Reparation av befintligt innertak

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
jaka
Posts: 69
Joined: Sun Aug 03, 2008 10:07 pm

Reparation av befintligt innertak

Post by jaka »

Hej!
Håller på och totalrenoverar en -64:a Amazon och har precis tagit bort innertaket.
Taket är helt och tanken är att återanvända det efter en ordentlig rengöring.
Det som inte är så bra på innertaket är de tygstycken som bågarna löper i. Dessa tygstycken är mer eller mindre förmultnade, speciellt längst ut där bågarnas radie är som minst vid takinfästningarna.
Kan man sy i (går naturligtvis men...) nya tygstycken , finns det sådana att köpa ?? Var i så fall? Någon som gjort det??
Är det någon som använt VP:s innertak och innehåller dessa tygstyckena där bågarna löper???
Många frågor!
Last edited by jaka on Fri Jan 28, 2011 4:26 pm, edited 1 time in total.
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Reparation av befinligt innertak

Post by QV »

I min tråd ser du byte av innertak på min 63á

Ja tyget innehåller kanalerna för bågarna. Jag funderade inte länge på nytt innertak eftersom det gamla innertaket var så skört. Däremot så återmonterade jag det gammla innertaket för att lära mig hur man gör innan jag körde på med det nya.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
jaka
Posts: 69
Joined: Sun Aug 03, 2008 10:07 pm

Re: Reparation av befintligt innertak

Post by jaka »

Hej!
Tackar! ...men hur hittar jag din tråd???
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Reparation av befintligt innertak

Post by QV »

första sidan på original.

"en 63a ser dagens ljus efter 14 år i en lada" tror jag att jag döpte den till... Brukar hålla tråden vid liv så att den ligger där på sidan ett....

/Janne

men lättast är det nog att finna med hjälp av en sökning.

"innertak" och författare "QV" borde sända dig i rätt riktning för det är några sidor att läsa igenom.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply