Bilder på bygget!
-
- Posts: 103
- Joined: Wed Feb 11, 2004 12:18 pm
- Location: Linköping
- Contact:
Bilder på bygget!
http://www.straffe.nu
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
-
- Posts: 103
- Joined: Wed Feb 11, 2004 12:18 pm
- Location: Linköping
- Contact:
Re:
Jo vi är ju lite svaga både du å jag för mörkgrön 94.1800skold wrote:Duktigt fet motor du har fått till, klart coolaste amazon jag sett. Man blir riktigt sugen på att köpa sig en egen amazon. Helt rätt färg förövrigt.
/Mattias
MVH PELLE//
http://www.straffe.nu
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
-
- Posts: 37
- Joined: Sun Mar 07, 2004 4:43 pm
- Location: Malmö
-
- Posts: 401
- Joined: Sat Mar 13, 2004 8:07 pm
- Location: tromsø ,norge
-
- Posts: 103
- Joined: Wed Feb 11, 2004 12:18 pm
- Location: Linköping
- Contact:
Re:
Nja jag har hört med killen som byggt min topp å det ska nog inte ställa till det så farligt!Andreas Madsen wrote:Rätt skarp krök på avgasröret,direkt efter toppen. Inte för att jag vill gnälla/klaga/vara besserwisser, men borde det inte vara bättre ur gashastighetssynpunkt att ha ett mera spegelväntS-format grenrör? Jag vet att du byggt som du gjort av utrymmes- o andra skäl, men ändå..
Om du kollar på dom tidigare bilderna så ser du att jag har ilägg i toppen
jag vet inte om det har med det att göra men i vanliga fall som jag förstår det så är det inte så bra att ha en skarp böj direkt, Det är nog inte optimalt nu heller men inte lika viktigt tror jag!
MVH PELLE//
http://www.straffe.nu
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
-
- Posts: 401
- Joined: Sat Mar 13, 2004 8:07 pm
- Location: tromsø ,norge
-
- Posts: 103
- Joined: Wed Feb 11, 2004 12:18 pm
- Location: Linköping
- Contact:
Re:
Tackar! Jo dom vart rätt så fina, Det är en kompis som gjort dom på sitt jobb.Bjälevik wrote:ser väldigt fitn ut det där,gillar din fastsättning av spridarna =) ladda mycket????
det som slog mig va volymen på plenum..???1,5 x motor volymen minst har jag för mig,gärna dubbla mot motorvolymen?
//Bjäle
Hur mycket jag ska ladda vet jag inte?
så här ser det ut på flödespappret! sedan får man se i värkligheten!
Vid ett bar och 7200 rpm : 460 hk
vid två bar och 7200 rpm : 690 hk
Sedan klarar turbon 4bar men turbon i sig har en gräns vid Ca:650 hk
Plenum:
På sugmotor så stämmer det att man ska nog ta till en del på plenumet men som jag fått lära mig så är det inte lika viktigt på turbomaskiner!
Så länge du har ett plenum och spjällhus som kan leverera den luften
motorn vill ha så är det nog!
Man ska väl dock försöka att ha fritt runt tratten!
Säg att tratten är ett 50 rör så ska man försöka att hålla fritt runt/under trattens halva mått i detta fall då 2,5 cm så ska det räcka!
Då jag har det lite "trångt" så har vi kommet fram till att det var viktigare att bibehålla trattens längd för att motvärka refläxvågen.
kolla på detta plenum: BMW Andreas. detta plenum hanterar över 1000nm
http://w1.226.telia.com/~u22610068/Mass ... %20012.jpg
MVH PELLE//
Last edited by www.straffe.nu on Mon Apr 12, 2004 12:35 am, edited 2 times in total.
http://www.straffe.nu
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
-
- Posts: 103
- Joined: Wed Feb 11, 2004 12:18 pm
- Location: Linköping
- Contact:
Re: strippen
Jo tanken är väl att jag ska köra lite stripp med bilen!Bassworm wrote:Ska du köra strippen? Emmaboda kanske? eller du har mycket kvar innan den går att köra med?
Mvh//Ola
Men jag ska nog inte köra så mycket då det sliter så jävla dant på drivlinan, men jag ska prova lite.
Därimot så har jag tänkt att varva stripp, bana, å lite drifting, Man måste ju visa att man inte måste ha en plastjaps för att åka brätt
Men först så siktar jag på att få igång bilen, Sedan så tar det nog ett tag att få allt att lira så i sommar "om" jag får ut bilen så blir det nog mest en provsommar.
http://www.straffe.nu
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
-
- Posts: 103
- Joined: Wed Feb 11, 2004 12:18 pm
- Location: Linköping
- Contact:
Re:
Du får ursäkta men jag förstår inte riktigt vad du menar??grøn94 wrote:Vakkert!
Har mørkegrønn amazon jeg og
Men hvor har du tenkt å ha dynamo? (dere sier vel generator?)
400hk?
Sorry! MVH PELLE//
http://www.straffe.nu
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar