Vanvård av amazon i Trälen

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Post by Amazon »

De påstod ju att ingen bott på ön sedan 70-talet? I så fall är det ju inte så konstigt att den har fallit ur registret. Hade de skrotat den nyligen så hade det bara stått att den var avregistrerad. Gamla regnr används inte av nya bilar så tätt inpå.
Volvo P1200VB 1958
Thomas
Posts: 342
Joined: Tue Oct 19, 2004 9:32 am

Re:

Post by Thomas »

Amazonic wrote:nej den är väl inte renoverad,utan nånting som finnits ute på ön,men dock surt att dom börjat pänsel målat den överalt,även på krom o sånt.
De mesta av inventarierna där är högst troligt placerade av tv4. Amazonen var ju i hur gott skick som helst som det såg ut. Såg inte en endaste rostfläck, grillen blänkte som en vacker flicka, man hade kunnat spegla sig i kromet....

Den var visserligen lckad i mattsvart, men annars såg det ut att vara originalskick.
Ägare av en röd och halvrisig Volvo 131341 T - Bil nummer 219 i årgång -70 - Då registrerad som: BD 72353
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

Det här är trälen
http://www.jornmark.se/places_intro.asp ... d=23&lang=

Som sagt. TV4 har förkönat lite och satt dit vissa saker. Coolt ställe!
Man undrar hur en ö bara har övergivits på detta sätt. Läget är det ju inget fel på presis.
Chevyzon
Posts: 77
Joined: Sat Jan 07, 2006 3:34 pm
Location: Mellan Sverige och finland
Contact:

Post by Chevyzon »

Tja ikväll fick Amazonen rejält med stryk.Full socka in i en sten och postlåder som mejades ner.Är nog inte mycket kvar av den när serien är slut :evil:
Fullblod från Volvo Amazon.Det intelligenta valet.
http://spaces.msn.com/chevyzon/
http://petrolinahotrodders.websida.org/
p12133vd
Posts: 70
Joined: Sun Feb 08, 2004 10:01 am
Contact:

Post by p12133vd »

Misstänker att amazonen är ditfraktatad av TV 4. Den ön verkar knappast vara en naturlig miljö för en bil. När man ser bilder av ön på nätet så verkar det ju vara ont om vägar.

Mvh Bengan
Cpt Tuttle
Posts: 532
Joined: Wed Jan 11, 2006 12:56 pm
Location: Kalix
Contact:

Post by Cpt Tuttle »

Ja FY FAN vad arg jag blev när jag såg kvällens avsnitt. :x Ska hålla mig från att tala om vad jag tycker om bristen på respekt för vad Sverige byggt som vissa av våra \"kulturberikare\" tycks visa, för då blir man väl bannad, men att köra in i en sten så att hela fronten blir sned (man såg att det flyttat hjulet osv.) och kalla det för \"en kul grej\" gör mig bara helt uppriven! :shock: Maskineriet lät inte heller särskilt friskt i slutet av programmet... :cry: STÖN!

Men visst, fortsätt att gnälla att nån satt dörrmonterade speglar på sin 64 och därigenom \"förstört\" den och blunda för den riktiga vandalism av gamla Volvobilar som pågår ute i landet av folk som visar noll respekt för dem, som alltid gör mig lika upprörd, \"Trälen\" är ingalunda ensamt... Men men... Det är ju inte \"fint\" att tycka om bilar i allmänhet, och speciellt inte Volvo. Tydligen ska vi skämmas över vad vi producerat i landet... :?
Tyvärr Amazonlös - har åtminstone en 544 från 1965...
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Re:

Post by Micke_ed »

p12133vd wrote:Misstänker att amazonen är ditfraktatad av TV 4. Den ön verkar knappast vara en naturlig miljö för en bil. När man ser bilder av ön på nätet så verkar det ju vara ont om vägar.

