Volvo Amazon -70a

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Volvo Amazon -70a

Post by granfot »

Näh, det är inte tråkigt... Lite svårt att kommentera bara. :P Men bilen blir nog bra, Ändrat av Lars Bd pga annonsinnehåll. :roll:
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Volvo Amazon -70a

Post by sn@kesh!t »

I know slow progress :| Men jag är både nogran och lat därför tar det lång tid :o Men snart är höger skärmen klar. Ska tyvärr till arbetsfördmedlingen idag och sitter nu och väntar på att sotarn ska komma så blir inte mycket gjort.
Ska svetsa plåten ovanför sandplåten idag tänkte jag :)

Ändrat av Lars Bd pga annonsinnehåll.:)
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Volvo Amazon -70a

Post by granfot »

Ändrat av Lars Bd pga annonsinnehåll.

Finns det några schyssta stolar som passar Bolt on? Har i och för sig inga planer på att byta, men kan vara kul att veta ändå. :) Däremot hade det varit riktigt schysst med helsoffa fram, men att plocka delar från en gammal opel? Huu! :P
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Volvo Amazon -70a

Post by sn@kesh!t »

Ändrat av Lars Bd pga annonsinnehåll.

Men jag hade tänkt mig peugeot 205 gti stolar i skin, eller alfa romeo (modell/årsmodell?) i skin eller några skin stolar från någon japansk bil :wink:
Har sett en amazon men alfa stolar i skin, riktigt snyggt
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Volvo Amazon -70a

Post by sn@kesh!t »

Har kollat runt lite och porsche 911 stolar vore inte heller fel :) Har hittat till hyfsade priser, men då är det halvskinn, funkar det me :wink:
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
gullberg86
Posts: 96
Joined: Thu Oct 22, 2009 11:56 pm

Re: Volvo Amazon -70a

Post by gullberg86 »

trevligt, min b20motor jag precis fått ner i amazonen är också från en 240, men ungefär samma mil på nacken.. grattis :mrgreen:
'
sn@kesh!t wrote:En liten update:

Jag och farsan min grejade lite med Amazonen igår. Närmar sig allt mer att högerskärmen ska bli klar. Lite kvar.

Image
Ska slipa ner fogarna nu bara óch sen svetsa lite till :)

Image
List hålen igenlagda :roll:

Image
Sen ska jag ta itu med plåten bakom skärmen så att säga, men den tar jag när jag köpt mer gas till svetsen som tog slut igår :roll: :evil:

Image
Funderar på att byta bakre delen av vänster bakskärm. Den har varit smälld vad jag kan se och det är en dålig lagning :( Jag har ju en bakskärm som jag fick med när jag köpte lite grejer :roll: Nästintil rostfri också :mrgreen:

Image
Har även gått i tankarna om att byta framstolarna mot något roligare från någon japansk bil eller något :idea: Någon som vet någon passande skin/galonn kläd stol som är fällbar som kan passa amazonen? :?:

Image
240ins rullbälten i bak :!:

Image
B20 motorn från en 240 75a som ska användas :twisted: 26 000 mil på nacken

Image
Bjuder på en bild på motorrummet i en Ford anglia som jag såg på bilträffen i Gräfsnäs :shock: Riktigt läckert :!: :wink:
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Volvo Amazon -70a

Post by sn@kesh!t »

Jasså på så sätt :)
Lite "bättre" än den som sitter i Amazonen orginal, dvs starkare osv. Annars är det inget fel på motorn som sitter i nu :) Startar hur lätt som helst och går rysligt bra :roll:
Ska använda 240ins m40 låda också :)
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
benz70
Posts: 70
Joined: Thu Jul 10, 2008 9:04 am

Re: Volvo Amazon -70a

Post by benz70 »

gullberg86 wrote:trevligt, min b20motor jag precis fått ner i amazonen är också från en 240, men ungefär samma mil på nacken.. grattis :mrgreen:
'
sn@kesh!t wrote:En liten update:

Jag och farsan min grejade lite med Amazonen igår. Närmar sig allt mer att högerskärmen ska bli klar. Lite kvar.

