Tjocklek av ny kopplingslamellen i J-typ överväxel

Från koppling till drivaxel. Moderatorer
Post Reply
large
Posts: 41
Joined: Mon Jan 08, 2007 10:14 pm

Tjocklek av ny kopplingslamellen i J-typ överväxel

Post by large »

Jag mäste ha nya lameller i min J-typ överväxel. Har hittat en firma som kunde byta lamellen. Kan jag hitta nånstans korrekta tjocklek av kopplingslamellen? Eller kunde någon hjälpa så att mätta en ny kopplingstrumma dvs. tjocklek av hela paket tillsammans:undre lamellen, trumman och övre lamellen?
large
Posts: 41
Joined: Mon Jan 08, 2007 10:14 pm

Re: Tjocklek av ny kopplingslamellen i J-typ överväxel

Post by large »

Behöver ännu mättan av J-typ kopplingslamellen. Här finns länk till en foto: http://i70.photobucket.com/albums/i82/l ... ihtosa.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Och en liten förklaring på engelska också, kanske någon kunde nu ge mig den korrekta tjocklecken...
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Tjocklek av ny kopplingslamellen i J-typ överväxel

Post by Hasse63 »

Svis bör veta sånt då de renoverar lådor, bakaxlar... titta i länksamlingen
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
large
Posts: 41
Joined: Mon Jan 08, 2007 10:14 pm

Re: Tjocklek av ny kopplingslamellen i J-typ överväxel

Post by large »

Hasse63 wrote:Svis bör veta sånt då de renoverar lådor, bakaxlar... titta i länksamlingen
Ja, jag frågade från Svis också, många veckor sen, men inte ännu fått något svar...
StefanM
Posts: 474
Joined: Fri Aug 25, 2006 10:20 pm
Location: Torpshammar

Re: Tjocklek av ny kopplingslamellen i J-typ överväxel

Post by StefanM »

är det inte enklare och kanske billigare att köpa en färdigrenoverad trumma då?
large
Posts: 41
Joined: Mon Jan 08, 2007 10:14 pm

Re: Tjocklek av ny kopplingslamellen i J-typ överväxel

Post by large »

StefanM wrote:är det inte enklare och kanske billigare att köpa en färdigrenoverad trumma då?
Jag tänkte, att det skulle vara enklare att ha nya lameller, men har inte ännu fått svar på min fråga. Det verkar vara så att den mättan finns inte i verkstadshandböcker, inte i Volvos böcker och inte heller i Triumph eller andra engelska bilarnas handböcker, har frågat...

Men mycket billigare det skulle vara att byta lameller, en renoverad eller ny trumma kostar ca. 1600kr men byte av lameller ca. 500kr (här i Finland).

Har ingen en ny eller lite använt trumma och skulle mätta rätta tjockleken?
Post Reply