Heros' Amazon

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Amazon64_retro
Posts: 61
Joined: Sat Oct 20, 2007 8:13 pm
Location: Sundsvall

Re: The Hero's Amazon

Post by Amazon64_retro »

ser bra ut fin amazon såg ju som ny ut instrument brädan den som annars brukar vara så sprucken
gamm bils nörd ;)
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: The Hero's Amazon

Post by Hasse63 »

På min DCD 36/36 så står storleken på portarna på förgasarfoten. WEBER emblemet är som på din plaserat på skälva locket.

Din heter något annat och storleken "vad jag har set" kan variera mellan 32/36 till 38/38.
Här finns en blocket annons från http://www.rallydelar.se
http://www.blocket.se/vi/8136069.htm?ca=4_s&last=1
Vad allt är till vetigudarna då det är en nyare variant.
Ta lös den och rengör den uvändigt först. fota gärna den från olika vinlkar innan du plockar isär den för att rengöra allt som är i. En trasa räcker som skydd medan den är lös.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Ks_Wolfman
Posts: 49
Joined: Tue Jan 24, 2006 9:04 pm
Contact:

Re: The Hero's Amazon

Post by Ks_Wolfman »

Hur går det nu? :?: :D
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Heros' Amazon

Post by hero »

Ja ni, jag önskar att jag varit mer produktiv än vad jag varit. Det känns väldigt mycket som mycket snack och liten verkstad ;)
Men nu har jag fått nästan rakt besked på att snaaart, SNART kommer jag få byta koppling och motor i ett riktigt garage.. Och efter halvdant meckande i storm och snö, känns det som att jag kan vänta några dagar till. :D

Igår så... ja, jag kunde helt enkelt inte hålla mig. Det blev så så FINT VÄDER..
Det var tänkt att detta skulle på den 13e juni när brorsan tog studenten. Men nu är jag så vuxen att jag öppnar mina presenter när jag vill :)

Hjulen har tyvärr tendens till att ta i fjäder(skålen?) där bak så jag har beställt 25mm bolt-on spacers ifrån Manton idag. Nästa vecka kommer de och sen blir det finåka av!

Hoppas att ni tycker om det likamycket som jag. Jag kan inte sluta le :D

Image

Image

Image

Jag kan ju be om ursäkt för att den är så skitig med.. :lol:
Praise the Lowered
Ks_Wolfman
Posts: 49
Joined: Tue Jan 24, 2006 9:04 pm
Contact:

Re: Heros' Amazon

Post by Ks_Wolfman »

Ser bra ut, kan du svänga med fullt rattutslag? utan att det tar i? Funderar själv på några andra fälgar.. Men lutar mest åt breddade orginal. Behöver bara få tagi en större svarv.

Nu när solen börjar titta fram så e suget efter min egen amazon stort... Men men nästa sommar kanske.
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Heros' Amazon

Post by Rappel »

MR-fet :lol: :D va är de för storlek på fälgarna? går de inte att sänka ner den lite så blir de änu fetare :lol: :D tvätta upp den lite och upp med nya bilder de där blev mkt bra :)
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
parbring
Posts: 191
Joined: Sun Apr 29, 2007 10:36 pm
Location: Skellefteå

Re: Heros' Amazon

Post by parbring »

Något oväntat från min sida, men jag tycker tamejtusan det ser bra ut! 8) Det kan nog vara beroende på att bilen i övrigt är tämligen orörd och lite ruffig med mild custom. Gillar't. :)
Volvo Amazon ´65 | Ford Capri ´77 | Mercury Meteor ´63 | Volvo 145 ´70 | MB 220D ´72
\"Everybody should believe in something. I believe I'll have another drink.\" (W.C. Fields)
B20-Borgen
Posts: 121
Joined: Thu Nov 29, 2007 3:50 pm
Location: Forsa

Re: Heros' Amazon

Post by B20-Borgen »

den blev ju grymt frän med dom där fälgarna :) är fälgarna till amazon? vad kostade spacerplattorna? :D
Volvo amazon med B20 vilken dröm:d
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Tack! Visst är det lite oväntat.. Det dröjde inte länge förrän en massa blickar och kommentarer droppade in. Och jag har inte ens kört ut ifrån parkeringen med den!
Mest oväntat var väl en 50+ BMW 6-serie chefs snubbe med stockholmsslang körde in och började prata om hur bra det blev. Amazon - Connecting People!

