Inför RättviksTräffen 2010, Sveriges mysigaste Volvoträff

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
Post Reply
Mange1972
Posts: 1
Joined: Sun Feb 28, 2010 7:39 am

Inför RättviksTräffen 2010, Sveriges mysigaste Volvoträff

Post by Mange1972 »

Hej

Vi på RättviksTräffen hälsar alla varmt välkomna till en av Sveriges höjdar träffar för volvoälskare, om några månader drar sommarens träffar igång så glöm inte att planera in ett besök hos oss i Rättvik.

Träffen som alltid äger rum första lördagen i Juli där alla Volvomodeller är välkomna, original eller stylad, enda kravet är att din Volvo är i fint skick.

Träffplatsen är mycket fint belägen vid Siljans strand, så passa på att visa upp din fina Volvo på en underbar plats i hjärtat av Dalarna.

Missa inte årets höjdpunkt - RättviksTräffen 2010 den 3 Juli

Gå gärna in på våran hemsida och surfa runt lite, titta på gamla bilder från föregående träffar och se vad vi har att erbjuda, i år kommer vi att bjuda på större evenemang än någonsin i stort sammarbete med Dalarnas största Volvohandlare, Bilkompaniet. Vi börjar med förra årets uppskattade frukost på Bilkompaniet i Leksand för att senare åka den mysiga karavanvägen genom Hjortnäs och Tällberg vid Siljan till Rättvik.

Gratis entré för besökare - 100kr per utställt fordon.

För mer info gå in på våran hemsida http://www.rattvikstraffen.se


Image


Klasserna för i år. Då många med veteranare kom förra året så har vi utökat med en klass för dessa, bästa Classic.

Image

Vi i Rättviksgänget önskar alla en härlig träffsommar och varmt välkomna till Sveriges mysigaste Träff för Volvo bilar.

Mvh
Mange
RättviksTräffen
Lemmy 121
Posts: 237
Joined: Tue Aug 11, 2009 8:31 am

Re: Inför RättviksTräffen 2010, Sveriges mysigaste Volvoträff

Post by Lemmy 121 »

Då har jag en deadline för att bli klar med bilen då. 2010 den 3 Juli. Skulle vara kul att vara med.
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Inför RättviksTräffen 2010, Sveriges mysigaste Volvoträff

Post by QV »

På hemsidan under nyheter finns det ett datum för 30 års festen vilket är samma helg... den 3-4 juli

http://www.amazonklubben.se/nyhetsarkiv.html?news=6390

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Inför RättviksTräffen 2010, Sveriges mysigaste Volvoträff

Post by Lars Bd »

Och där är dessutom alla Amazoner välkommna oavsett skick.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: Inför RättviksTräffen 2010, Sveriges mysigaste Volvoträff

Post by Shift »

Fast den träffar är ju inte i vackra Dalarna ;)
Det som inte går att laga går att skruva sönder
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Inför RättviksTräffen 2010, Sveriges mysigaste Volvoträff

Post by Lars Bd »

Dalarna ligger kvar nästa år men det gör inte Amazonklubbens 30 års jubileum som är ett engångserbjudande. Hmm vid närmare eftertanke är ju Rättvik faktiskt "lite" närmare, det tål att tänkas på. Eller förresten finns det inget val då min bil inte är välkommen till Rättviksträffen och då åker inte jag dit heller.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Inför RättviksTräffen 2010, Sveriges mysigaste Volvoträff

Post by Ragge »

Lars Bd wrote: Eller förresten finns det inget val då min bil inte är välkommen till Rättviksträffen och då åker inte jag dit heller.
VEM bestämmer sånt ??????
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Inför RättviksTräffen 2010, Sveriges mysigaste Volvoträff

Post by Lars Bd »

Mange1972 wrote:kravet är att din Volvo är i fint skick.
Vad som är fint skick vet jag inte men den skrivningen betyder att jag inte ens överväger att åka dit.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Inför RättviksTräffen 2010, Sveriges mysigaste Volvoträff

Post by Ragge »

xyz
aha ... jag fattar, då är det bättre att välja annan träff som inte har såna krav , utan kanske en mera önskan att din volvo tillmestadels består av delar från volvo eller annat fordon .....
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Re: Inför RättviksTräffen 2010, Sveriges mysigaste Volvoträff

Post by hakano »

Ragge wrote:VEM bestämmer sånt ??????
En arrangör av en träff kan ju alltid lägga ribban på vilken nivå han vill när det gäller skicket på bilarna. Här står det ju i alla fall i inbjudan att bilarna skall vara i fint skick. Värre är ju de gånger det inte står något och man får sig en överraskning vid insläpppet att det bara är fina bilar som får komma in.

Sen är det väl ingen nackdel att det finns träffalternativ att välja på även om det krockar med andra träffar samma helg. Jag har fått uppfattningen att väldigt många inte vill åka så långt för en träff och de i Dalarna som åker på denna träff kanske ändå inte hade åkt till Amazonklubbens sommarträff. Träffkrockar/marknadskrockar är det ju nästan varje helg hela sommaren i någon form så man får ju prioritera helt enkelt vad man vill åka på.
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Inför RättviksTräffen 2010, Sveriges mysigaste Volvoträff

Post by Ragge »

jo men jag tänkte som så att till en träff som rättvik , kan man ju åka i vilken bil som helst utan att någon har med det att göra ... sedan om man väljer att vilja ställa ut den är en annan sak ... eller om någon där inte vill släppa in den på en "finbil"s parkering , det är ju ofta en personlig bedömning . Det är ju inte så självskrivet att bilar i brukskick blir insläppta så , och jag hade ju inte räknat med att ställa ut min combi på ett sånt ställe även om det vore kul att åka med den dit och fått parkera "ute" bland saabar, 740 och oplar av nyare o vanligare slag.
kim
Posts: 158
Joined: Wed Dec 17, 2008 9:48 pm

Re: Inför RättviksTräffen 2010, Sveriges mysigaste Volvoträff

Post by kim »

Håller med Hakano här. Man väljer ju själv vilken träff man vill åka till. Smaken är ju som baken!
Roligt är ju att på Torsdagsträffarna på Sjöhistoriska på Djurgården har det varit gamla och nya
Volvobilar brevid varandra och det är ju bara kul. En av killarna i en helt ny stajlad Volvo vart
helt såld på VOLVO märket på bakstammen på en B16 att han skulle försöka hitta ett och lacka i
silver och sätta på sin bil. Min personliga tro är att vagnar i orört skick är helt klart mest intressanta
på en träff, även i orört fyndskick som folk har haft med sig på trailer har man sett ett stort intresse
runt, sen är det alltid roligt att se en fin renovering åxå.
Mvh Kim
Post Reply