Weber 36 dcd drar ca4l mil

Moderatorer
Post Reply
mustang69
Posts: 6
Joined: Wed Mar 26, 2008 10:07 pm

Weber 36 dcd drar ca4l mil

Post by mustang69 »

Hej jag har en amazon sport-66. Bytte ut dubbelförgasarna mot en weber 36 dcd. Men får inte det till att funka, gick hyfsat första dagen. I dag var jag tvungen att ta den till jobbet. 6 mil fram och tillbaks tankade för 300 kom precis hem, hmmm. Den gick som en låda piss. bara hoppade fram i ca 70. har plockat isär den till slut hittade jag en trasig packning, den övre som sittet om man skruvar loss locket som flotören sitter i. Kan detta göra att den drar så mycket ? :roll:
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Weber 36 dcd drar ca4l mil

Post by Hasse63 »

Hej och välkommen mustang69

4 liter milen :shock: har du inte hål i bräsleledningen någonstans eller är DCDn helt felbestyckad eller allmänt slut? Misab har bestyckningsråd.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
mustang69
Posts: 6
Joined: Wed Mar 26, 2008 10:07 pm

Re: Weber 36 dcd drar ca4l mil

Post by mustang69 »

Jag fixade packningen och pluggade ett hål. Jag hittade ett hål som sitter där luftfiltret ska sitta som lät lustigt. sitter rakt ovanför fjädern till choken vet inte om ni fattar vilket jag menar men det är en massa små kanaler som kommer in i detta hål. vet ej om det ska vara någon ventil eller ngt annat där men det funkade att plugga drar ca1,1l och det är bra vrid i den. hittade inte bestyckningsråden på misabs sida jag har kollat det innan men nu lyckades jag inte hitta det.

WHISKY O AMAZONER ÄR LIVET!!!!
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Weber 36 dcd drar ca4l mil

Post by Hasse63 »

Är inte riktigt med på vilket hål du pluggat men det verkar ju funka nu :wink:
Sprängskiss 28/36 dcd
Misabs bestyckningsråd
Inställning av flotörnivå
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
mustang69
Posts: 6
Joined: Wed Mar 26, 2008 10:07 pm

Re: Weber 36 dcd drar ca4l mil

Post by mustang69 »

Det funkade skitbra i 10 mil !!!!!! piss vademecum........ nu står den utmed landsvägen. Ska dra hem den i morgon och börja pula med det. byter till en enkel strombergare. Har lånat en weber handbok av en kompis. ska kolla igenom så att allt stämmer med tabellerna. Tack för all vänlig hjälp. Mustang69 :roll: :?: :?
Amazon_Sleper
Posts: 124
Joined: Mon Jul 23, 2007 6:11 pm
Location: Sollefteå(Krokån)

Re: Weber 36 dcd drar ca4l mil

Post by Amazon_Sleper »

Har liknande problem med min den var felbestyckan å glapp i spjälaxeln så bestälde ny bestyckning å fixa glapet så gott de gick å vist nu går den betydligt bätttre på tomgång å upp till 3500-4000rmp sen börjar den spotta å fräsa å leva om å bakskjuter å verkar som de är när andra spjället kommer igång blir inte klok....
Hellre lyssna till den kolv som sprack än att allri ha trimma....
mustang69
Posts: 6
Joined: Wed Mar 26, 2008 10:07 pm

Re: Weber 36 dcd drar ca4l mil

Post by mustang69 »

Det var hålet där start munstycket skulle sitta som fattades. Luftmunstycket var storleken större. ska beställa dessa delar och hoppas att det går bättre sen. satte på en strombergare. gick jätte bra till bil f#¤ kokade. Men som tur så var det bara termostaten som hade gett upp.

Ska det ryka ifrån vevhusventilationen inte mycket men lite. Eller är det toppackningen. :? :?
Post Reply