Min Amazon -69:a

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Min Amazon -69:a

Post by granfot »

Jävlar vad snyggt! Såna där skulle du kunna tjäna pengar på. :)
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

Jaha då va epoxyn lagd ;-) men inte helt nöjd, gick emot lite och sprutan gick inte bra :-( men men.
Image
Image
Image
Image
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

Inhandlat slipgrund, karroserikit och spackel
Image
Och även ny spruta till topplack
Image
volvo1968
Posts: 75
Joined: Wed Aug 03, 2011 5:42 pm
Location: Göteborg

Re: Min Amazon -69:a

Post by volvo1968 »

Vackert :)

Bra val att köpa en ny dyrare spruta med, en lågprisspruta kan ju göra en besviken när man lägger topplacken, man har ju hört att det hänt.. :?
Kör renoverad Volvo 142-1968, och renoverar en Amazon från 1961..

Av någon anledning blev det "Volvo" med litet "V" i mitt namn, det retar mig, försöker alltid skriva grammatiskt rätt ...
D Brown
Posts: 73
Joined: Fri Feb 11, 2011 10:19 pm

Re: Min Amazon -69:a

Post by D Brown »

Fin spruta, levererades den så, eller har du byggt på reduceringen?
Kostar?

När jag lackerade en bil för några år sedan så monterade jag reducering och liten vattenavskiljare vid sprutan, det blev ju så klumpigt att trösklarna knappt fick färg på sig :oops:
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

japp reduceraren fick man med i priset,, gick loss på 2000kr. få återkomma med betyg på sprutan senare :-)
volvo1968
Posts: 75
Joined: Wed Aug 03, 2011 5:42 pm
Location: Göteborg

Re: Min Amazon -69:a

Post by volvo1968 »

Den sortens reduceringsventil är väldigt bra, för de är inte så mycket ivägen som de ser ut som, plus att man får mer exakt tryck än om den sitter långt bort :) De flesta dyrare pistolerna har inbyggda ventiler, både manuella och digitala, men som på din ser du ju inte hur mycket tryck du har utan man måste känna det isåfall, så klockan är riktigt bra att ha :)

Åter lycka till, följer med nöje :D
Kör renoverad Volvo 142-1968, och renoverar en Amazon från 1961..

Av någon anledning blev det "Volvo" med litet "V" i mitt namn, det retar mig, försöker alltid skriva grammatiskt rätt ...
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

nu e all spackling färdig,,,, sicket jobb säger jag bara eheh. slipgrund skall sprutas i dagarna och snart topplack, ska bli skönt att börja montera lite grejor sen innan jag ger mig på dörrar huv o baklucka och framskärmar.
Image
Image
Image
Image
Image
Andréamazon
Posts: 177
Joined: Wed May 19, 2010 5:58 pm

Re: Min Amazon -69:a

Post by Andréamazon »

ser bra ut :D gött o få lackat den !
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

då va 3 liter slipgrund lagd :D
Image
Image
Image
Image
Image
ammakillen
Posts: 228
Joined: Sat Jul 24, 2010 7:46 pm

Re: Min Amazon -69:a

Post by ammakillen »

blir kanon de där :)
volvo 144a 72 sommarbilen
volvo amazon 67a sommarbil,bruks
passat 99 bruksbil
volvo v40-01 sambons kärra
saab 99-83 bruks,
AmazonB20A
Posts: 50
Joined: Mon Aug 22, 2011 3:05 pm
Location: Utanför Borås

Re: Min Amazon -69:a

Post by AmazonB20A »

Hej, Snyggt jobbat, imponerande! Hur hanterade du allt slipdamm, jag tänker på när du tog bort all färg så det blev plåtrent?
Själv har jag nyss (3 veckor) inhandlat en fräsh -69:a, 121:a nästan helt identisk med din. Jag går nu och planerar ett liknande jobb för vintern. Byte av skärmkanter och sandplåtar mm. Jag har inte sett bilder från ditt underrede golv, har du tänkt "gå loss" på undersidan också? Mitt dilemma är ett ev. behov av karossvagga. Min bil ser en vid första titt hyfsad ut undertill, har stått inne många år och har klarat sig från rosten ganska bra.
Tänk vad bra att studera dina bilder innan man drar igång själv.
Medlem 7770 i Svenska Volvo Amazonklubben
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

Hej! Ja allt slipdamm är ju lite jobb, städa kallas det ;-) iochmed att garaget va ny klätt så var det ju lättare att städa, så sopat och dammsugat och sist har jag spolat golvet. Och måste säga att jag klarat mig riktigt bra från damm. Gubben innan va noga med underredsbehandling så den är mycket fin under. Jag kommer bara spruta dinitriol under och kolla extra där jag bytat plåt på vissa ställen. Roligt att ni kan få lite hjälp o tips av mitt jobb, så bara fråga om det är nått. Mvh
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

Topplacken lagd! Och har våt slipat färdigt karossen.
Image
Image
Image

Slutsteg inhandlat oxå ;-)
Image
Volvo Lundqvist
Posts: 2
Joined: Sun Apr 17, 2011 8:56 pm

Re: Min Amazon -69:a

Post by Volvo Lundqvist »

cooljb wrote:Hej! Ja allt slipdamm är ju lite jobb, städa kallas det ;-) iochmed att garaget va ny klätt så var det ju lättare att städa, så sopat och dammsugat och sist har jag spolat golvet. Och måste säga att jag klarat mig riktigt bra från damm. Gubben innan va noga med underredsbehandling så den är mycket fin under. Jag kommer bara spruta dinitriol under och kolla extra där jag bytat plåt på vissa ställen. Roligt att ni kan få lite hjälp o tips av mitt jobb, så bara fråga om det är nått. Mvh
oj vilken finich :) blir sjukt bra och vilka fina grejer du snickrar ihop i rostfritt :D
Post Reply