Såg på nåt forum där det skulle dras ett grovt system och över bakaxeln. Killen tog och gjorde sig ett platt rör ovan axeln genom att först ta två stående plåtar (gavlar) sedan svetsades \"golv\" och \"tak\"
Jag uppskattade att det platta röret var ca 50mm högt och 200mm på det bredaste stället som då var ovanför bakaxeln \"Röret\" hade formen som en katalysator som hade plattats till på mitten. Hoppas min förklaring går hem.
Amazon -65 2dr turbokonvertering och renovering
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
-
- Posts: 115
- Joined: Sun Mar 11, 2007 3:17 pm
Re:
Robban wrote:Hehehe, lurte litt på hvorfor du skulle bytte ja !
Du holder på med exos ja Trasige greier! Universale kardangbøyer passer dårlig. Brukte ett med sving mot høyre på min. Går sikkert å få kjøpt på verksteder der man driver med exos!
Ser fram til update!
Lykek til
tack tack!
jo, jag har faktiskt funderat på en liknande lösning.Hasse63 wrote:Såg på nåt forum där det skulle dras ett grovt system och över bakaxeln. Killen tog och gjorde sig ett platt rör ovan axeln genom att först ta två stående plåtar (gavlar) sedan svetsades "golv" och "tak"
Jag uppskattade att det platta röret var ca 50mm högt och 200mm på det bredaste stället som då var ovanför bakaxeln "Röret" hade formen som en katalysator som hade plattats till på mitten. Hoppas min förklaring går hem.
ska till garaget nu och klura lite.
Amazon -65 TIC
-
- Posts: 933
- Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
- Location: Näsum