Taksänkning

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Post by xorox_88 »

den där ser ut som att bli väldigt låg i tak du måste ju ha problem att få platts me huve i den tycker jag
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
Egrom
Posts: 81
Joined: Fri Feb 13, 2004 8:22 pm
Location: Vimmerby
Contact:

Re:

Post by Egrom »

K_arlstrom wrote:
Egrom wrote:
K_arlstrom wrote:Nu väcker jag tråden och hoppas att ergom ser det, så vi får oss en uppdatering ;)
Hehe. Har tyvärr inte hänt så mycket på länge. massa annat att stå i :( Försöker också hålla mig borta från datorer så mycket som möjligt just nu. Men det har ju iaf kommit upp ett par bilder på hemsidan sen sist. Lackeraren klagade dock en massa på breddningen av taket så det håller jag på att göra om just nu. Hoppas på att kunna få lite mer tid i garaget nu framöver...
Ok tråkigt när tiden inte räcker till, har redan hunnit kolla på de nya bilderna ;) Tråkigt att det inte var "rätt" gjort, vad var det du skulle göra om ? Tänkte om vi andra kan få ta del av din nyvunna kunskap ;P


Lycka till och hoppas du får lite tid över !
//Jonas
Jo visst är det jobbigt. Men ärligt talat så finns det faktiskt lite tid då och då. Men man ska orka också.. Ibland känner man sig lite lat också ;)

På breddningen av taket hade jag bara lagt en plåt "under" och svetsat fast. Det blev inte heller riktigt slätt, så det skulle bilvit en hel del spacklande. Så nu har jag kapat bort breddningen igen och falsat kanterna på det nya taket och lagt ner breddningen i falsningen så det är i princip helt slätt. Mycket mindre att spackla då och lackeraren blir glad(Då det är han som ska hjälpa mig med underarbetet) :P
Egrom
Posts: 81
Joined: Fri Feb 13, 2004 8:22 pm
Location: Vimmerby
Contact:

Re:

Post by Egrom »

xorox_88 wrote:den där ser ut som att bli väldigt låg i tak du måste ju ha problem att få platts me huve i den tycker jag
Äh, det är nog inga problem. Jag har inte försökt bygga med komfort som största prioritet :) Men det kommer funka
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re:

Post by xorox_88 »

Egrom wrote:
xorox_88 wrote:den där ser ut som att bli väldigt låg i tak du måste ju ha problem att få platts me huve i den tycker jag
Äh, det är nog inga problem. Jag har inte försökt bygga med komfort som största prioritet :) Men det kommer funka

hehe okej får man fråga hur hög i tak den är invändigt
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
Egrom
Posts: 81
Joined: Fri Feb 13, 2004 8:22 pm
Location: Vimmerby
Contact:

Re:

Post by Egrom »

Jag vet faktiskt inte.
Men runt 12cm lägre än original
xorox_88 wrote:
Egrom wrote:
xorox_88 wrote:den där ser ut som att bli väldigt låg i tak du måste ju ha problem att få platts me huve i den tycker jag
Äh, det är nog inga problem. Jag har inte försökt bygga med komfort som största prioritet :) Men det kommer funka

hehe okej får man fråga hur hög i tak den är invändigt
Post Reply