Nya sidan

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Kent1
Posts: 131
Joined: Sat Nov 04, 2006 10:31 am
Location: Tavelsjö
Contact:

Re: Nya sidan

Post by Kent1 »

Hoppas att någon som går på årsmötet kräver svar från berörda parter som är inblandade i nya hemsidan.
Annonsernas korta liggtid är helt vansinnig. Hur många gånger tar det inte 20 dagar innan man kommer på att man behöver något som man sett tidigare och då är det borta.
Detta är en klubbsida som ska vara till hjälp för oss medlemmar och Amazonägare. Ska klubben börja driva "business" med hemsidan hoppas jag att det byts ut folk på årsmötet.
Jag är med i många olika föreningar men i ingen annan förening är den valda styrelsen så dålig som här på att öppet svara på medlemmarnas frågor och funderingar.
Går det inte att hitta folk till styrelsen som likt Lars Bd och andra som följer debatten på forumet och omgående svarar på medlemmarnas funderingar när de kommer upp?
Givetvis kan inte en styrelsemedlem svara på allt men som det är nu är det rent uselt.
Själv skickade jag in synpunkter på nya sidan och annonstorget så fort det kom ut och jag har ännu inte fått svar.
Titta på och skicka in dina amazonbilder till www.volvoamazonpictures.se
Originallitteratur hittar man på www.hortlund.se
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re: Nya sidan

Post by Amazon_V8 »

Kent1 wrote:Hoppas att någon som går på årsmötet kräver svar från berörda parter som är inblandade i nya hemsidan.
Annonsernas korta liggtid är helt vansinnig. Hur många gånger tar det inte 20 dagar innan man kommer på att man behöver något som man sett tidigare och då är det borta.
Detta är en klubbsida som ska vara till hjälp för oss medlemmar och Amazonägare. Ska klubben börja driva "business" med hemsidan hoppas jag att det byts ut folk på årsmötet.
Jag är med i många olika föreningar men i ingen annan förening är den valda styrelsen så dålig som här på att öppet svara på medlemmarnas frågor och funderingar.
Går det inte att hitta folk till styrelsen som likt Lars Bd och andra som följer debatten på forumet och omgående svarar på medlemmarnas funderingar när de kommer upp?
Givetvis kan inte en styrelsemedlem svara på allt men som det är nu är det rent uselt.
Själv skickade jag in synpunkter på nya sidan och annonstorget så fort det kom ut och jag har ännu inte fått svar.
Varför inte engagera dig själv i styrelsen??

MVH Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: Nya sidan

Post by Amazon »

Jag hade nog tänkt åka dit. Var där förra året och det var bara trevligt och vettigt folk där. Vill man får igenom något så måste man ju göra sin röst hörd fast det är väl lite svårt om man bor långt bort förstås.
Volvo P1200VB 1958
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Nya sidan

Post by Hasse63 »

Bra ideé.

Du verkar ha skin på näsan och då blir det ordning på torpet. En förening till spelar ingen roll, så jag lägger min röst på dig :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Nya sidan

Post by QV »

Kent1 wrote:Går det inte att hitta folk till styrelsen som likt Lars Bd och andra som följer debatten på forumet och omgående svarar på medlemmarnas funderingar när de kommer upp?
Givetvis kan inte en styrelsemedlem svara på allt men som det är nu är det rent uselt.
Själv skickade jag in synpunkter på nya sidan och annonstorget så fort det kom ut och jag har ännu inte fått svar.
Det här med att olika styrelsmedlemar skall svara på fråor direkt över internet kan (beroende på frågans art) vara känsligt. Man vill ju inte ha någon envåldshärskare som bestämmer vad de övriga i stryelsen skall tycka bara för att en person är inloggad och svarar på frågor.

Nu borde man iallafall få ett svar på att frågan är mottagen för behandling......

Det här med svar på frågor är rätt intresant.
Sänder man ett brev med en fråga så förväntar man sig ett svar på 1- 2 veckor.
Faxar man samma fråga förväntar man sig svaret på 1 -2 dagar
Skickar man frågan via e-post förväntar man sig ett svar på 1 - 2 timmar.....
Frågan är dessama men kunden otålighet är helt olika. Det är ett konsekvens av att vi i västvärlden är låsta till timmar och inte "soltid"

Men håller helt med att dessa googel länkar på annonstorget definitivt skall bort. Vi gick ju från gratisforum just därför.....
Förövrigt är jag rätt lutrad när det gäller info på hemsidan. Använder mest forumdelen och annonssidan. Att de skall ta betalt för mer än 20 dagars liggtid är ett skämt. Hittade en del bra prylar (special lycktor) på vårat annonstorg. Efter 2-3 veckor såg jag samma lycktor på blocket. Fick då "tummen ur" och ringde efter några dagar. Säljaren sa att responsen på amazonklubbens annonstorg var lika med noll medans blocket annonsen gjorde att grejorna såldes på några timmar! Annonserna här är mera för att en "nörd" säljer till en annan "nörd" så att grejorna är "inom familjen" för vill man bli av med prylarna direkt är blocket bättre.

vid tangenten
QV
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Kent1
Posts: 131
Joined: Sat Nov 04, 2006 10:31 am
Location: Tavelsjö
Contact:

Re: Nya sidan

Post by Kent1 »

