M@rQz- "el bondo"
-
- Posts: 197
- Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
- Location: Vilhelmina
Re: M@rQz- "el bondo"
Kortar man den lite mindre så borde den ju passa fint i ett icke avsmalnat grillhål annars om man hade hittat en kofångare med liknande höjd
Sen kan jag kalla min för el spacklo, bondo är ju amerikanskt smörliknande spackel
Sen kan jag kalla min för el spacklo, bondo är ju amerikanskt smörliknande spackel
Administratör
Re: M@rQz- "el bondo"
ah, visst skulle de funka.. byggde ju först "orginal" men de såg helt sjukt ihop ned lysena så ja va tvungen å korta, samt smalna av hålet för att få ihop de estetiskt. på en mer orginal front går de säkert jättebra att bara kapa av mittribban och anpassa kofångaren efter de hålet är på jakt efter en tjockare stötis fram, kan funka me orginalet efter lite kapa?Henrik Landin wrote:Kortar man den lite mindre så borde den ju passa fint i ett icke avsmalnat grillhål annars om man hade hittat en kofångare med liknande höjd
Sen kan jag kalla min för el spacklo, bondo är ju amerikanskt smörliknande spackel
-
- Posts: 197
- Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
- Location: Vilhelmina
Re: M@rQz- "el bondo"
Jo, allt går ju prova, är ju bara göra om göra rätt om de int blir braM@rQz wrote:ah, visst skulle de funka.. byggde ju först "orginal" men de såg helt sjukt ihop ned lysena så ja va tvungen å korta, samt smalna av hålet för att få ihop de estetiskt. på en mer orginal front går de säkert jättebra att bara kapa av mittribban och anpassa kofångaren efter de hålet är på jakt efter en tjockare stötis fram, kan funka me orginalet efter lite kapa?Henrik Landin wrote:Kortar man den lite mindre så borde den ju passa fint i ett icke avsmalnat grillhål annars om man hade hittat en kofångare med liknande höjd
Sen kan jag kalla min för el spacklo, bondo är ju amerikanskt smörliknande spackel
Administratör
Re: M@rQz- "el bondo"
nu har jag gjort de som ja tänkt göra sen ja köpte bilen... bytt rattstång. hade den stela och böt till delad.
innan ja böt gick hjulen tillbaka vid sväng.. men med denna får jag ratta tillbaka. :/ tyckte inte de blev så mkt lättare att styra som ja trode de skulle bli med nyare snäckan heller (för visst är de skillnad på dom i utväxling??)kanske behöver smörja upp nå och justera snäckan lite för att få mer "glapp i styrningen? vad kan man annars göra.. kraftigt sänkt som den är står ju stagen åt alla håll, men de spelade ju ingen roll me den andra stången.
innan ja böt gick hjulen tillbaka vid sväng.. men med denna får jag ratta tillbaka. :/ tyckte inte de blev så mkt lättare att styra som ja trode de skulle bli med nyare snäckan heller (för visst är de skillnad på dom i utväxling??)kanske behöver smörja upp nå och justera snäckan lite för att få mer "glapp i styrningen? vad kan man annars göra.. kraftigt sänkt som den är står ju stagen åt alla håll, men de spelade ju ingen roll me den andra stången.
