Rostskyddsbehandling!

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Sneaky Sue

Post by Sneaky Sue »

Arne:
Konstigt då att varken traktorn, elelr nån av de andra traktorerna, eller nån av våra bilar har börjat rosta.
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Post by Arne »

Jag sa bara vad jag kände till, du får gärna använda spillolja om du vill.
AVG
Sneaky Sue

Post by Sneaky Sue »

Å jag säger bara vad jag känner till.
Men! Så är de väl som vanligt. Jag är brud. Sen att jag är utbildad lackerare och delvis utbildad bilplåtslagare spelar ju ingen roll.
Jag är ju brud. Kan inget.
När ska ni på amazonforumet ge upp de där med att brudar inte kan något? Jag lovar, vi brudar som kan nåt får nog av förtryckelse på våra jobb. Jag har fått min del.

Men, ha de fint. Jag försvinner härifrån. Frågar man om hjälp om nåt eller ger råd om nåt så får man ju bara skit ändå.
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Att du
är utbildad lackerare och delvis utbildad bilplåtslagare
förändrar inte det faktum att ny olja är bättre än spillolja som rostskydd och att det finns rostskydd som är bättre än ny olja.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Post by Arne »

Tål du inte att andra uttrycker sin åskikt och vänder allt mot dig själv och skyller på att du bara är brud så är det ditt problem. Forumet är till för att ventilera olika synvinklar på specifika problem, det är inget påhopp på andras åsikter utan goda förslag vad man kanske istället kan tänka på. Som sagt du kan gärna använda spillolja, men jag anser att annan olja är bättre, för det har jag inte idiotförklarat dig, eller hur.
AVG
Sneaky Sue

Post by Sneaky Sue »

Nej. det förändrar ingenting.
Jag bara ventilerar hur jag alltid blir bemött. Vad det än handlar om.
jag frågade om hjälp ang. storlek på batteri till amazon. fick då en massa skit. \"varför itne gå ut och mäta ditt batteri?!\" hade inget batteri, och där batteriet skulle sitta, ja, där var det borttaget.
de gånger man har gett råd ang. lackering har någon annan hottentottare kommit å sagt att de jag gör är fel. men, då gör ju BeLami Plåt & Lack fel, Stillströms Ytbehandling och Måleri produktion AB fel också.
ALLT jag har sagt har avfärdats, å jag är trött på skiten. Å då menar jag allt. vad de än har handlat om.
Så, fuck off loosers.
thord
Posts: 91
Joined: Fri Nov 26, 2004 9:53 pm

Post by thord »

:lol: varmt i hela landet o hett på amazon forumet ,behövs svalkas med öl 8) :lol: :lol: :lol: 8) :P
MoNster
Posts: 312
Joined: Tue Jun 28, 2005 8:16 pm
Location: Luleå, Sundom

Re:

Post by MoNster »

Sneaky Sue wrote:Nej. det förändrar ingenting.
Jag bara ventilerar hur jag alltid blir bemött. Vad det än handlar om.
jag frågade om hjälp ang. storlek på batteri till amazon. fick då en massa skit. "varför itne gå ut och mäta ditt batteri?!" hade inget batteri, och där batteriet skulle sitta, ja, där var det borttaget.
de gånger man har gett råd ang. lackering har någon annan hottentottare kommit å sagt att de jag gör är fel. men, då gör ju BeLami Plåt & Lack fel, Stillströms Ytbehandling och Måleri produktion AB fel också.
ALLT jag har sagt har avfärdats, å jag är trött på skiten. Å då menar jag allt. vad de än har handlat om.
Så, fuck off loosers.
inte har väll allt du sagt avfärdas, men jag håller med om att attityden kan vara hård mot dig.

tyckte du var jobbig som sa att amazonen skulle rosta upp för att jag hade grundat den och låtit den stå ute, men jag förstod efter ilskan lagt sig att du ville bara hjälpa till och varna. det tackar jag för!

försvinn inte från forumet ! bit ihop,ta en djupt andetag och stå för det du tycker och kanske ibland bli rättad av någon av alla viktigpettar som finns hära :wink:

amazonklubben behöver mer folk på forumet inte skrämma iväg nya!

och när jag läser arnes inlägg om sågningen, så får jag det till en ren idiotförklarning. Man kan inte ALLT och det finns ingen orsak att vara
rent ut sagt dum mot dom som inte är så insatta i ämnet.

förövrigt har jag också kört med spill olja och det fungerar fin fint.

