VA JAG HATAR VISSA MÄNNISKOR !!!

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

VA JAG HATAR VISSA MÄNNISKOR !!!

Post by horgalaten »

Hejsan.

Har sedan tidigare skrivit att jag köpt ny bil. Se länken.

http://amazon.forum.bilia.se/phpbb2/vie ... php?t=4202

Åkte ner igår kväll för att hämta bilen. Då säger killen: \"Ahh Jag har ångrat mig. Jag vill inte sälja den.\"

Snacka om att hel..et frös till is. :evil: Det var en Jä..la tur att jag inte hann köpa hem alla saker till den som jag hade planerat. Fy och Ve.
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
Amarace
Posts: 533
Joined: Fri Mar 26, 2004 1:06 am
Location: Dorotea
Contact:

Post by Amarace »

Inte för att va elak, men vid såna tillfällen är det till o betala på stört annars finns ju risken att man blir blåst tyvärr. Allrahelst en sån som verkar va litet av ett fynd.

Det kan ju t.om va så illa att nån som han känner har varit inne på detta forum och läst att du ju gjort ett fynd och då ångrade han sig för att han kanske kan få mer. Man vet aldrig.

Själv ropar jag aldrig hej förrän pappren är skrivna, säger inget till nån heller innan dess.
Mvh
Magnus aka Amarace
Amazon-66 | 145-69 | 144-70 | 145DL-73 | 244GL-79 | 245GL-88
AMAZZZON
Posts: 319
Joined: Thu Oct 06, 2005 3:35 pm
Location: Sveg(Härjedalen)

Post by AMAZZZON »

trist att höra :cry: det var ju riktigt dåligt gjort av han. Har vart med om liknade men det var med en mobiltelefon dock.

hoppas du hittar ett bättre fynd för samma pris som du köper :)


//Stefan
Gör som Ford köp Volvo 8)
Har nu en PV - 1960 :D
Member of Wolfman Cruisers! 8)

8) raggarportalen.se Bevara raggarkulturen! 8)
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Post by Uffe »

Kan inte begripa att det finns någon människa som bara vågar göra detta mot en Jörgen på 2 meter :? Ett muntligt avtal sägs dessutom vara värt lika mycket som ett skriftligt? Men, det begriper till och med jag att man har svårt att bevisa. Nä, fy fan va surt.
Amazon 1957
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Post by horgalaten »

Har ringt och snackat med hans flickvän som säger att han jobbar sent. Ring innan 21:00 för då lägger jag min dotter. Ringde honom fem i nio. INGET SVAR.

Man kan ju fatta att han inte vill ta konsekvenserna för det han har gjort. Ska försöka igen imorgon.

Mvh Jörgen

[/quote]Kan inte begripa att det finns någon människa som bara vågar göra detta mot en Jörgen på 2 meter.

Det va roligt. Lite glädje i mörkret. Tack Uffe

Mvh Jörgen
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Post by Amazon »

Tyvärr så finns det konstiga människor. Har själv råkat ut för flera st. Folk som lagt upp falska auktioner på tex ebay, tagit betalt o sen stuckit. Folk som sålt trasiga/begagnade grejor som hela/nya osv. Åkte iväg 25 mil för att titta på en Amazon för ett tag sen som skulle vara i utställningsskick. Ägaren begärde 50.000SEK. När man kommer fram så är det en rackelhög, bucklor, rost, trasig inredning och lack med apelsinskal i. Vad gör man? Som tur är så finns det fler Amazoner men man blir ju less.
Volvo P1200VB 1958
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Re:

Post by Micke_ed »

Uffe wrote:Ett muntligt avtal sägs dessutom vara värt lika mycket som ett skriftligt?
Ja det är det! Rent juridiskt sätt har du rätt iom att han har gett dig ett muntligt avtal att få köpa bilen. problemet är bara att bevisa det, hade du inte någon polare med dig som kan ställa upp som vittne lär det bli svårt. Sen kan man ju fråga sig om det är värt att lägga ner kanske 10 000:- på en advokat som hjälper till med prosessen eller om du skall kolla på ett annat objekt...

MvH
Micke
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Det är bara att bita i det sura äpplet och komma ihåg att göra upp affären direkt nästa gång.
För att citera Ida i filmatiseringen av Villhelm Mobergs bok Raskens \"man ska inte räkna ut något i förväg, det blir ändå inte som man tänkt sig\".
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
zonam
Posts: 24
Joined: Sat Aug 06, 2005 4:18 pm
Location: Blekinge/ Ronneby

Elak??

Post by zonam »

8) Visst är det ett hårt slag när man nästan har halva inne:)
Men det finns flera bilar därute. Och ensak till måste vi tänka på;;;; säljer man en sån bil är man riktigt ELAK,, mot sig själv.


Tänker på dig//Daniel
apaaa
Posts: 2
Joined: Mon Aug 14, 2006 11:39 am

Post by apaaa »

Den försökte jag också köpa i fredags, men då sa killen att den redan var såld....

Jäkla konstig person det där, lägger på när man ringer o.s.v.
Henke 12136
Posts: 497
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm

Re:

Post by Henke 12136 »

Amarace wrote: Det kan ju t.om va så illa att nån som han känner har varit inne på detta forum och läst att du ju gjort ett fynd och då ångrade han sig för att han kanske kan få mer. Man vet aldrig.
Jag tänkte direkt på detta... Eller så har han hållit sig ajour på annat håll. Utan att vara alltför uppdaterad på annonsmarknaden så är väl 4000 för bra för att vara sant?
-anglofil-
Thomas
Posts: 342
Joined: Tue Oct 19, 2004 9:32 am

Post by Thomas »

Jag skulle själv ha vädliga kval om jag skulle sälja min bil. Så enkelt är det ju inte att bli av med nån man älskar..
Men det var pissigt gjort. Man kan ju tycka att muntliga avtal bord egälla även de...
Ägare av en röd och halvrisig Volvo 131341 T - Bil nummer 219 i årgång -70 - Då registrerad som: BD 72353
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Post by horgalaten »

En sak är i alla fall säker. JAG SKA HÅLLA UTKIK efter den.

Bilen var altså skitfin både inuti och i golv (förrutom dem små hålen jag hittade), blocket var som nytt och cromet i kofångarna....WOOOOW. Det syns inte så mycket på bilderna, men jag puts upp en liten bit och det blänkte.

:roll: kanske dumt det där. Han såg potentialen...Hmmm

Mvh Jörgen
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
Post Reply