Sommarträffen 3-4 juli 2010

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
Post Reply
Cornelia
Posts: 188
Joined: Fri Jul 04, 2008 6:38 pm
Location: Göteborg

Sommarträffen 3-4 juli 2010

Post by Cornelia »

Vill göra en puff för sommarträffen som går av stapeln (2)3-4/7 på Två Skyttlar strax utanför Skene & Kinna.
Om ni inte redan har gjort det så anmäl er NU!
Ni kan läsa mer i senaste numret av Amazonbladet!
Väl mött :D
/tina
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Sommarträffen 3-4 juli 2010

Post by QV »

Anmäld, så vi kommer alla tre jag med sambo + älskarinnan....
Håll en bra tältplats åt oss.. vi kommer fredag kväll eller lördag frukost beroende på hur långt vi vill köra under fredagen.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Sommarträffen 3-4 juli 2010

Post by Ragge »

QV wrote: vi kommer alla tre jag med sambo + älskarinnan....
/Janne
vilken är vilken ... är det amazonen som är sambon eller älskarinnan , och vilket av detta är tjejen ?? hahahaha
Cornelia
Posts: 188
Joined: Fri Jul 04, 2008 6:38 pm
Location: Göteborg

Re: Sommarträffen 3-4 juli 2010

Post by Cornelia »

För er som ännu inte anmält er=> info ligger ute på hemsidan med priser och postgiro. Anmälningstiden är förlängd till 18 juni så skynda!!
Tänk på att betala in och SKRIV vad ni önskar boka och namn och medlemsnummer!

Välkomna! :D
/tina
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Re: Sommarträffen 3-4 juli 2010

Post by hakano »

Tack till alla inblandade arrangörer och värdar/värdinnor för en kul träff!

Till klubbens trettioårsjubileum kom det ca 30 st Amazoner i fint sommarväder. Synd bara att inte fler än så tog möjligheten att vara med.


Image
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Sommarträffen 3-4 juli 2010

Post by granfot »

Min Ama är inte i skick att köra ända dit än, men så snart den är i hyffsat skick och träffarna är i närheten så kommer nog jag dyka upp med... Måste bara få tummen ur och gå med i klubben också. :/ (Budgeten är _lite_ ansträngd när man nyss köpt ett objekt och inte ens hade en vinkelslip i garaget... :shock: )
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Sommarträffen 3-4 juli 2010

Post by QV »

Går amzingen att köra så är den i skick för en träff. Det är möjligtvis om den drar 4-5 liter olja per mil som skicket är för dåligt för en träff. Detta på grund av att bilen då kommer att skita ner platsen där den står..... Vi måste bryta denna inställning att bara "fina" bilar kommer på en träff.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Re: Sommarträffen 3-4 juli 2010

Post by hakano »

QV wrote:Vi måste bryta denna inställning att bara "fina" bilar kommer på en träff.

Precis!
Likaså behöver inställningen brytas att man måste ha en Amazon för att komma på en Amazonträff. Det kan ju alltid finnas olika anledningar till att det inte går att ta med sig Amazonen till träffen så därför går det precis lika bra att åka i en annan veteranbil eller bruksbil och parkera några meter sidan om Amazonerna och gör man det så kan man ju vara med personligen och delta i träffen och träffa andra likasinnade entusiaster i alla fall. Själv har jag åkt tåg till en långväga Volvoträff för några år sedan och det gick alldeles utmärkt det också.
pvfreak
Posts: 285
Joined: Sun Aug 31, 2008 8:43 pm
Location: Sätila

Re: Sommarträffen 3-4 juli 2010

Post by pvfreak »

Håller med Hakano där, bättre att komma i en annan eller utan bil än inte alls. Själv var jag på PV-klubbens sommarträff
i Vännäs som var samma helg. :(

Lägg gärna in lite mer bilder så vi får se hur ni hade det på Amazon-klubbens sommarträff. :D
Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Sommarträffen 3-4 juli 2010

Post by granfot »

Hehe, fast den går inte att köra... :P Lite för mycket rost i golvet, och jag lägger inte i alla mattor och skruvar dit stolar innan jag lagat den. :) Men idag kom min svetshjälm, så när jag hämtat ut den så kan jag börja lära mig att svetsa så att jag kan laga rosten. :) (Märkte att jag inte ens kunde lära mig svetsa med en handhållen mask, lite för mycket "inbyggt darr" för att hålla handtaget stilla medan jag plockar upp masken. :/ )

Nåja, senare i sommar kommer jag förhoppningsvis ta mig till någon träff, ama eller inte. :) (Och även om jag kommer i Ama'n så kommer den inte vara någon pärla, inte än på nåt år... )
Post Reply