/MoN
"Nothing bolt-on, everything custom"
Sneaky Sue

Post by Sneaky Sue »

Jag måste svara, tyvärr. Då jag har lovat mej själv att itne skriva något mer varken här eller på något annat forum.

Jag blir kapad/sågad varenda gång jag säger något. Alltid är det någon/några som tar de jag säger, skrynklar ihop, slänger och bränner upp. Och specielt när det gäller lackering, tyvärr då det är det enda som jag egentligen med säkerhet kan säga att jag kan klockrent.

Men, mina inlägg är borta härifrån. Tips kommer ingen att få något mer, om inte någon mot all förmodan skulle fråga just mig om hjälp (via pm, inte via en tråd).
Jag är brud, och kom itne å säg att de beror på nåt annat. Så mycket som jag har vart med om under så kort tid, kommer ni karlar aldrig få veta av. Jag har mina erfarenheter, och nu är det nog.
Hej då!
Hugger69
Posts: 332
Joined: Mon Feb 27, 2006 11:09 am
Location: Umeå/Teg
Contact:

Post by Hugger69 »

...nej, stopp, hejda dig nu Sneaky!! :shock:
Inte ska du låta några griniga individer stöta bort dig härifrån..?

Har själv upplevt en lite konstig och lätt aggresiv ton från vissa element här på just Amazonklubben forum!...ingen annanstans bara här..... :roll:

Jag tror att en hel del bottnar i okunskaper, för mycket kunskaper och det faktum att det är så mycket lättare att gnälla på saker och ting än att ge komplimanger och beröm!! :shock:

Krama varandra på forumet och ge utrymme till ALLAS åsikter, hur knepiga de än må vara! :P
Håkan i Umeå
- Amazon 1965 *Såld till Tyskland 2007*
- Chevrolet Camaro 1969
- Essbåten Kurre, en mahognyracer från 1937
- Rexoped Fleetline, moped från 1956
Håkans Motorsida
Min sida på Garaget.org
Sneaky Sue

Post by Sneaky Sue »

Det är itne bara här. Även på Enviken records forum.
Innan jag blev en utbildad lackerare som faktiskt KAN det jag håller på med, så accepterades jag. Inte nu längre.

Vill ni nå mig så PMa.
Raggarn
Posts: 378
Joined: Fri May 21, 2004 8:47 pm
Location: Söderköping
Contact:

Post by Raggarn »

Det är jävligt svårt på en del forum att bli en av forumvännerna eller hur man ska uttrycka sig. På en del forum är jag medlem men kan inte skriva nåt för jag har inte kunskaper eller känner mig utanför.

Men om jag kan något stenhårt så skriver jag det, men man ska ändå ta det med en nypa salt, vi är ju trots allt inga proffs anser jag, men Sue verkar iallafall kunna vad hon skriver om. Jag vågar då inte säga emot henne, tror att en del här tror och \"vet\" hur allt funkar men jag är alltid kritisk på allt jag läser här. det finns säker fler som kan sitt område, men det är svårt för oss att veta vem som kan och vilka som tror.

