt bil!

Post by Ragge »

8)
Last edited by Ragge on Sun Jan 10, 2010 11:37 pm, edited 1 time in total.
MyWay
Posts: 27
Joined: Sun Jan 10, 2010 12:43 pm
Location: Luleå

Re: Har bytt bil!

Post by MyWay »

Först och främst så ska jag fixa rosten på den i alla fall.. Sen får man se åt vilket håll det går. Är sugen på att bygga om bakdelen på den lite, ta bort kofångaren och snöra dit lite plåt eller vad man ska säga, hehe :) Har en bild i huvudet om hur jag hade velat att det skulle se ut men det är ju en helt annan sak att faktiskt få igenom det.. Måste lära mig svetsa först i alla fall.. Och sen vet jag inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Ska kika lite på den så kommer jag säkert på något bra sätt.

Så steg ett är att fixa rosten och fixa dit grillen och lite andra prylar :) Eftersom att jag inte har något garage att vara i så får mycket av jobben vänta till sommarn. Rosten får jag fixa på verkstad med min far så det är då inget problem.

Är ju också ett pengaproblem då jag är arbetssökande, kommer inte gå så jättefort mitt lilla projekt. Men roligt kommer det att bli!
Fritt kopplat, hälften brunnet!

VOLVO 131341P -1968
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: Har bytt bil!

Post by Shift »

Gör vad du vill, så länge du förser oss med bilder =)
Det som inte går att laga går att skruva sönder
Post Reply