Amazon -66 [Ny bild 2/8 -07]
idag så har elen i kupen blivit klar, o allt funkar, nästan, men det mesta gör det iaf.. till och med inner belysningen. det enda som inte funkar är tutan, men jag vet inte hur jag ska koppla in den i orginalratten.. jaja det löser sig nog..
fixade laddningen oxå så nu laddar den batteriet
håller i skrivandets stund med att svetsa lite på det satans hålet som jag fortf inte gjort klart. ska svetsa klart, grunda o hänga på skärmen o dörren, sden är det dags att börja i bakänden med att svetsa lite där oxå, o så..
bilder kommer nog senare tror jag. om jag inte får nått bättre för mej
fixade laddningen oxå så nu laddar den batteriet
håller i skrivandets stund med att svetsa lite på det satans hålet som jag fortf inte gjort klart. ska svetsa klart, grunda o hänga på skärmen o dörren, sden är det dags att börja i bakänden med att svetsa lite där oxå, o så..
bilder kommer nog senare tror jag. om jag inte får nått bättre för mej
-
- Posts: 497
- Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm
Thord har rätt. Oavsett vad man kallar utväxlingen så blir det högre motorvarv vid t ex 100 km/h med en kombi än med en sedan. Kombin förväntas lastas tyngre och måste därför vara starkare från start.
Detta behöver inte innebära en försämrad toppfart, men det garanterar ett bättre ax, även om man måste växla upp något tidigare. Däremot blir det ju mer surrigt.
123GTn har väl lägre utväxling i någon årsmodell och detta för att göra den mer ax-snabb?
Detta behöver inte innebära en försämrad toppfart, men det garanterar ett bättre ax, även om man måste växla upp något tidigare. Däremot blir det ju mer surrigt.
123GTn har väl lägre utväxling i någon årsmodell och detta för att göra den mer ax-snabb?
-anglofil-
Premiärturen avklarad!
eller ja, nått sånt, den har iaf gått 300m idag, det gock långsamt o slirade en del på kopplingen men det är bortjusterat nu. sen så håller jag på o justerar tändning o förgasare nu, (eller ja, smälter maten nu men..)
hade igång den inne i garaget innan jag körde ut, o justerade förgasaren o lite så, o efter lite torrvarvningar så glödde pipan till 2an & 3an på byxröret ballt! kanske inte bra men vad gör det?
har svetsat klart vid förarplatsen idag o grundat. ska dra på ett lager till sen o underredsmassa med..
eller ja, nått sånt, den har iaf gått 300m idag, det gock långsamt o slirade en del på kopplingen men det är bortjusterat nu. sen så håller jag på o justerar tändning o förgasare nu, (eller ja, smälter maten nu men..)
hade igång den inne i garaget innan jag körde ut, o justerade förgasaren o lite så, o efter lite torrvarvningar så glödde pipan till 2an & 3an på byxröret ballt! kanske inte bra men vad gör det?
har svetsat klart vid förarplatsen idag o grundat. ska dra på ett lager till sen o underredsmassa med..
när bilen inte ville gå som den skulle igår (va orkeslös) så tänkte jag kolla tändningen ordentligt. o lossade alla stift, o skulle leta upp TDC. o såg då på ettans stift att det inte va riktigt samma, det var ett NGK B6HS, de andra var BP6HS mao den gick inget vidare på ettans cylinder.
men tändningen blev grundinställd. o jag har fått ordning på soppan oxå. så nu går den inte lika fett.
sen har jag tillverkat en liten \"gummibussning\" till stödlagret det var en som var kass, så jag tog en slang som jag snittade så jag fick rätt innerdiameter. o sen lindade jag med eltejp o bankade den på plats o nu sitter den där
men kopplingen är lite skum, den funkade skitbra, ett tag, sen så kunde man inte få i växlarna när man hade kopplat ur, så jag justerade o den funkade bra sen, o nu är det likadant igen.. justera mer, o lufta lite mer tror jag, även om det är tryck hela tiden skumt är det..
men tändningen blev grundinställd. o jag har fått ordning på soppan oxå. så nu går den inte lika fett.
sen har jag tillverkat en liten \"gummibussning\" till stödlagret det var en som var kass, så jag tog en slang som jag snittade så jag fick rätt innerdiameter. o sen lindade jag med eltejp o bankade den på plats o nu sitter den där
men kopplingen är lite skum, den funkade skitbra, ett tag, sen så kunde man inte få i växlarna när man hade kopplat ur, så jag justerade o den funkade bra sen, o nu är det likadant igen.. justera mer, o lufta lite mer tror jag, även om det är tryck hela tiden skumt är det..