Upprop inför sommarens träffar!

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Upprop inför sommarens träffar!

Post by the grey one »

Hej alla amazonägare och "stockholmsgänget" i synnerhet.Nu när vintertäcket är tjockt och kvicksilvret närmar sig -15 så blickar iaf jag framåt och börjar fundera på sommaren!

Jag tänkte så här att om vi alla tar oss en liten funderare på träffar/utflyktsmål/roadtrips vi kan göra när säsongen tillåter och om ca. 1,5 månad när vi är i slutet på mars så tar vi och samlas någonstans och "brainstormar" lite och tar fram en träffkalender som vi presenterar här på forumet.


Naturligtvis är det så att alla är välkomna på träffarna och det är ju extra trevligt om man kommer i en amazon, skicket är av mindre betydelse!


Vad säger ni om det här,blir det för mycket eller för lite....jag försöker bara spåna ihop nått.kom gärna med förslag tips etc..

ps.kan nån ta kontakt med "danne gotland" så att han får vara med på ett hörn också?
Last edited by the grey one on Sun Feb 21, 2010 2:43 pm, edited 1 time in total.
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
ASF421
Posts: 70
Joined: Mon Aug 03, 2009 8:35 am

Re: Upprop inför sommarens träffar!

Post by ASF421 »

Jag är på... sen får vi se vilken av Amazonerna jag tar med mig till mötet... jo det blev en till idag... en gyllengul 121 från -65 har jag alltid velat ha, så för att liksom hålla sig i närheten av målet så blev det en -67:a mörkblå...

/ Lunkan, som då troligen skruvat isär -64:an för lack
kim
Posts: 158
Joined: Wed Dec 17, 2008 9:48 pm

Re: Upprop inför sommarens träffar!

Post by kim »

Jag hänger gärna med :D Ska ringa Danne. Grattis Lunkan till en till!
Kim
helsoffa
Posts: 18
Joined: Tue Sep 08, 2009 1:05 pm
Location: Uppsala/Austin, TX
Contact:

Re: Upprop inför sommarens träffar!

Post by helsoffa »

I'm in!
1964 122S 4-door
1961 122S 4-door
1966 220ES 5-door
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Re: Upprop inför sommarens träffar!

Post by Rasmuss »

Låter som en trevlig start på säsongen.
Jag kommer nog med min nya mörkblåa 67:a som jag håller på och byta högerdörr mm på.
/Jonas
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: Upprop inför sommarens träffar!

Post by Shift »

the grey one wrote:Hej alla i Mälardalen och "stockholmsgänget" i synnerhet.
Jag tror att det är sånt där bidrar till sånt här. :wink:
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... f=8&t=9402
Det som inte går att laga går att skruva sönder
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Upprop inför sommarens träffar!

Post by QV »

Njaaa.

Tror att problemet sitter djupare än så.

Håller (på skoj) på med att kolla om man kan "fylla upp" tre dagar med aktiviteter för en sommarträff. Vet inte om jag kommer att göra någon träff men försöker man hitta på saker så ser man problemet i "andra ögon".

Det är ju alltid lätt att säga att det är för lite folk på träffarna (det har jag ju gjort :shock: ) men att komma med lösning är ju svårare. Skulle de från Göteborg skriva "välkommna alla från västkusten på vår torsdagsträff" skulle jag inte känna mig ovälkommen. En återkommande träff brukar ske på vardagar, gärna efter jobbet så det är svårt att hinna ner från Södermanland.

Hur långt har jag kommit i 3 dagars träffen då

dag 1 em. Föreläsning om B18 motorns ursprung (en av teknikerna bor i Mariefred) OBS att han inte är tillfrågad detta är bara en tanke
dag 2 Tips"rally" i Åkerskogarna. Vi brukar skämta om att in i dessa skogar åker man bara med fulltankad bil.....
dag 2 kväll Middag i någon form, gärna med band som spelar
dag3 ????

När det gäller övriga aktiviteter för de som inte tycker att detta räcker så har jag funderat på följande kurser
Att fotografera en bil (allt ifrån "miljö" och utrustning, till fototekniska knep)
Gjuta gummi och plast. En sådan kurs behöver några kvällar på sig eftersom det är några delmoment
gjutjärn i sandkokil ex ett fäste för växelströmsgenerator. Lite svårt att få ihop kan tyckas men i Åker så gjuter de valsar, har återigen inte kollat om det är praktiskt möjligt.
Någon form av Elskola "hur man permanent släcker den lila röda" Här skulle man också kunna lägga in "byt din fläkt till en med tre hastigheter från 240"

Nu vill vi ser fler positiva ideer.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Gullan
Posts: 78
Joined: Thu Aug 27, 2009 8:48 pm
Location: Hässleholm

Re: Upprop inför sommarens träffar!

Post by Gullan »

om dom förslagen permanentas som du kom med qv, då kommer jag på momangen. :)
Gullan en 4dr med automatisk växellåda.
Anno 1965
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: Upprop inför sommarens träffar!

Post by the grey one »

Shift wrote:
the grey one wrote:Hej alla i Mälardalen och "stockholmsgänget" i synnerhet.
Jag tror att det är sånt där bidrar till sånt här. :wink:
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... f=8&t=9402

ehum, en klar miss av mig :oops: :oops: och det var inte meningen att någon skall känna sig ovälkommen...........

Men det var mest för att samla ihop dom mest aktiva under den gångna säsongen. För att få ihop ett så trevligt sommarprogram som möjligt och som jag skrev så ska det presenteras här på forumet och inför varje aktivitet kommer det en inbjudan som vänder sig till ALLA amazonägare OAVSETT skick på bil,nationalitet,sexuell läggning, tekniska kunskaper etc.
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Upprop inför sommarens träffar!

Post by QV »

Vi skulle ju kunna fortsätta på "ö-spåret" och åka till Åland också..... Färjebiljetten kostar ju en "spotstyver" jämfört med Gotland resan, då finns det ju mer pengar över till boende.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Upprop inför sommarens träffar!

Post by LABBE »

hej alla glada. nu e man me igen. ny hårddisk i datan. alla bilder borta :( .
men träffar måste vi ha. har vi bråttom så kan vi åka pulka. grilla korv . kaffe i termosen. i backen vid djursholmsgolfklubb. å ha dj--igt kul nån lörd el sönd. med el utan amazon. å grattis lunkan till nr 2..
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
ASF421
Posts: 70
Joined: Mon Aug 03, 2009 8:35 am

Re: Upprop inför sommarens träffar!

Post by ASF421 »

Då gör vi så här...

Förslag...

Vi träffas i lokalen på Flygarvägen 229 i Barkarby den 10/4 detta nådens år 2010... klockan 12.00 tycker jag blir bra. Var och en bär med sig 80:- ( fyra tjugor eller motsvarande jämn summa, ska bli kul och se vilka som är planerande för växel finns inte... :) ) så håller jag och min klubb Stockholm Slotcar Club med kaffe, bulle och himla massa bilbaneåka, garanterat väderoberoende och typ skitkul :) ... http://www.slotracing.nu/...

Innan själva körandet kan vi väl roa oss med att sammanställa våra ideér om var vi ska göra vad under sommaren, lämpligt om ni var och en tar med en analog lista på aktiviteter som ni tänkt besöka. Ta med så mycket info ni kan få fram om datum, tid och sånt.

Eftersom det är Amazonen som är i fokus så är alla välkomna! oavsett medlemskap i Amazonklubben eller inte, skrotig eller fin Amazon, kort eller lång, Stockholmare eller ej... ja eller rent av någon som helt enkelt bara vill köra bilbana!

Gärna en replay så jag vet hur mycket jag ska baka... :D

/ Lunkan - StockholmsDivisonen
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Upprop inför sommarens träffar!

Post by LABBE »

ok! de e innan jag drar till florida. så jag e på.
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Fika-Nicke
Posts: 25
Joined: Sun Apr 15, 2007 8:56 pm
Location: Haninge Noll-Åtta

Re: Upprop inför sommarens träffar!

Post by Fika-Nicke »

Jag hänger gärna på Lunkan.
mvh Nicke i Brandis
Amazon -59:A bruksskick orginal.
Peter Widell
Posts: 209
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:37 pm
Location: Upplands väsby

Re: Upprop inför sommarens träffar!

Post by Peter Widell »

Jag hackar på för man ska göra något anat än bar att vara i garaget.

Mvh Peter
Volvo amazon 61-62 topp skick
Medlem 7187 Svenska Volvo Amazonklubben
Post Reply