Om jag hade kunskapen och tiden skulle jag nog engagera mig mera.
Göteborg - Tavelsjö 104 mil.
Nu är det inte så att jag drar mig undan föreningsjobb. Jag sköter en annan märkesklubb nästan ensam för närvarande och där ger jag också ut tidningen fyra gånger per år. Är medlem i ytterligare tre märkesklubbar och vår lokala veteranbilsklubb.
När det gäller Amazon är jag en amatör med väldigt lite erfarenhet och lär mig nya saker varje gång jag är inne på forumet. Därför tycker jag att jag har rätt att vara en vanlig medlem i denna klubb med rätt att få svar på vanliga enkla frågor som jag har ibland.
Även om alla föreningar är beroende av frivilliga krafter så måste man ändå som medlem kunna kräva att den som tar på sig en uppgift ska se till att övriga medlemmar blir informerade om vad som sker och då speciellt om någon frågar.
Titta på och skicka in dina amazonbilder till www.volvoamazonpictures.se
Originallitteratur hittar man på www.hortlund.se
Sture Swedberg
Posts: 156
Joined: Tue Aug 17, 2004 8:04 pm
Location: Varberg

Re: Nya sidan

Post by Sture Swedberg »

Nu börjar jag bli riktigt, riktigt ledsen (vänligare omskrivning för förbannad!)
Jag vill svara på en annons, klickar på e-postadressen, skriver meddelandet och förväntar mig att det skall gå iväg.
Vad händer?
På gamla annonssidan kommer det upp en massa strunt om hur namnet skall visas etc, etc. Vad det skall vara för adress, Pop hit och Pop dit. Man skall registrera sig? Trodde det var något strunt just för den gamla annonssidan.

Icke, samma dumheter dyker upp på den nya annonssidan. Vad är det för tokstollar som får hållas med det här, det är ju oanvändbart!

Återgå till det gamla systemet så fort det bara går: Hela bilar resp delar, köpes, säljes. E-postadress, jättebra. När jag skickar har jag det i min utkorg och oftast får jag svar ganska snart. Det har fungerat utmärkt, jag har fått många trevliga förbindelser tack vare annonstorget som det var.
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Nya sidan

Post by Lars Bd »

När jag provade att klicka på epostadressen öppnade outlook ett nytt meddelande med adressen ifylld och för övrigt tomt, jag förstår inte vad du råkat ut för?
Har visserligen inte svarat helt men då e-postprogrammet öppnades antar jag att inga överaskningar följer.
Det finns en "maila denna annons" är det där du klickat?
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Sture Swedberg
Posts: 156
Joined: Tue Aug 17, 2004 8:04 pm
Location: Varberg

Re: Nya sidan

Post by Sture Swedberg »

Hej Lars!
Klickade på annonsörens mejladress och när jag sedan skrivit det jag ville och skulle skicka kom det upp en massa saker som skulle fyllas i, i enlighet med det jag skrev.
Prova gärna själv, jag tror inte jag kunde göra på annat sätt. Svara någon, be om överseende och säg att det är ett prov. Jag tror du ser vad jag menar innan du fått i väg meddelandet. :)
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: Nya sidan

Post by Amazon »

Om du väl får fram adressen så förstår jag inte riktigt problemet för då kan du ju själv välja hur du vill skicka mailet. Kanske är din egen epostklient som spökar? Eller är det funktionen ”Maila denna annons” du syftar på?
Volvo P1200VB 1958
Sture Swedberg
Posts: 156
Joined: Tue Aug 17, 2004 8:04 pm
Location: Varberg

Re: Nya sidan

Post by Sture Swedberg »

Jag använder e-post flitigt varenda dag och det fungerar oklanderligt men på annonstorget händer det underliga saker när jag klickar på en e-postadress. Motsvarande händer ingen annanstans och det har uppstått efter att nya annonstorget lancerades. Det måste vara något tokigt här när det fungerar överallt annars. Prova själva, det värsta som kan hända är att någon kommer att få ett mejl som inte var avsett.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Nya sidan

Post by Hasse63 »

Om du markerar mailadressen och kopierar in den i den mail (skicka till) så ska det funka, för så gör jag då jag bara använder min hotmail. :wink:

Markera och högerklicka och välj kopiera... sedan högerklicka igen och välj klistra in. eller Ctrl + C (kopiera) och Ctrl + V för att (klistra in)
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Sture Swedberg
Posts: 156
Joined: Tue Aug 17, 2004 8:04 pm
Location: Varberg

Re: Nya sidan

Post by Sture Swedberg »

Tack för tipset men det är bekanta sanningar. Det ska koppla upp direkt när du klickar på adressen, precis som det alltid gjort.
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: Nya sidan

Post by Amazon »

Det fungerar bra för mig
Volvo P1200VB 1958
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: Nya sidan

Post by Amazon »

Vi tog upp det där med hemsidan på styrelsemötet. Tydligen så har det inte gått riktigt som det var tänkt från början. De verkar hursomhelst vara medvetna om problemen och förhoppningsvis ska det lösa så småningom. Att det kostar pengar att annonsera längre än 30 dagar är t.ex. inte meningen och hur det har blivit så verkade de inte ha så bra koll på.
Volvo P1200VB 1958
Post Reply