Re: M@rQz- "el bondo"
kan "bumpa" upp denna lite
vart ordentligt trött på den HÄMSKA!!!! sportratten från feltema, som böjde sej hela tiden. hade en sprucken/ böjd ratt från en 70 amazon, på tok för stor för min taksänkta. vad göra?? hm, kapa lite åså.. värt ett försök! resultatet blev en "flygplansratt"
bild kommer så fort ja kommer hem till en dator.. använder mest telefon å kan inte ladda upp bilder me den på forum :/
vart ordentligt trött på den HÄMSKA!!!! sportratten från feltema, som böjde sej hela tiden. hade en sprucken/ böjd ratt från en 70 amazon, på tok för stor för min taksänkta. vad göra?? hm, kapa lite åså.. värt ett försök! resultatet blev en "flygplansratt"
bild kommer så fort ja kommer hem till en dator.. använder mest telefon å kan inte ladda upp bilder me den på forum :/
-
- Posts: 197
- Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
- Location: Vilhelmina
Re: M@rQz- "el bondo"
Vet hur de är, hade PV544 originalratt i min choppade, hur tror du de var då även rattstången är nerflyttad... men annars, köp en flakeratt! helt klart värt deM@rQz wrote:kan "bumpa" upp denna lite
vart ordentligt trött på den HÄMSKA!!!! sportratten från feltema, som böjde sej hela tiden. hade en sprucken/ böjd ratt från en 70 amazon, på tok för stor för min taksänkta. vad göra?? hm, kapa lite åså.. värt ett försök! resultatet blev en "flygplansratt"
bild kommer så fort ja kommer hem till en dator.. använder mest telefon å kan inte ladda upp bilder me den på forum :/
Administratör
Re: M@rQz- "el bondo"
Henrik Landin wrote:Vet hur de är, hade PV544 originalratt i min choppade, hur tror du de var då även rattstången är nerflyttad... men annars, köp en flakeratt! helt klart värt deM@rQz wrote:kan "bumpa" upp denna lite
vart ordentligt trött på den HÄMSKA!!!! sportratten från feltema, som böjde sej hela tiden. hade en sprucken/ böjd ratt från en 70 amazon, på tok för stor för min taksänkta. vad göra?? hm, kapa lite åså.. värt ett försök! resultatet blev en "flygplansratt"
bild kommer så fort ja kommer hem till en dator.. använder mest telefon å kan inte ladda upp bilder me den på forum :/
jo, kan tänka mej funderar på de men just nu "har ja inte råd" att köpa nån flakeratt. ska lägga pengarna på elsystem de första ja gör nästa gång ja köper nå till bilen, prioritet nr 1! blir nog å köra runt me "halv" ratt resten av detta år iaf
Re: M@rQz- "el bondo"
Men grabbar! Nu tänker ni fel! Det som är det coolaste och fränaste i en custom av den äldre skolan(även om denna kan av vissa tyckas vara i utkanten av den skalan) är ju att ha en stor ratt!! Att sitta där nersjunken i sätet med axelpartiet i höjd med dörrklädselns överkant och spana ut på vägen GENOM ratten!! Sportrattar kan stylingnissarna hålla på med!!
Jag tycker dina förslag på framtida utseende ser bra ut,tyvärr försvinner ju lite av kulten med bilen om du gör om taket, men för guds skull gör inte om framlysena!!! Dom är ju så brutala!!
Jag tycker dina förslag på framtida utseende ser bra ut,tyvärr försvinner ju lite av kulten med bilen om du gör om taket, men för guds skull gör inte om framlysena!!! Dom är ju så brutala!!
Tobbe
Tie him to the car and cremate him/Cremators
Tie him to the car and cremate him/Cremators
-
- Posts: 197
- Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
- Location: Vilhelmina
Re: M@rQz- "el bondo"
Håller faktiskt med dig ang ratten, en stor gammal bakelitratt är helt klart rätt i en custom, men som i mitt fall där rattstången är nersänkt rätt ordentligt så hade jag problem att ta mig in öht, annars hade PV ratten fått sitta kvarDevil wrote:Men grabbar! Nu tänker ni fel! Det som är det coolaste och fränaste i en custom av den äldre skolan(även om denna kan av vissa tyckas vara i utkanten av den skalan) är ju att ha en stor ratt!! Att sitta där nersjunken i sätet med axelpartiet i höjd med dörrklädselns överkant och spana ut på vägen GENOM ratten!! Sportrattar kan stylingnissarna hålla på med!!
Jag tycker dina förslag på framtida utseende ser bra ut,tyvärr försvinner ju lite av kulten med bilen om du gör om taket, men för guds skull gör inte om framlysena!!! Dom är ju så brutala!!
Administratör
Re: M@rQz- "el bondo"
haha.. jo ja håller me, de ska va STORA rattar men man får inte glömma att en custom ska köras "avslappnad" tillbakalutad, nersjunken i sätet som du skriverDevil wrote:Men grabbar! Nu tänker ni fel! Det som är det coolaste och fränaste i en custom av den äldre skolan(även om denna kan av vissa tyckas vara i utkanten av den skalan) är ju att ha en stor ratt!! Att sitta där nersjunken i sätet med axelpartiet i höjd med dörrklädselns överkant och spana ut på vägen GENOM ratten!! Sportrattar kan stylingnissarna hålla på med!!
Jag tycker dina förslag på framtida utseende ser bra ut,tyvärr försvinner ju lite av kulten med bilen om du gör om taket, men för guds skull gör inte om framlysena!!! Dom är ju så brutala!!
en anledning att ja kapa ratten va för att den va böjd och sprucken, den andra va just för att kunna sitta avslappnad i bilen. med den stora ratten fick ja övre delen mitt i synfältet å va tvungen att sjunka ihop, så långt ner att ja inte såg ut, (för att se genom/ under)...eller hoppa fram i sätet å sitta med gamnacke/ få ont i hela kroppen för att se över ratten. nu, med kapad ratt kan ja sitta sådär lugnt å bara glida fram, som man ska göra!
de fulaste på bilen, enligt mej var fronten, sen sidorutorna! va bara något ja vill ändra för att få bättre linjer. ska höja upp partiet på dörren.. baktutan kommer efter modifiering inte bli helt rak, mer spetsig.
framlysena kommer ja nog troligtvis inte bygga om, gillar dom verkligen! ska bara försöka hitta nån slags ring att sätta dit som passar. hade lite funderingar på att bygga nå eget men efter skisser blir de "orginal, ljungen" lysen måste ju finnas något kvar som han gjort på bilen
han vart väldigt förvånad över att de den gamla pärlan i rättvik när jag träffade på han
Re: M@rQz- "el bondo"
Ja,bevara Ljungifieringen av den! Det är ju faktiskt lika kultstämpel som dom gamla custombyggen som ställdes ut i marmorhallarna tycker jag! Vet att det finns en och annan som skriker rakt ut när dom läser detta,men så tycker jag! Spännande att följa detta projekt är det iallafall!!
Tobbe
Tie him to the car and cremate him/Cremators
Tie him to the car and cremate him/Cremators
Re: M@rQz- "el bondo"
sådär... nu va ett nytt urtrampningslager och massa kablar inhadlat!
bara byta låda (till långspak) och riva ur elsystemet!
bara byta låda (till långspak) och riva ur elsystemet!
Re: M@rQz- "el bondo"
Jag tror inte utväxlingen skiljer på styrsnäckorna. Om du söker här på forumet så finns det exempel på folkM@rQz wrote:nu har jag gjort de som ja tänkt göra sen ja köpte bilen... bytt rattstång. hade den stela och böt till delad.
innan ja böt gick hjulen tillbaka vid sväng.. men med denna får jag ratta tillbaka. :/ tyckte inte de blev så mkt lättare att styra som ja trode de skulle bli med nyare snäckan heller (för visst är de skillnad på dom i utväxling??)kanske behöver smörja upp nå och justera snäckan lite för att få mer "glapp i styrningen? vad kan man annars göra.. kraftigt sänkt som den är står ju stagen åt alla håll, men de spelade ju ingen roll me den andra stången.
som byggt i styrservo från 164...
Jag skulle inte våga ge mig ut bland medtrafikanter med en bil där hjulen inte går
tillbaka av sig själv. Någonting är fel.
210 -64, 223 -68
Re: M@rQz- "el bondo"
de är bättre nu men ska kolla om de går att få ännu bättre, gärna 100 % men de har de aldrig varit heller :p
stången tar i lite i hålet på torpeden och gör de lite trögare att styra/ gå tillbaka efter sväng.
stången tar i lite i hålet på torpeden och gör de lite trögare att styra/ gå tillbaka efter sväng.