Tjejbrist

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

jo att hålla den gamle vid liv känner man igen! :roll:

jobbar själv på det dagligen

hmm, jag behöver 4nya sommar däck, bakdäcken har gått åt som sej bör, men även framdäcken är dåliga, undrar hur dom har gått åt!

bild:
Image

höger fram, vänster likadant :roll:
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
nummer 15
Posts: 24
Joined: Mon Jan 17, 2005 12:38 pm
Location: VolvoCenter Everöd
Contact:

Tips !

Post by nummer 15 »

Tjena!
När det gäller köpa däck så kan jag varmt rekommendera http://www.4wheels.nu
Jag kör med Nankang sport1 runt om och de har hållt bra. Går i och för sig bara sommar men oj vad det ryker(om båda). :twisted:
Mycket bra regnmönster och de för inte så mycket liv heller.
Billiga däck, jag tror jag betalade 700 eller 750 för ett 225/50/16.

Om du var på Vallåkra förra året kunde du se min kärra i Girl Power klassen. Jag var väl nästan den ende som hade byggt och betalat för min bil själv. Tycker inte om sponsorbyggen. :x
Såg att du hade 140, då kanske vi ses på träffarna i sommar. Kom gärna till Volvo turbo träffarna i Kristianstad under sommaren. Då ses vi säkert. Vallåkra är grädden på moset! Fast det börjar ju med Elmia.
Tar inte så lång tid dit, och slurp säger det i 80 liters tanken. Men kul har vi!!!
Ha det så bra!
Mvh Anneli
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

däck brukar jag köpa av en lokal mekanisk verkstad, riktigt trevliga gubbar! ska köpa \"nya\" fälgar till sommaren oxå, 15\"plåt från 940.. jag vill hålla låg profil!

japp jag var på vallåkra! på söndan tror jag vi va där! körde en svartröd amazon. som kokade i kön till parkeringen, ärligt talat kolladej ga inte så mycket på nyare bilar, kollar mest på jänkare och äldre volvo! men får väl hålla utkik efter din i isommar då :wink:

vi får se om jag kommer till kristianstad, jobbigt o köra med 140in, om jag inte hinner få ordning på den.. just nu så står den i halmstad med oljeläck o dåligt oljetryck därav. :evil:

vi brukar åka en eller två bilar till elmia oxå, tar drygt 2 timmar upp går sådär lagom fort då! :D
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
nummer 15
Posts: 24
Joined: Mon Jan 17, 2005 12:38 pm
Location: VolvoCenter Everöd
Contact:

vad som e bra m Valle

Post by nummer 15 »

Hej igen!
Ja det är bra att vi var på väg till Valle. Jag kör ju då handikappsanpassad (automat) 960. Stora 3 liters motorn gjordes inte med manuell. Tradigt!

I alla fall, så hade jag inga problem i kön. Men min sambo bakom mig som för övrigt hade ny kylare, fick problem. Kylaren sprack i gavlen och det pissade ut vann på marken. Mycket svarta ord där ett tag !!!
Det är det som är så bra med Valle för går något sönder så är man på det bästa stället det går för att hitta nya grejor.
Och det gjorde han, så vi bytte kylare när han stod uppradad i 240 klassen.
Han e lide glad för att under alla de åren han varit där är det ingen som har den färgen på en 240 som han har.
Den är mellangrön metallic och fanns bara -81.

Det e ett bra tag tills det är vår så jag hoppas att du får ihop kärran tills dess. Vi har ett styrstag konstigt nog om du vill ha! Haha
Ha det bra. MVh Anneli :D
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

men automat är ganska skönt å ha ändå! har aldrig kört med det iofs men skönt o slippa växla mycket om man kör i stan t ex.. :wink:

ok, då är det ju skönt att det är varmt iaf så man slipper bry sig om att ha i glykol då!

ja jag SKa ha den om lackad till sommaren, kommer bli rollad med det går det med!

får ta o titta på den 240in isommar då :)
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
nummer 15
Posts: 24
Joined: Mon Jan 17, 2005 12:38 pm
Location: VolvoCenter Everöd
Contact:

tufft

Post by nummer 15 »

Tjena. Jo nock tusan var det varmt alltid! :D

Vi har också rollat vår amma. Det blev det så länge. Blir \"riktig\" lack när pengar finns. Men det är tufft med rollad bil. Det kan antingen bli kanonbra eller skitdåligt. Vilken färg ska du ha? Vår e svart. Hon ser bra ut på håll, men ska man kolla noga så kan man titta på nån annan bil.
Vi tycker om vår amma som hon är! :lol:
Vilka planer har du för 140 då? Motor, låda osv?
På lördag ska vi tlll Ebbas fik med klubben. Standard att det blir dit iaf nån gång /år. Himmelriket när man har bil från den tiden!!!
Ha det bra Mvh Anneli
Skickar med par kul bilder på sambons 244 och Power Meet Hässleholm :twisted: .
Ändrat av moderator
http://www.skanecruisers.se/Admin/Cruis ... en%201.jpg
http://www.skanecruisers.se/Admin/Cruis ... %20008.jpg
AndreasJ
Posts: 68
Joined: Mon Jul 26, 2004 9:43 am
Location: V:a Götaland// Tibro
Contact:

Post by AndreasJ »

Ändrat av moderator
Amazon -65
Amazon -69
Volvo 142 -72
Cheva Malibu HGW -76

http://www.jungleriders.tk
Sveriges hårdaste amazonklubb..
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Annonsena inte på forumet.. PM:a går om man är intresserad av något :wink:

