trimma min b18

Moderatorer
Goofy
Posts: 192
Joined: Fri Mar 05, 2004 9:21 pm

Post by Goofy »

Qv

det där var intressant, ska försöka komma ihåg att mäta diametern på ett av mina hjul imorgon
Amazon 69:a kombi mörkblå
Motorer MED sug-turbo suger :)
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

69 snik borde vara en 4.10 alltså standard

Sport med överväxel har 4.56 för att få mer ax, överväxeln på 1:0,9 ger 4,10 på \"femman\"

kombi har 4.56

5.38 vet jag inte vad dom fanns på i original?

Även varvräknare visar fel. Min i en S??b 9K från -96 visar rätt mellan 1000 - 3000 sedan vid 5000 visar den 500 varv förmycket.
Trodde en stund att den gjorde 0 - 200 på <20 sek men det var bara 0 - 180 suck......

/janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Goofy
Posts: 192
Joined: Fri Mar 05, 2004 9:21 pm

Post by Goofy »

ok Qv d såg ut som i ditt förra mess att jag verkar ha en axel med 4.56, och jag har en 4 petad låda så d kanske är en sådan jag har då, började bli lite mer intressant när du skrev lite bra å nyttig info, annars hadde jag inte brytt mig :)

tackar för d, och jag har inte kollat hjulens diameter än, stötfångarbygge till vardagsbilen håller på att byggas för fullt just nu :)
Amazon 69:a kombi mörkblå
Motorer MED sug-turbo suger :)
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re:

Post by Lars Bd »

Hasse63 wrote:69 snikmodell
Det fanns bara special att köpa i sverige 69-70 så en 69 snikmodell bör vara en special, div export utföranden fanns men var antagligen dyrare och kan inte komma i fråga när det var frågan om snikmodell.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re:

Post by Hasse63 »

Lars Bd wrote:
Hasse63 wrote:69 snikmodell
Det fanns bara special att köpa i sverige 69-70 så en 69 snikmodell bör vara en special, div export utföranden fanns men var antagligen dyrare och kan inte komma i fråga när det var frågan om snikmodell.
Det är en 69 sedan califoniavit....svart inredning utan fack på dörrarna,
och favoritens sidorutor. så jag kallar den för en snickmodell pga sidorutorna. Volvo hade rutor över, man kunde kanske få ner priset genom att beställa utan öppningsbara :?: har fått svar tidigare men minns inte allt som skrevs då :roll: Trodde ett tag att det var en favorit men de tillverkades inte 69 :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Post Reply