Söndags rundan...

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Post Reply
Bassworm
Posts: 25
Joined: Sun Feb 15, 2004 3:51 pm

Söndags rundan...

Post by Bassworm »

Hej hej!!
Jag var ute o körde en runda nu i eftermiddag... Hade kameran med mig (som tur va) och jag criusade förbi ett ställe... ojoj bromsa.. där stod denna ammazon... !! :P

Image

Image

Image

Kommentera gärna bilderna!!

///Ola Persson
12134vk
Posts: 25
Joined: Tue Nov 23, 2004 7:34 pm

Post by 12134vk »

den amazonen så veldig trist ut...
eieren veit tydligvis ikke hvordan man behandler en amazon og tilhørende deler...
vedkommende bør skjerpe seg...
hvilken årsmodell er det??
det ser ikke ut som det er så mye rust der heller...
Spilloljan
Posts: 446
Joined: Tue Mar 16, 2004 10:57 pm
Location: Umeå
Contact:

Post by Spilloljan »

Jo den såg ut att behöva lite omvårdnad! Det är väl en 67 eller 68? Med tanke på att det är silver bokstäver på huven och samtidigt så har den huvkråka. I vilken del av landet befinner sig denna bil?

I Arjeplog, där jag har studerat, så får en del fina gamla Amazoner en ganska hård pansion. Där får de svetsad axel, piggkättingar och ett stort plogblad framför sig. Sedan har de då en plogbil som går bra att skotta upp vägen till huset med. Jag har sett minst tre stycken som har fått denna modifikation. Ledsamt att se alla dessa rostfria objekt arbeta som plogbilar...
Volvo Amazon 1970 Mellanblå 99
För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen
Bassworm
Posts: 25
Joined: Sun Feb 15, 2004 3:51 pm

...

Post by Bassworm »

Jag kollade inte vad för reg nummer den hade. Men jag fick gissa lite på en siffra.. (Kolla hans regnummer på bilderna och lägg till en 9 :wink: ) Om det är den så är det en 65. Amazonen står i skåne... någon stans runt Vinslöv närmare bestämmt.

Lägger till 2 bilder...

Image

Image

///Ola Persson
Jan Wilsgaard
Posts: 6
Joined: Wed Jun 15, 2005 9:50 pm
Location: Lilla Edet

Post by Jan Wilsgaard »

En bortglömd skatt, rädda den någon!!! :(
''En bil ska likna en kvinna: smidig, vacker, mjuk. Frampå huven är Amazonen rena Venusberget, med två lår intill avkapade.''

Jan E Wilsgaard (Amazonens designer)
Post Reply