Mvh Hasse/
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Overdriver
Posts: 110
Joined: Tue May 24, 2005 7:49 pm
Location: Halmstad
Contact:

Re: tufft

Post by Overdriver »

nummer 15 wrote:Tjena. Jo nock tusan var det varmt alltid! :D

Vi har också rollat vår amma. Det blev det så länge. Blir "riktig" lack när pengar finns. Men det är tufft med rollad bil. Det kan antingen bli kanonbra eller skitdåligt. Vilken färg ska du ha? Vår e svart. Hon ser bra ut på håll, men ska man kolla noga så kan man titta på nån annan bil.
Vi tycker om vår amma som hon är! :lol:
Vilka planer har du för 140 då? Motor, låda osv?
På lördag ska vi tlll Ebbas fik med klubben. Standard att det blir dit iaf nån gång /år. Himmelriket när man har bil från den tiden!!!
Ha det bra Mvh Anneli
Skickar med par kul bilder på sambons 244 och Power Meet Hässleholm :twisted: .
Ändrat av moderator
http://www.skanecruisers.se/Admin/Cruis ... en%201.jpg
http://www.skanecruisers.se/Admin/Cruis ... %20008.jpg
Är bilden på 76:an frän Powermeet i Hässleholm????
Orginal är för Gubbjävlar!

Plymouth Duster 1973
Volvo Amazon 1970 SÅLD
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Re: tufft

Post by Rogge »

Nummer 15 wrote:Tjena. Jo nock tusan var det varmt alltid!

Vi har också rollat vår amma. Det blev det så länge. Blir "riktig" lack när pengar finns. Men det är tufft med rollad bil. Det kan antingen bli kanonbra eller skitdåligt. Vilken färg ska du ha? Vår e svart. Hon ser bra ut på håll, men ska man kolla noga så kan man titta på nån annan bil.
Vi tycker om vår amma som hon är!
Vilka planer har du för 140 då? Motor, låda osv?
tanken är att den ska bli vit, men tonade rutor och svarta detaljer..
motorn ska renoveras först nu innan jag gör nått mer, sen funderar jag på att snickra ihop en turbo anläggning, sen ska en m46 hitta ner oxå, får att hålla nere varvtalret på motorvägen, sen lite småpill,
Nummer 15 wrote: På lördag ska vi tlll Ebbas fik med klubben. Standard att det blir dit iaf nån gång /år. Himmelriket när man har bil från den tiden!!!
Ha det bra Mvh Anneli
Skickar med par kul bilder på sambons 244 och Power Meet Hässleholm .
Ändrat av moderator
http://www.skanecruisers.se/Admin/Cruis ... en%201.jpg
http://www.skanecruisers.se/Admin/Cruis ... %20008.jpg
grymma bilar!!
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
nummer 15
Posts: 24
Joined: Mon Jan 17, 2005 12:38 pm
Location: VolvoCenter Everöd
Contact:

Varför mer snö ?

Post by nummer 15 »

Vad trött man blir på vädret då! Jag ville ju det skulle bli barmark så man kanske kunde ut och köra 960:n en runda på gården, men nä då :roll:

Bilden kommer från Power Meet Hässlehåla 2005.
Ändrat av moderator, annonsering är inte tillåten.
tack för komplimangen. Vit bil som är tonad, det låter snyggt. Det är kul med gamla bilar som slår tillbaka vi rödljuset. :twisted: Vi hade också tänkt m46 i amman. Turbo ä alltid kul. Gäller bara att hitta rätt bilprovning att regga in den på. Sölvesborg är kanon. Snälla mot fälgarna i bromsprovaren. Viktigt!!!
Ha det så bra. Mvh Anneli
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

gött med lite snö jue :D synd bara att det blåser bort från vägarna, då kan man ju inte sladda :evil:

det är nog lättare att ha turbo i en 142, då man får ha 180hk med spec. dämpare osv.. och lite mer vrid oxå..

Ha d/Rogge
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
nummer 15
Posts: 24
Joined: Mon Jan 17, 2005 12:38 pm
Location: VolvoCenter Everöd
Contact:

Lite snö, jo jag tackar jag !

Post by nummer 15 »

Ok, jag fick visst rött kort.
Ja, med vissa justeringar så går nästan, med betoning på nästan allt igenom på bilprovningen.
I en 240 får man ha 200 häst. Har för mig att Amman får ha runt 135-150 häst. Därför kan man sättta i en Lättryckare och klippa wastegaten och vips har man 165+ hästar. :twisted:
Jag får bara ha 238 häst i min 960. Fan, det är ju löjligt. Sips och Abs, varför så lite? Så jag kommer att få plocka väck sniglarna innan provningen, och hoppas på att man inte åker på en flygande besiktning...
Ska försöka få igenom den med turbo på. Kan gå :wink:

Kommer i alla fall att få vrid så det räcker. Men det är långt dit. Kostar lite ju...
Lycka till med ditt bygge :wink:
Mvh Anneli
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

amman får ha 150Hk o ett vrid på ~195Nm.. det är oftast vridet det faller på om det inte gå igenom, skulle jag tro..

det är häftigare med en b20 turbo än nån b23 turbo tycker jag.. mer hantverk med en b20, än å stoppa i nått färdigt :wink:

Tackar! o detsamma!
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
liddis
Posts: 2
Joined: Tue Jan 24, 2006 3:53 pm
Location: piteå

Hej

Post by liddis »

Ja det är väl som hos det flesta saiter som handlar om bilar, att det är mest killar som skriver. Men som tur är så fins det tjejer som älskar att meka med bilar . Själv så har jag en svart -69 , som måste fixas till lite , man annars så går den som en klocka....
Post Reply