Dom som vet hur det är skriver, vi andra ger fan i tråden och bara läser annars urartar tråden som vanligt med jämna mellanrum. Inget \"jag tror det är så\". Är inte detta en bra idé eller? Sätt upp tydligare regeler isåfall, inga personpåhopp med mera.
thord
Posts: 91
Joined: Fri Nov 26, 2004 9:53 pm

Post by thord »

:lol: på ett forum är det tänkt att man ska bolla ider och kunskap då måste man tåla att ens åsikter kritiseras utan att man tar det så personligt , jag tycker att amazon forumet är bra man får snabbt svar och oftast väldigt användbara ider. arne och lars b hoppar inte på någon dom säger bara vad dom vet och har för kunskap om oljor ,helt juste.vi kan alla vara lite av besservissrar ibland \"nu klagar väl nån på min stavning\" :lol: :lol: :lol: 8)
Nordetun
Posts: 83
Joined: Thu Feb 23, 2006 7:48 pm
Location: Örebro

Post by Nordetun »

bleh vilken sörja ...
Amazon -65
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

Sneaky Sue

Vissa personer vill gärna lära av sina egna misstag istället för att lysna på andra. Dessa brukar förövrigt gilla att skrika ut sina budskap.

När jag läser att du (ni) använder spilolja till att fylla balkarna, så vet jag flera som gör det.. En del blandar i disel och an annan möjlig smörja innan dom fyller upp balkarna.

Och att göra det är bättre än att inte göra något alls (Om vi för ett ögonblick inte tänker på miljön om nu spiloljan skulle droppa ut på gårdsplan).

När (var det arne) som sa att det är bättre att använda ny olja istället för gammal, för den gammla får skarvar att rosta. Då ställer jag mig följade frågor:
Hur gammal skall oljan vara för att detta skall uppkomma?
Är gammal olja bättre än inget alls?
Jag utgår från att \"bönder\" sköter om sina maskiner (för man har ingen tid att laga när det är skörd) så dom byter olja i tid, och hur \"gammal\" blir den då enligt arne (om det nu var han).

Kan för övrigt inte svara på om du har \"blivit hårt åtsatt\" eftersom du skriver mest på custom (och jag är en \"orginalare\") och min lack som skall göras nästa vecka är bortlejd till en kompis som kan mer om ämnet än vad jag vill lära mig. (lack skal vara en vit fläck i min kundskapsbank)

Har man en åsikt som man tycker är värd att skriva så kommer man att bli \"hårt åtsatt\" om merparten inte håller med. du kan läsa denna tråd när jag \"påstod\" att en sport har 4:10 men en sport med överväxel har 4:56
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb2/vie ... sc&start=0
Inga \"abuse\" mera alla mot en, men skam den som ger sig.

Om du är trött på \"oss\" ta en timeout så hoppas jag att du skall känna dig välkommen tillbaka om en månad eller flera.

Livet är för kort för att lära av egna mistag, man måsta lära av andra för att hinna med. Vissa personer kommer aldrig att lära sig det.

Det jag tycker är mest tråkig med att du är arg är att änmet inte är värd energiförlusten. Att folk hackar på en tär på självförtroendet, så ut i lackboxen skapa ett mästerverk och tänk \"försök fixa det där ni, idioter\" så vet du att du kan ämnet och kan förhoppningsvis ta tillbaka en del förtroende.

Att skriva om ett ämne är svårt eftersom folk läser det man skriver och inte det man tänker när man skrev det..... och det brukar vara en skillnad här som förhoppningsvis blir mindre ju mer man skriver. (detta är alltså inget påhopp mot dig eftersom jag inte läser dina inlägg på grund av att vi inte delar specialintresse) men jag ser på \"räknarna\" att många gillar att skriva och läsa om lack, custom, lackvård? (vatten).

Jag är glad för alla som är på forumet, för de är möjliga medlemar i klubben. Klubben behöver nya medlemar och personligen saknar jag alla dessa omgjord bilar på träffarna liksom de halvrostiga. Andelen \"överrennoverade\" ökar hela tiden (det är där min kommer att hamna) och andelen bruksbilar minskar.

Så läs min signatur och ta en funderare på vad som är viktigast i världen.

Från janne som hoppas att få se att du skriver vidare i forumet.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply