Hej igen, då man löst ett par problem, står ett annat problem upp.. såklart!
Vet inte om detta är felpostat men jag prövar. Efter min original hastighets
wire gått av så köpte jag en ny och då började problemen, jag hinner köra
ibland bara 100m.. ibland 1km så åker wiren ur mätaren, vad kan detta bero
på?
Måste den dras på något speciellt vis? Jag är bombsäker på att jag
styr in den ordentligt i mätaren! Men vad jag märkte var att på original wiren
så var det ett stopp i båda ändarna, så wiren inte kunde glida ur åt något håll.
Så är det inte på min nya. Några tips? Ideer?
Mvh Fredrik.
Hastighetsmätare wire problem
Re: Hastighetsmätare wire problem
Som du beskriver det så måste vajern vara felaktig, den ska inte försvinna in i höljet så den inte greppar axeln på hastighetsmätaren.
AVG
Re: Hastighetsmätare wire problem
Ja precis, jag trodde wiren var felaktig också, men så glömde jag och nämna att jag även nu igår fick hem min andra nya
wire som jag trodde skulle vara annorlunda men inte då, kommer från volvo original plast och ser likadan ut som min förra.
Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, har fått slut på ideer.
Mvh Fredrik
wire som jag trodde skulle vara annorlunda men inte då, kommer från volvo original plast och ser likadan ut som min förra.
Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, har fått slut på ideer.
Mvh Fredrik
Re: Hastighetsmätare wire problem
Problem fixat, tillverkade eget ''stopp'' så wiren inte kunde röra sig.
Re: Hastighetsmätare wire problem
Jag har samma bekymmer på min första vajer som jag köpte till OD lådbytet.
Var på gång att korta höljet för att permanent lösa bekymmret men mina bristfälliga pressverktyg förstörde jobbet helt.
Det vart att köpa en vajer till på samma ställe (tidsbrist, annars hade det blivit en annan firma) och den fungerar bättre.
Jag gjorde stoppet till första vajern genom att lägga en bit kabelhölje nere vid växellådan så att vajern inte kan glida ner.
Mistänker att tillverkningen är lite sisodär i kvalitekontroll. Alla bitar har nog rätt längd men i mit fall så "kortade" jag höljet genom att slipa ner pressingen och skjuta ner ändstycket 10 mm ner på höljet där det skulle ha varit från början. Att det står VOLVO på påsen betyder inget för mig när det gäller nyproducerat (tyvärr)
/Janne
det stog VOLVO på min påse också, och firman då? jo den säljer VLOVO PARTS
Var på gång att korta höljet för att permanent lösa bekymmret men mina bristfälliga pressverktyg förstörde jobbet helt.
Det vart att köpa en vajer till på samma ställe (tidsbrist, annars hade det blivit en annan firma) och den fungerar bättre.
Jag gjorde stoppet till första vajern genom att lägga en bit kabelhölje nere vid växellådan så att vajern inte kan glida ner.
Mistänker att tillverkningen är lite sisodär i kvalitekontroll. Alla bitar har nog rätt längd men i mit fall så "kortade" jag höljet genom att slipa ner pressingen och skjuta ner ändstycket 10 mm ner på höljet där det skulle ha varit från början. Att det står VOLVO på påsen betyder inget för mig när det gäller nyproducerat (tyvärr)
/Janne
det stog VOLVO på min påse också, och firman då? jo den säljer VLOVO PARTS
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.