Någon som vet eller var man kan hitta uppgifter vid vilka chassienummer de olika bromssytemen ändrades. Enligt verkstadshandboken
så fanns 1 krets B18 till aug -68, 2 krets B18 ( för bl.a USA ) mellan aug -67 och aug -68, 2 krets B20 f.o.m aug 68.
Gäller en 123 GT -68 som ska renoveras till ursprungligt skick och där huvudcylinder och servo troligtvis bytts ut.
Bromssytem kontra chassienummer
Re: Bromssytem kontra chassienummer
gissar att detta gäller den gröna som bytte ägare i somras och hamnade i lilla edet ... hade en liknade fråga från den killen på amazonträffen i fristad sista torsdagen i oktober . jag har 2 st 123 GT -68 or och på dom är det samma som på 67.orna. Den gröna som killen köpt har ch nr :292633 och på mina är det 288861 resp 312068. det finns endast 1 st 123 GT kvar i sverige som har 69 som årsmod och hur bromservot ser ut i denvet jag ej, men chassinumret på den är 320808. om någon vill kan jag kolla chassinumren på samtliga -68,or då det inte är så många.
Re: Bromssytem kontra chassienummer
gjorde en snabbkoll och fann att på 133351 P (-68) låg chassinumren från 281518 till 312177.
Re: Bromssytem kontra chassienummer
Reservdelskatalogen har nog samtliga upgifter du söker.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
-
- Posts: 209
- Joined: Sat Mar 11, 2006 11:16 pm
- Location: Köpenhamn, Danmark
- Contact:
Re: Bromssytem kontra chassienummer
UKRUSE:
Vad är det eksakt du vil veta? - Det går inte als att sammenställa US 2-krets systemet med "vårt" 1 eller 2 krets system. 2 krets systemet i US export bilerna var av en helt annorlunda typ - från huvudcylinder till bakre trumsystem.
Om 1968 123GT'an skal väre som ursprunglig ifrån fabrik - är det "bara" att kolla typ-skyltet - är det INTE en US export - är den med vanlig (som vi kännar det) 1 krets.
Vad är det eksakt du vil veta? - Det går inte als att sammenställa US 2-krets systemet med "vårt" 1 eller 2 krets system. 2 krets systemet i US export bilerna var av en helt annorlunda typ - från huvudcylinder till bakre trumsystem.
Om 1968 123GT'an skal väre som ursprunglig ifrån fabrik - är det "bara" att kolla typ-skyltet - är det INTE en US export - är den med vanlig (som vi kännar det) 1 krets.
13134VD, 22134VD, 22244VD
Re: Bromssytem kontra chassienummer
tror han menar fr,om vilket chassi nr som 2 krets började ? killen som frågade mig hade tydligen 2 krets servo + huvudcyl monterat, men om de hade fortsatt med 2 krets ok vet jag inte ... men det får han svara på då jag inte vet om det gäller samma bil.
Jag hade själv en -66 sport för en tid sedan som jag sålde , och på den hade någon tidigare monterat 2 krets huvudcyl och servoklocka, men ej följt efter med 2 kretsok, men då det funkade bra som det var lät jag det vara .
Jag hade själv en -66 sport för en tid sedan som jag sålde , och på den hade någon tidigare monterat 2 krets huvudcyl och servoklocka, men ej följt efter med 2 kretsok, men då det funkade bra som det var lät jag det vara .
Re: Bromssytem kontra chassienummer
Satt inte huvudcyindern till 2-kretssystemet med tre skruvar?
Så om det är tre svetsmuttrar på torpeden så borde det vara en 2-krets bil.
Så om det är tre svetsmuttrar på torpeden så borde det vara en 2-krets bil.
-68 Combi
-65 Sport
-65 Sport