Image
Ska slipa ner fogarna nu bara óch sen svetsa lite till :)

Image
List hålen igenlagda :roll:

Image
Sen ska jag ta itu med plåten bakom skärmen så att säga, men den tar jag när jag köpt mer gas till svetsen som tog slut igår :roll: :evil:

Image
Funderar på att byta bakre delen av vänster bakskärm. Den har varit smälld vad jag kan se och det är en dålig lagning :( Jag har ju en bakskärm som jag fick med när jag köpte lite grejer :roll: Nästintil rostfri också :mrgreen:

Image
Har även gått i tankarna om att byta framstolarna mot något roligare från någon japansk bil eller något :idea: Någon som vet någon passande skin/galonn kläd stol som är fällbar som kan passa amazonen? :?:

Image
240ins rullbälten i bak :!:

Image
B20 motorn från en 240 75a som ska användas :twisted: 26 000 mil på nacken

Image
Bjuder på en bild på motorrummet i en Ford anglia som jag såg på bilträffen i Gräfsnäs :shock: Riktigt läckert :!: :wink:
min gammla anglia..mer bilder på www.garaget.org/timos
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Volvo Amazon -70a

Post by sn@kesh!t »

Jasså på så sätt. Den rullar i Alingsås trakten nu och är nu mera svart
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Volvo Amazon -70a

Post by sn@kesh!t »

Lite update va de dax för nu :)

Image
Ur kapat

Image
In passat

Image
Dit svetsat :)

Image
Har även bytt två plåtar som va ganska dåliga, inga vackra lagningar men de håller!

Image
Jovars ser hyfsat ut, mer svetning imorn :!:

Image
Planer på att sänka in reflex hållarna en bit och svetsa, men vet inte riktigt :!: :?:

Har funderingar på att byta ut kattögonen eller va dem kallas mot "fjortis tuttar" som dem så roligt kallas.
Image
Som bromsljusen på denna epan

Är det lagligt att byta ut reflexerna mot dessa?
Dem har ju reflex i glaset

Kommentera nu, behöver få upp arbetsmoralen :mrgreen:
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: Volvo Amazon -70a

Post by Amazonsport »

Tror inte dom har reflex i glaset, alltså inte godkända. Original är snyggast i längden. Min åsikt!
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Volvo Amazon -70a

Post by sn@kesh!t »

Jo jag vill också ha mycket orginal, men orginal delar kan man ju alltid göra om lite. Tänkte som sagt sänka in den en bit
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Volvo Amazon -70a

Post by Hasse63 »

Reflex måste du ha i rätt höjd och så.

Jag har funderingar på att få till starkare ljus bakåt på nått vis då jag i vintras åkt i snörök och haft funderingar om man synts. :roll: Kanske går att fälla in en glödlampa bakom reflexen. Kroma sargen så blir det snyggt :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: Volvo Amazon -70a

Post by Amazonsport »

Dags för LED lampor bak :D Hasse63?
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Volvo Amazon -70a

Post by A-masen »

Lite att tänka på när det gäller ledlampor. En lysdiod har oftast ett riktat ljus i bara en riktning, rakt ut. Inte åt sidorna.
Nu finns det visserligen ledlampor som ser ut som vindruveklasar, men kolla upp ljusstrålens spridning först innan ni börjar experimentera.
Det finns en annan aspekt också, och det är vi människor själva. Våran bästa förmåga att se ljuspunkter är inte rakt fram. Vi ser svagt ljus bättre om det är lite vid sidan av våran blickpunkt. Jag har någon gång hört en siffra på 27° vid sidan i synfältet. Men jag är inte säker. Man kan emellertid lätt kolla det här en stjärnklar kväll. Spana in en stjärna på himlen. Fixera den så att du vet vilken det är. Titta sedan en bit åt sidan, eller uppåt/neråt på en annan stjärna. Då skall du upptäcka att den förra stjärnan lyser starkare!
Detta har med våra ögon att göra. I ögonen har vi något som heter Tappar och Stavar. Dom är olika ljuskänsliga synceller. Den som vill veta mer kan säkert hitta massor om detta på nätet.
Hursomhelst, om man ändrar på bakljusen t.ex. bör man vara medveten om dom här fenomenen. Alltså lysdioders riktade ljus och ögonens synfält.
Post Reply