Mvh Bengan
Kolla på länken jag la in för ett par inlägg sedan.
Vilken skitserie! jag stog ut en stund bara för att få se bilen. Och en sak är då säker! Med tanke på skicket så har den inte stått där sedan 70-80-talet när ön bommades igen.
Thomas
Posts: 342
Joined: Tue Oct 19, 2004 9:32 am

Post by Thomas »

Fy fan, jag mådde dåligt när jag såg programmet härom dagen. Sicket jäkla sätt att behandla bilen!! :evil:
Ägare av en röd och halvrisig Volvo 131341 T - Bil nummer 219 i årgång -70 - Då registrerad som: BD 72353
Danne_Sthlm
Posts: 184
Joined: Thu Jun 08, 2006 4:00 pm
Location: Stockholm/Söderort

Post by Danne_Sthlm »

Men om ni vill rädda amazonen från trälen skriv till TV4 och klaga och gå sen till expressen eller aftonbladet och prata med dom jag tror tv4 får upp ögonen fall dom får 1000st mail och frågor från tidningar om vanvården av Amazonen.
Bara en idé.
Mvh Danne
Vadå går inte? Ge mig min 5-56 och 5 minuter så e den borta!
Amarace
Posts: 533
Joined: Fri Mar 26, 2004 1:06 am
Location: Dorotea
Contact:

Re:

Post by Amarace »

Danne_Sthlm wrote:Men om ni vill rädda amazonen från trälen skriv till TV4 och klaga och gå sen till expressen eller aftonbladet och prata med dom jag tror tv4 får upp ögonen fall dom får 1000st mail och frågor från tidningar om vanvården av Amazonen.
Bara en idé.
Mvh Danne
Och varför skulle nån tidning bry sig om en gammal bil? Nä, tyvärr hjälper nog inte det.
O tv4 lär inte heller bry sig.
Mvh
Magnus aka Amarace
Amazon-66 | 145-69 | 144-70 | 145DL-73 | 244GL-79 | 245GL-88
black_widow
Posts: 225
Joined: Sat Sep 24, 2005 6:23 pm

Post by black_widow »

mailade TV4 idag och skälde ut dom, antar att man inte får något svar som vanligt när det gället TV4 och SVT.
Danne_Sthlm
Posts: 184
Joined: Thu Jun 08, 2006 4:00 pm
Location: Stockholm/Söderort

Re:

Post by Danne_Sthlm »

Amarace wrote:Och varför skulle nån tidning bry sig om en gammal bil? Nä, tyvärr hjälper nog inte det.
O tv4 lär inte heller bry sig.
Blev inte Amazonen 50år i år. Men det kanske är TV4´s sätt att behandla en bil som funnits sen 50-talet.
Om ni vill göra er röst hör i frågan. Kan man ju alltid maila tittarombudsmannen på TV4
tittarombudsmannen@tv4.se
Vadå går inte? Ge mig min 5-56 och 5 minuter så e den borta!
Danne_Sthlm
Posts: 184
Joined: Thu Jun 08, 2006 4:00 pm
Location: Stockholm/Söderort

Post by Danne_Sthlm »

Här är en lite länk om Amazonen:
http://www.tv4.se/player/categories.asp ... layTreeId=
Vadå går inte? Ge mig min 5-56 och 5 minuter så e den borta!
Amarace
Posts: 533
Joined: Fri Mar 26, 2004 1:06 am
Location: Dorotea
Contact:

Re:

Post by Amarace »

Danne_Sthlm wrote:
Amarace wrote:Och varför skulle nån tidning bry sig om en gammal bil? Nä, tyvärr hjälper nog inte det.
O tv4 lär inte heller bry sig.
Blev inte Amazonen 50år i år. Men det kanske är TV4´s sätt att behandla en bil som funnits sen 50-talet.
Om ni vill göra er röst hör i frågan. Kan man ju alltid maila tittarombudsmannen på TV4
tittarombudsmannen@tv4.se
Bilen är ju för det första skrotad, för det andra, varför skulle dom bry sig då det är dom själva som gjort bilen tillgänglig för Deltagarna, att börja bry sig nu skulle ju vara att ge med sig och verka "skyldiga".

Om inte dessa deltagare nu förstört bilen skulle den säkerligen blitt pressad ändå (iaf är det troligen så dom resonerar).

Att tidningarna skulle bry sig är ju föga troligt, då skulle dom ju bry sig om varje folkracebil som någonsin funnits, eller alla Duetter som gjorts om till Epor/A-traktorer o.s.v.
Mvh
Magnus aka Amarace
Amazon-66 | 145-69 | 144-70 | 145DL-73 | 244GL-79 | 245GL-88
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re:

Post by Lars Bd »

Amarace wrote:Bilen är ju för det första skrotad, för det andra, varför skulle dom bry sig då det är dom själva som gjort bilen tillgänglig för Deltagarna,
Det är ett brott att köra en oregistrerad/avställd bil som saknar försäkring och är obesiktad.
Gör man ett sådant fordon tillgängligt är man medskyldig till brottet.
Tipsa polisen om bevisen kanske?
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Post Reply