Det är ett par 7.5 *18" Black Widow. Däcken är Hankook Ventus 215/35/18
ET på dessa är 42.
Och vad jag och polaren såg, verkar den inte ta i där fram vid fullt rattutslag. Däremot finns det som sagt tendenser till att de tar i där fjädern sitter uppe. Skulle kunna funka med vanliga spacersplattor eller att ta en slip och få bort lite material. Ser rätt fräckt ut att hjulen är så långt inne med. (jag jämför hela tiden med hoodrides/rats o andra oldschool bubblor)
Men det kanske ser bättre ut att hjulen kommer ut till skärmkanten, och det blir väl bättre med riktiga grejor ändå.
Toni på Manton hjälpte mig jättemycket. Jag visste inte något alls om spacers så vi fick prata med varandra 3 gånger innan han fick all information ifrån mig som han behövde :D *skäms*
Jag betalar 1900+frakt så det blir väl lite över 2tusen för fyra 25mm Bolt-on.

Det går säker att sänka ännu mer, det är förra ägaren som kapat några varv på den men hur mycket är jag helt osäker på!

och tack igen för kommentarerna! Jag är som Quinna, riktigt glad att få bra kommentarer när man själv är nöjd med resultatet ;)

(haha nu när jag tittar på bilderna ser det ju ut hjulen är photoshopade på bilen, jag tror jag verkligen måste tvätta den :mrgreen: )
Praise the Lowered
_hagitch_
Posts: 154
Joined: Thu Oct 05, 2006 2:56 pm
Location: Köping

Re: Heros' Amazon

Post by _hagitch_ »

är det amazonens bultmönster på fälgarna?
Ks_Wolfman
Posts: 49
Joined: Tue Jan 24, 2006 9:04 pm
Contact:

Re: Heros' Amazon

Post by Ks_Wolfman »

Tänkte bara slänga in en länk till mitt eget projekt, om det är så att du skulle vara nyfiken. Just nu så ligger bara på rejsa.nu. Men kommer nog uppe här nångång när min webserver lirar som den skall..

Länk http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=567344#567344

Men som sagt, trevligt med fler gotlänningar med riktigbil. Skrik till om du behöver en extra hand.

/ Broman
Last edited by Ks_Wolfman on Tue Apr 01, 2008 2:19 pm, edited 1 time in total.
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Javisst är de det! Och det är jag glad för :)

Jag yyckte det var för bökigt att leta efter andra sorters bultmönster. Försökte komma billigt undan med att inte köpa spacers ju!
Blev du intresserad av dem haitch? hihi, Vi kanske ska ha likadana i sommar? :)



Absolut är jag intresserad Broman!! men du glömde länken :D
Praise the Lowered
Ks_Wolfman
Posts: 49
Joined: Tue Jan 24, 2006 9:04 pm
Contact:

Re: Heros' Amazon

Post by Ks_Wolfman »

hero wrote:Javisst är de det! Och det är jag glad för :)

Jag yyckte det var för bökigt att leta efter andra sorters bultmönster. Försökte komma billigt undan med att inte köpa spacers ju!
Blev du intresserad av dem haitch? hihi, Vi kanske ska ha likadana i sommar? :)



Absolut är jag intresserad Broman!! men du glömde länken :D

den råka försvinna.. glömde url taggarna nu finns den där..


...fan va snabb du va....
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Ja här går det undan. Det är väl så när man fått Amazon i blodet.. eller.. :roll:

Tack för länken. Ska genast titta in!
Praise the Lowered
Amapola
Posts: 460
Joined: Tue Oct 17, 2006 9:56 pm
Location: Backaryd

Re: Heros' Amazon

Post by Amapola »

Hero wrote:Däcken är Hankook Ventus 215/35/18
Jaså, där satt däck på? :?: :shock:
Det är alltid bra väder när man amazonar.
http://s117.photobucket.com/albums/o61/Amapolas_bilder/
Post Reply