70-custom amazon med 19\" Uppdat.sid1

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
thord
Posts: 91
Joined: Fri Nov 26, 2004 9:53 pm

Post by thord »

:D är det en m 41 i den växelspaken kommer från en m 46 - 47 iallafall :?: :?: :?:
palmen
Posts: 25
Joined: Sun Jul 24, 2005 8:50 pm

Post by palmen »

Image
Image
Image
Image
Ja det blev så trångt att bromsservot åkte ur..montera huvud cylindern direkt på torpeden istället, har ett annat problem med ska använda k-insug o weber men när motorn e rakställd lutar insuget ner o det gillar inte förgasarn..adapter får inte plats så jag ska försöka bygga ett eget insug istället :roll: Ang 240 vxlspaken så är det bara övre delen om e svetsad på en 140 spak. Bilderna är lite gamla det har hänt lite till nu.
Obs fästerna är helsvetsade nu..bara punktade på bilden :wink:

Mvh Rikard Palm
palmen
Posts: 25
Joined: Sun Jul 24, 2005 8:50 pm

Post by palmen »

Så här blev det till slut (för tillfället!) renoverad b20_1975 från 240
blev b20 pga utrymmes skäl med 230 rakställd o förgasare...får bli
b21et sen efter sommarn. skriv gärna vad ni tycker (det tål jag :wink: )

Image
Last edited by palmen on Thu Jun 08, 2006 6:24 pm, edited 1 time in total.
Overdriver
Posts: 110
Joined: Tue May 24, 2005 7:49 pm
Location: Halmstad
Contact:

Post by Overdriver »

Ser ju trevligt ut! :wink:
Orginal är för Gubbjävlar!

Plymouth Duster 1973
Volvo Amazon 1970 SÅLD
thord
Posts: 91
Joined: Fri Nov 26, 2004 9:53 pm

Post by thord »

:D har du eloxerat om ventilkåpan den ser så fräch ut ? 8)
MoNster
Posts: 312
Joined: Tue Jun 28, 2005 8:16 pm
Location: Luleå, Sundom

Post by MoNster »

ruskit fräsch
:shock: :D

grymt kul att se!
mer bilder!
"Nothing bolt-on, everything custom"
palmen
Posts: 25
Joined: Sun Jul 24, 2005 8:50 pm

Re:

Post by palmen »

thord wrote::D har du eloxerat om ventilkåpan den ser så fräch ut ? 8)
Ha ha Ha ni kommer inte tro mig..........Biltema kromspray!!! :P Rätt ömtålig färg men jag ska prova o klarlacka den nästa gång.

Kommer fler bilder sen när jag fått ut den ur garaget o fått tvättat min älskling (när den förbannade snön försvunnit :x )
J:an
Posts: 6
Joined: Tue Jul 19, 2005 10:52 pm

Re:

Post by J:an »

palmen wrote:
thord wrote::D har du eloxerat om ventilkåpan den ser så fräch ut ? 8)
Ha ha Ha ni kommer inte tro mig..........Biltema kromspray!!! :P Rätt ömtålig färg men jag ska prova o klarlacka den nästa gång.

Kommer fler bilder sen när jag fått ut den ur garaget o fått tvättat min älskling (när den förbannade snön försvunnit :x )

Hej, snygg bil.

Jag skulle inte rekomendera att klarlacka biltemas kromspray. Sist jag använde biltemas kromspray med klarlack så löstes kromsprayet upp.
Men det var ett år sen, dom kanske har ett nytt märke.
Kör volvo 144 men har amazon planer.
palmen
Posts: 25
Joined: Sun Jul 24, 2005 8:50 pm

Post by palmen »

hmmm får kanske avstå från klarlacken då...eller hitta en annan tilverkare av kromspray :roll:
NicklasO
Posts: 234
Joined: Mon Nov 28, 2005 9:28 pm
Location: Frösön

Re:

Post by NicklasO »

palmen wrote:hmmm får kanske avstå från klarlacken då...eller hitta en annan tilverkare av kromspray :roll:
Eller ta tjuren vid hornen och högglanspolera:)

mvh/ Nicklas
palmen
Posts: 25
Joined: Sun Jul 24, 2005 8:50 pm

Post by palmen »

högglanspolera en svartplåt kåpa??
Raggarn
Posts: 378
Joined: Fri May 21, 2004 8:47 pm
Location: Söderköping
Contact:

Post by Raggarn »

svartplåt kåpa? vad är det? tror han menar att du ska polera ventilkåpan så det ser ut som krom.
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re:

Post by Amazon_V8 »

Raggarn wrote:svartplåt kåpa? vad är det? tror han menar att du ska polera ventilkåpan så det ser ut som krom.
Kåpan är gjord i vanlig pressad plåt som heter/kallas svartplåt.Alltså helt vanlig plåt.Det går inte att högglanspolera och inte tror jag Biltemas spraykrom håller för att högglanspolera vilket säkerligen inte ens går.
Vill du ha den blank så får du kroma den.
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
Raggarn
Posts: 378
Joined: Fri May 21, 2004 8:47 pm
Location: Söderköping
Contact:

Post by Raggarn »

en ventilkåpa går att högglanspolera! men inte om det är färg, nu har han ju sprayat det tyvärr. Polerat på en Su förgasare någon gång?, its the same shit.

Fattar fortfarande inte var en svartplåt kåpa sitter eller är. Har jag en sån?
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re:

Post by Amazon_V8 »

Raggarn wrote:en ventilkåpa går att högglanspolera! men inte om det är färg, nu har han ju sprayat det tyvärr. Polerat på en Su förgasare någon gång?, its the same shit.

Fattar fortfarande inte var en svartplåt kåpa sitter eller är. Har jag en sån?
Visst går en ventilkåpa att högglanspolera men inte en original kåpa i plåt till Amazon.En kåpa i aluminium går att polera,en kåpa i rostfritt går att polera och visst går det att sätta sig och polera en vanlig original ventilkåpa men du får aldrig upp en spegelglans i den.En SU förgasare är defenitivt inte gjord i pressad plåt :wink: Dom är väll gjutna i gjutjärn med en aluminium kåpa eller är hela förgasarkroppen gjord i aluminium??
Det är ventilkåpan vi snackar om!Om du har en original ventilkåpa på din motor så har du en ventilkåpa gjord i plåt!
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
Post Reply