Ja, man hör ju mycket iofs. men jag tror nog att det kan ligga något i det. Jag är inte helt insatt i kamaxeltillverkning men jag misstänker att härdningsmetoderna var betydligt sämre på 60-70-talet än idag och att de flesta nytillverkade kamaxlar som görs i länder där bra ämnen finns och härdningsmetoderna är goda blir bättre än \"originalet\".
Men, man taver vad man haver.
Det finns iofs. amazonfolk några garage ifrån mig som har dragit av flera USA-tillverkade volvokammar. Men då ha de ju dragit dem med 85Nm också enligt verkstadshandbocken *host*.
bästa oljan
Ja, det borde finnas MÅNGA kamaxeltillverkare i USA.
Jag vet inte hur kinkit det är med kamaxelkvaliten. Man hör ju faktiskt också folk som kör med nytillverkade kamaxlar och \"icke original\" lyftare utan problem. VP och de andra firmorna skulle nog inte sälja dem om det var skit som aldrig höll.
Vill man kan säkert KG Trimning slipa en originalkam av sina ämnen. De slipar ju själva tror jag och tycks ha ganska rafinerad tillverkningsmetod/härdningsprocess. Tyvärr tar de ju 2000kr för trimkammarna och de pengarna är iaf. inte jag villig att lägga på en A-kam. Originalkammen åker i och får sitta där så länge den håller.
Jag vet inte hur kinkit det är med kamaxelkvaliten. Man hör ju faktiskt också folk som kör med nytillverkade kamaxlar och \"icke original\" lyftare utan problem. VP och de andra firmorna skulle nog inte sälja dem om det var skit som aldrig höll.
Vill man kan säkert KG Trimning slipa en originalkam av sina ämnen. De slipar ju själva tror jag och tycks ha ganska rafinerad tillverkningsmetod/härdningsprocess. Tyvärr tar de ju 2000kr för trimkammarna och de pengarna är iaf. inte jag villig att lägga på en A-kam. Originalkammen åker i och får sitta där så länge den håller.
Tyvärr måste jag göra dig besviken. Det har inte hänt ett dugg sen sist. Jag har inte ens kommit mig för att skaffa fram originallyftare eller annat att byta ut de befintliga med.
Jag började jobba strax efter att diskussionen om kambyte tog fart (10-12h/dag vardagar + lördagar) vilket har gjort att jag helt enkelt inte haft tillräckligt med ledig tid för att ens hinna med ett kambyte. Dessutom har jag blivit motarbetad från i princip alla håll och då känns det ju lite omotiverat.
Men, vi får se om det blir ett kambyte eller ej. Återkommer senare i frågan.
Jag började jobba strax efter att diskussionen om kambyte tog fart (10-12h/dag vardagar + lördagar) vilket har gjort att jag helt enkelt inte haft tillräckligt med ledig tid för att ens hinna med ett kambyte. Dessutom har jag blivit motarbetad från i princip alla håll och då känns det ju lite omotiverat.
Men, vi får se om det blir ett kambyte eller ej. Återkommer senare i frågan.