Henrik Landin wrote:Okej, jag skulle gissa att om du kollar på bara 221341S borde du hitta den här? iom att det bara står så i papprena
japp , den står som 221341 S
Henrik Landin wrote:Okej, jag skulle gissa att om du kollar på bara 221341S borde du hitta den här? iom att det bara står så i papprena
Verkar vara samma sak med BLU441Ragge wrote:Rydh,s är en 221341 S (BLH 731)
D Brown wrote:Verkar vara samma sak med BLU441Ragge wrote:Rydh,s är en 221341 S (BLH 731)
Edit: Kollade min egen också, samma sak där, endast S.
Coolt, har din kvar något extra kul? som de där batongfästet å sånt som ska vara under stolen? Hade ju helt klart varit skitkul att få tag på de som saknashakano wrote:Jag tror att det är chassinummer 72000 jag har. En mörkblå civil poliscombi det också. Är dock bara skrot av den och inget att ha.Henrik Landin wrote:Chassinummer 72007, så det är en rätt så sen kombi.
För många år sedan var jag och tittade på 72001 som var till salu. Också en mörkblå civil polisbil om jag inte minns fel.
Ragge wrote:001 finns inte kvar , H !!
Minns faktiskt inte detta.Henrik Landin wrote:Coolt, har din kvar något extra kul? som de där batongfästet å sånt som ska vara under stolen? Hade ju helt klart varit skitkul att få tag på de som saknas
Wow, tack för tipset, det ska jag göraStevePV wrote:Gå med i Polisfordonshistoriska sällskapet . Det är gratis . http://polisfordon.forum24.se/
Där finns mycket nyttigheter och en del reservdelar.
Slog mig nu att det var en kille hemma hos mig ett tag efter att jag fått hem bilen och plockade av ett antal specifika polisgrejor han skulle ha till nån polis-Amazon han hade hemma. Minns inte vad han tog med sig men det blev en hög med grejor innan han vände hemåt igen. Så den är lite rensad redan.Henrik Landin wrote:Coolt, har din kvar något extra kul? som de där batongfästet å sånt som ska vara under stolen? Hade ju helt klart varit skitkul att få tag på de som saknas
Nä inte de, har ingen panik, det enda jag är nyfiken på är vad det är för bakaxel på den, resten har jag rätt bra koll på, men den står som syns på bilderna lite halvtaskigt till, men den står iaf på stenplattor så det är inte fullt med gräs under den, men fick jag 66an igenom besiktningen på några månader från att ha varit nästan totalt demonterad och stått i 18 år så ska nog den här gå laga även om något litet hål dyker upp under den Har som slutat vara orolig över rost, jag är så dum så jag tycker det är kul att laga rost, men ännu roligare när det är klartMR:Amazon wrote:Hur går det har du varit och kollat något mer på detaljer på kombin?
/Per
Den här bilen ska ju vara i de närmaste oskruvad, de var ägaren före han som den fortfarande står hos som ska ha "förstört" inredningen, annars ska den vara orörd, så chanserna är rätt goda att det är rätt axel, är det så att den nu sitter kvar kan man ju le lite extra, det är ju vad jag förstått väldigt ovanligtMR:Amazon wrote:Okej, ja bakaxeln ska nog vara diff (antispinn axel) men den kan som sagt vara utbytt av någon tidigare ägare...
men du kan ha tur att den är kvar?
ja rost är kul att laga när man vet det blir bra till slut, fast man drar sej länge innan man börjat
/Per