Page 10 of 13

Re: Tidig -57a

Posted: Mon Jul 09, 2012 10:20 pm
by Arne
Mycket vackert. :D

Re: Tidig -57a

Posted: Wed Jul 11, 2012 11:54 am
by olleholm
Nu skall dom gamla däcken med fusk vitsidor bort,har fått tag på fälgar med 57 stämpel så det kommer nya däck på från VP,det var en dam på Karlstad träffen,som tyckte att jag hade fula däck,men jag fick andra plats i orginal med 83 p.Norkan som vann med sin 123gt hade 86 p.

Re: Tidig -57a

Posted: Wed Jul 11, 2012 12:14 pm
by Amazon
Då jag skulle skaffa däck till min 58 var jag och kollade hos VP först men de hade inga diagonaler. Fast du kanske hade tänkt köpa radialer med vit sida? Själv så tycker jag det ska vara riktiga diagonaler på en tidig Amazon, det är ju vad som satt original men smaken är ju som baken.

Re: Tidig -57a

Posted: Wed Jul 11, 2012 5:28 pm
by olleholm
Det blir nog radialer från VP,vill inte ha några däck som söker spår,för vi skall göra långa resor med 57an,det blir kanske vrom i Göteborg nästa år,och dit har vi 94 mil.

Re: Tidig -57a

Posted: Wed Jul 11, 2012 9:10 pm
by Rasmuss
Vill bara nämna att jag kört på BFG Silvertown något år nu som har diagonal utseende men stommarna är uppbyggda som radialer. Dom är helt ok och dom spårar inte även om man ligger runt 110-120

http://www.cokertire.com/590-15-bf-good ... -tire.html

Image

Här sitter likadana monterade på Peters fina 62:a
Image

Re: Tidig -57a

Posted: Sun Jul 15, 2012 6:55 pm
by olleholm
Jag får nog ändra mig med däcken,det blir nog att skaffa diagonaler.

Re: Tidig -57a

Posted: Mon Jul 16, 2012 8:48 pm
by Torbo
Radialdekk er mer stabile på veien, men .....
Jeg ville i alle fall gått for radialdekk uten tvil, men det er jo et valg man må ta selv?

Re: Tidig -57a

Posted: Mon Jul 16, 2012 9:42 pm
by Arne
Ska du använda bilen och köra med den så är radialdäck att föredra. Ska det däremot vara mestadels en utställningsbil så kan du lika gärna ha diagonaldäck.

Re: Tidig -57a

Posted: Tue Jul 17, 2012 12:09 pm
by QV
Ni är medvetna om att det är helt andra hjulvinklar med diagonal jämfört med radial. Detta på grund av att diagonaldäcket blir lätt äggformat under högre hastigheter och det relativa navcentrumet blir då framflyttat några mm.

Som "plåster på såret" så borde dessa hjulinställningar göra bilen lättstyrd i låga hastigheter.

/Janne

Re: Tidig -57a

Posted: Wed Jul 18, 2012 1:22 pm
by olleholm
Kör med Michelin XZX 70 tals mönster,och bilen går som ett strykjärn efter vägen,så jag tror det blir radialer från VP,för jag skall köra långa resor med 57an.

Re: Tidig -57a

Posted: Wed Jul 18, 2012 7:57 pm
by Nalletill1000
Gors XZX an? Jag hade dem pa min GT nar det begav sig och battre dack far man nog leta efter.

Re: Tidig -57a

Posted: Fri Jul 20, 2012 9:40 pm
by Ola O
http://www.oldtimerreifen24.de/

Här kan du beställa Michelin XZX-däck.

Sök bara på XZX under sök.

Re: Tidig -57a

Posted: Sat Aug 04, 2012 4:53 am
by olleholm
Hej,ni som var på Karlstads träffen mins att jag hade problem med vindrutetorkarnan nu har jag hittat felet,det var inte kolen,strömmen går via belysningsknappen, där sitter en termisk utlösare,typ spetsar,fjädern var mjuk,såg att det slog en gnista där,sen till vindrutetorkarknappen.Jag har den äldre modellen på belysningsknappen,som ni ser på sid 9,så nu får vi hoppas att problemet är löst.

Re: Tidig -57a

Posted: Mon Aug 06, 2012 7:58 pm
by pvfreak
olleholm wrote:Här kommer några sommarbilder, en 57 vit/svart fattas :)

Image

Image

Image
Fina bilder på väldigt fina bilar!! :D Det verkar som du har haft lite sommarväder i Finland, till skillnad från här.
Här på västkusten i Sverige har det varit mest regn. :cry:

Re: Tidig -57a

Posted: Mon Oct 22, 2012 3:20 pm
by olleholm
Bilen utlånad till min kusins son i sommras

Image