Köpråd Amazon :)

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
Pan
Posts: 2
Joined: Wed Apr 07, 2010 7:57 pm

Köpråd Amazon :)

Post by Pan »

Tjenare hittade forumet precis :) Är en glad 88a som har blivit riktigt sugen på att äga en gammal fin Amazon. Är helt nollad egentligen iaf på Amazon, Har skruvat endel Volvo innan ägt 3st 740 har en 940 en 360 och en 244gl-78 för tillfället. Ska försöka sälja av 940 snart och då måste jag ju ha något nytt :) Är ruskigt sugen på en Amazon. Budget för inköpet ligger på 15-20tusen, Vill inte ha någon större rost! finns så det räcker på 244an som jag tänkt laga upp så betalar hellre lite men över 20 känns för mycket. Så lite matnyttig information skulle ju inte vara dumt!

Tanken är väl att bygga eller köpa en b20 vid sidan av med lite trim bilen ska hållas original i övrigt.

Mvh Gustaf
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Köpråd Amazon :)

Post by QV »

Rost finns det på nästan alla amazoner, de är ju minst 40 år gammla.

För 15-20 skall man få en bra bil. Ett alternativ är ju att köpa ett avstannat renoveringsobjekt.

För att "få ihop bilen" kan man ju köpa "något mög" från samma år och ha som fingervisning hur allt skall sitta......

En bil med LITE rost borde ha rost i
skärmbalkarna
stående tropedvägg, båda sidorna
tvärbalk under stol
sparklåda
skärmkant bak (inner + ytter)
skuff i kanten där golv, hjulhus, skärm möts


/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Pan
Posts: 2
Joined: Wed Apr 07, 2010 7:57 pm

Re: Köpråd Amazon :)

Post by Pan »

xyz
Tack för ditt svar :) Jo rost kmr det ju att finnas men har svets så det är inte hela världen. Det är mest den synliga rosten jag vill slippa :P Jobbigt att hålla på att krabba med att lacka om å sånt. Såg att det fanns länkar till reservdelssidor, Såg ju ut att finns både det ena och det andra så man får väl köpa lite ekonomi plåt om det nu skulle behövas. Får väl återkomma lite senare när jag sålt av min 940, Har tyvärr inte plats för fler bilar så får vänta tills den är såld.

mvh
Post Reply